کد خبر 870249
تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵
داورزنی و ضیایی

زیر آرامش ظاهری والیبال شعله های یک شکاف عمیق زبانه می کشد. شعله هایی که زبانه های آن حالا کاملا روشن و عیان است.

به گزارش مشرق، تیم ملی ایران در هفته اول رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال برابر ژاپن نتیجه را واگذار کرد و همین اتفاق زنگ خطری برای والیبال ایران بود. شاید همین امر هم موجب شد که مسئولان ورزش کشور مدال طلای بازی‌های آسیایی برباد رفته دیدند و گفتند که بهتر است با تیم اصلی در جاکارتا حاضر شویم. به هر حال مدال طلای بازی‌های آسیایی برای والیبال، ورزش و مسئولان کشور موضوعی بسیار مهم و حیثیتی است.

برخلاف فوتبال که مهدی تاج معتقد است بعد از جام‌جهانی حالش بسیار خوب است، باید اعتراف کنیم که حال والیبال چندان مساعد نیست؛ در حالی که محمدرضا داورزنی، رئیس سابق و معاون فعلی وزیر ورزش برای نماینده والیبال ایران در بازی‌های آسیایی برخلاف نظر احمد ضیایی، رئیس کنونی فدراسیون والیبال تعیین تکلیف کرد، باید منتظر واکنش رئیس فعلی فدراسیون باشیم.

ضیایی که سال‌ها نایب رئیس داورزنی بود، تا سال گذشته از نزدیکترین افراد به او به شمار می‌رفت، اما در ماه‌های اخیر اختلاف نظرهایی بین رئیس قبلی و فعلی والیبال ایجاد شده که به تدریج شکاف آنان را بییشتر می‌کند. پیش از این اهالی والیبال تصور می‌کردند با حضور ضیایی در راس فدراسیون و فعالیت داورزنی در وزارت ورزش اوضاع والیبال بهتر از گذشته خواهد شد، اما اخیراً اتفاقاتی رخ داده است که نظرها را تغییر داده است.

داورزنی و وزارت ورزش در مواردی تصمیماتی درخصوص والیبال گرفت که مسئولان فدراسیون کاملاً بی‌اطلاع بودند و همین اتفاق موجب شد تا فدراسیون در قبال بازی های آسیایی جاکارتا موضع انفعالی در پیش گرفته و به شکل چراغ خاموش در این زمینه تصمیم گیری کرده و با سبک قطره چکانی اخبار آن را رسانه ای کنند.

مشکلات و اختلافات البته سر دراز دارد. داستان قرارداد عجیب خوان سیچلو نیز یکی از مواردی بود که به اختلافات دامن زد و طرفین ماجرا با مذاکره و تعامل بیشتری این مشکل را حل می کردند. والیبالی‌ها با خود می‌گویند که ای کاش وزارت ورزش‌وجوانان و فدراسیون والیبال با تعامل بیشتر حاشیه‌ها را پس از استعفای سیچلو بررسی می‌کردند، چون بعد از ماجرای قرارداد ترکمنچای سیچلو که در زمان داورزنی بسته شده بود، ضیایی رسماً در موضعی انتقادی اعلام کرد که او هرگز زیر بار چنین قراردادی نمی‌رفت. آنچه یک تعارض آشکار با سیاست های داورزنی بود بود و به نوعی یک مقابله مستقیم با او به شمار می رفت. 

چند هفته بعد ماجرای مشابهی پیرامون قرارداد کولاکوویچ، مربی پروازی والیبال ایران پدید آمد و ضیایی دوباره برخلاف نظرات داورزنی رفتار کرد و البته از رسانه ای شدن آن نیز ابایی نداشت.

اختلاف نظر بر سر اسپانسر یکی دیگر مشکلات بین این دو را دامن زد. عمق ماجرا آنجایی بیشتر سرباز کرد که در جریان مسابقات امسال والیبال خبری از سامانه 3060 هواداری و اسپانسر والیبال دیده نشد. گفته می‌شود مالک این سامانه که حواشی زیادی در فوتبال دارد از دوستان نزدیک داورزنی است، اما ضیایی حاضر به ادامه همکاری با او نشد و خواست تا قراردادش را لغو کند، اما این موضوع با مخالفت داورزنی روبرو شد. سرانجام در حالی که لوگوی «همراه اول» روی پیراهن تیم ملی بود به جای سامانه 3060 هواداری والیبال در جریان پخش تلویزیونی یک اپلیکیشن تبلیغ شد. حالا گفته شده ضیایی با یک سامانه پیامکی جدید توافق کرده و می‌خواهد آن را جایگزین سامانه قبلی کند. 

برکناری نزدیک‌ترین مدیران به داورزنی نظیر افشاردوست، پورحسن، احمدی‌نیا، حاتمی و ... از ارکان فدراسیون و تعامل با منتقدان دوران ریاست داورزنی از جمله موارد دیگر ایجاد اختلاف و شکاف بین این دو همکار دیروز شد و این اختلاف و شکاف تا آنجا پیش رفت که حتی سایت فدراسیون والیبال حاضر نشد خبر سفر داورزنی به لوزان برای شرکت در هیأت رئیسه فدراسیون جهانی را پوشش دهد.

حالا در حالی داورزنی از تعیین تکلیف برای نماینده والیبال ایران در جاکارتا خبر داده که حتی برای حفظ ظاهر هم رایزنی و تعامل با فدراسیون را در این زمینه طرح نکرده است. در این میان برخی محافل غیر رسمی خبر از قهر و احتمال استعفای ضیایی به میان آورده‌اند. اتفاقی که اگرچه هنوز رسانه ای نشده اما نشانه های آن عیان است.  احمد ضیایی که همزمان با ریاست فدراسیون والیبال در بانک گردشگری و چند ارگان دیگر مسئولیت‌هایی دارد، گویا حاضر نیست مثل 12 سال قبل نفر دوم والیبال باشد و از اتفاقاتی که رخ داده، دلگیر است و همین سبب شده که گام به گام از صندلی ریاست فاصله بگیرد و کمتر روی آن جلوس کند. 

زیر آرامش ظاهری والیبال شعله های یک شکاف عمیق زبانه می کشد. شعله هایی که زبانه های آن حالا کاملا روشن و عیان است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس