کد خبر 870285
تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۱
ضیایی

رئیس فدراسیون والیبال در توضیح دلایل اعزام تیم اصلی ایران به بازی های آسیایی ۲۰۱۸ گفت: اگر تیم "ب" اعزام می‌شد شاید نتیجه به دست آمده مطلوب فدراسیون، مسئولان و مردم نبود.

به گزارش مشرق، پس از اینکه محمدرضا داورزنی معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش اعلام کرد تیم اصلی والیبال به بازیهای آسیایی می‌رود، مسئولان فدراسیون والیبال یک هفته سکوت کردند و ظاهرا از اینکه این تصمیم مهم به جای فدراسیون والیبال، از سوی معاون قهرمانی وزارت ورزش اعلام شده ناراحت بودند و یک هفته تمام اهالی فدراسیون سکوت کردند.

اما ضیایی رئیس فدراسیون سکوتش را شکست و گفتگویی از او توسط  روابط عمومی فدراسیون والیبال منتشر شد.

احمد ضیایی رئیس فدراسیون والیبال در توضیح دلایل تغییرات به وجود آمده در اعزام نماینده ایران به بازی های آسیایی جاکارتا، اظهار کرد: فدراسیون والیبال پیش از این برنامه ریزی های لازم برای سه رویداد مهم تیم ملی بزگسالان را در سال جاری انجام داده بود. لیگ ملت های والیبال، بازی های آسیایی جاکارتا و در نهایت قهرمانی جهان را پیش بینی کرده بودیم تا با بهترین وضعیت پا به رقابت ها بگذاریم. ابتدای سال، قبل از شروع تمرینات جلسه ای برگزار شد تا در مورد اتفاقات آینده پیش بینی های لازم صورت گیرد.

وی در ادامه صحبت های خود افزود: در این جلسه تصمیم بر آن شد تا در لیگ ملت ها مانند سال های گذشته با تیم اصلی حضور پیدا کنیم تا سرمربی تیم برنامه هایی که مد نظر دارد را پیاده سازی کند. از طرف دیگر به دلیل اینکه تا ۷ سال آینده تضمین حضور ایران در این رقابت ها صورت گرفته بود تصمیم بر آن شد تا تیم با ترکیبی جوان تر برای تجربه اندوزی راهی مسابقات شود. پس از آن اولویت بندی حرفه ای خود را بین رقابت های قهرمانی جهان و بازی های آسیایی جاکارتا صورت دادیم و فدراسیون به این جمع بندی رسید تا در رقابت های قهرمانی جهان از اعتبار نام ایران در رقابت های جهانی دفاع کند و رنکینگ والیبال ایران در جهان را ارتقا دهد و تیمی متشکل از بازیکنان جوان و امید تحت نام تیم ملی ب راهی بازی های آسیایی شود. فدراسیون والیبال قول سکو در این رقابت ها را داده بود و تلاش برای کسب مدال خوش رنگ طلا پیش بینی ما برای این رقابت ها بود. با این حال در ادامه پس از جلساتی با حضور اعضای کمیته ملی المپیک و معاونت محترم ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان، آنها با قطعیت خواهان مدال طلا از والیبال ایران در بازی های آسیایی شدند که به این دلیل جمع بندی بر آن شد که تیم ملی ایران با کادرفنی و بازیکنان اصلی در این رقابت ها حضور یابد.

رئیس فدراسیون، ادامه داد: تیم ملی چند بازیکن با تجربه مانند موسوی، قائمی، مرندی، غفور و معنوی نژاد را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشت. از طرف دیگر تیم جوانان نیز در مسابقات قهرمانی آسیا باید در بحرین به میدان می رفت و تیم ب نمی توانست از بازیکنان این تیم استفاده کند. اگر ما با این بازیکنان تیم ب را تشکیل می دادیم و به مسابقات می رفتیم، شاید نتیجه به دست آمده مطلوب فدراسیون، مسئولان و مردم نبود به همین دلیل تصمیم گرفتیم قوا در یک جا متمرکز شود.

ضیایی درباره تاثیر فشردگی مسابقات روی عملکرد بازیکنان و نتایج تیم، بیان کرد: البته که بار تیم ملی سنگین شد و مطمئنا تاثیر این خستگی را در مسابقات قهرمانی جهان خواهیم دید و مطمئنا شرایط به ایده آلی زمانیکه تیم ب قرار بود به مسابقات آسیایی اعزام شود نخواهد شد. در نهایت به این شکل تصمیم گرفته شد تا تمرینات تیم ب تعطیل و تیم الف به مسابقات اعزام شود.

او در پایان صحبت های خود، گفت: به آقایان سید عباسی، شعبان خمسه، تندروان و همه اعضای کادرفنی این تیم خسته نباشید می گویم و ضمن طلب پوزش، از آنها در زمان مناسب به صورت حضوری قدردانی خواهیم کرد. آقای سید عباسی در این مسیر موفقیت والیبال کشور را به هر مساله ای دیگر ترجیح داد و با روی گشاده و تعالی فکری با موضوع برخورد کرد و من نیز قدردان زحمات او و همکاران ارزشمند ایشان هستم. امیدوارم با این گروه فنی در آینده ای نزدیک افتخار همکاری داشته باشیم چرا که این مربیان از جمله ذخایر ورزش کشور ما هستند و ما باید قدر آنها را بدانیم و به آنها میدان دهیم تا خود را ثابت کنند و نشان دهند که آمادگی کامل برای هدایت همه رده های تیم های ملی را دارند. در نهایت فدراسیو والیبال برای موفقیت تیم ملی کشورمان و توفیق کادر فتی تیم ملی جهت کسب بهترین عناوین از هیچ همکاری فروگذار نخواهد بود

منبع: فدراسیون والیبال

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس