کد خبر 869127
تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹
والیبال

موفقیت تیم ملی و پشتوانه سازی از اهداف مهم فدراسیون والیبال در سال‌های اخیر بوده اما نباید تیمی را که تمام توان خود را در لیگ ملت‌های والیبال مصرف کرده و به بهانه شاد کردن مردم باز هم به میدانی فرسای

به گزارش مشرق، خبری که 24 خرداد 1397 روز خروجی فدراسیون والیبال رفت، حاکی از اعزام تیم ملی «ب» به بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا بود در این خبر ضمن اشاره به سال پر ترافیک تیم ملی بزرگسالان، آمده بود: به دلیل حضور تیم ملی والیبال ایران در لیگ ملت‌های والیبال و رقابت‌های قهرمانی جهان، هیئت رئیسه فدراسیون والیبال تصمیم به اعزام تیم «ب» ایران برای حضور در بازی‌های آسیایی جاکارتا را در دستور کار قرار داد.

بر این اساس، محمدطاهر وادی، جواد کریمی، فرهاد سال افزون، علی نوروزپور، امیر محمد فلاحتخواه، سلیم چپرلی، سعید جواهری، میثم صالحی، اسماعیل مسافر، بابک موسوی، مرتضی شریفی،  امیرحسین اسفندیار، محمد جواد معنوی نژاد، امیر خداپرست،  رضا صفائی، رسول آقچه لی، علی جلالی، جابر اسماعیل پور، پوریا یلی، صابر کاظمی، محمد فلاح، محمد رضی پور، مهرداد بابایی، رحمان تقی زاده، سهند الله وردیان، مسعود غلامی، مهدی جلوه، علی اصغر مجرد، علی شفیعی، امیرحسین توخته، مصطفی حیدری، مجتبی یوسفی، محمدرضا موذن و محمدضا حضرت پور به اردوی تیم «ب» دعوت شدند تا زیر نظر جهانگیر سید عباسی (سرمربی)، محمد صادق شعبان خمسه، محمدرضا تندروان و ایرج مقدم مربی (مربی) تمرینات خود را برای دفاع از عنوان قهرمانی سال 2014 آغاز کنند.

در روزهای اخیر اما نظر هیئت رئیسه فدراسیون والیبال ناگهان تاخیر کرد و اعضا به این نتیجه رسیدند که که پیش از این تفکر درستی در مورد بازی‌های آسیایی، اهداف کمیته ملی المپیک و فدراسیون والیبال و همچنین تیم ملی «ب» نداشته‌اند و تیم اصلی باید به بازی‌های آسیایی اعزام شود.

امیر خوشخبر، سرپرست تیم ملی والیبال ایران نیز روز گذشته گفت که مشغول آماده کردن مدارک بازیکنان برای ارسال به کمیته ملی المپیک و بازی‌های آسیایی جاکارتا است.

حضور تیم ملی در بازی‌های آسیایی در حالی اتفاق می‌افتد که این تیم 5 هفته فوق‌العاده سنگین را در لیگ ملت‌های والیبال در سفر به کشورهای فرانسه، آرژانتین، روسیه، آمریکا و سپس ایران پشت سرگذاشته و به اذعان سرمربی تیم، حتی بازیکنی مثل سعید معروف نیز به دلیل خستگی دچار افت بدنی و سرعت شده است.

در این شرایط، تمرینات تیم ملی «ب» نیز تعطیل شده و جوانانی که آرزوی خارج شدن از سایه بزرگان تیم ملی را داشتند، باید باز هم منتظر آینده‌ای نامشخص باشند. رویایی قهرمانی در بازی‌های آسیایی و گرفتن کارت معافیت خدمت سربازی نیز باید توسط این جوانان فراموش شود.

نکته جالب اما فاصله پایان بازی‌های آسیایی تا شروع مسابقات قهرمانی جهان در بلغارستان است. تیم ملی ایران برای رسیدن به فینال بازی‌ها و قهرمانی در مسابقات راهی جاکارتا می‌شود. به این ترتیب، آخرین بازی ایران روز 10 شهریور خواهد بود. نخستین مسابقه ایران در مسابقات قهرمانی جهان نیز چهارشنبه 21 شهریور ساعت 18:30 مقابل پورتوریکو انجام می‌شود. یعنی ملی پوشانی که در لیگ ملت‌های والیبال و بازی‌های آسیایی به طور کامل فرسوده شده‌اند پس از 12 روز باید در یک میدان دشوارتر به مصاف حریفان جهانی برای دفاع از عنوان ششمی جهان بروند.

شاید جایزه قابل توجه بازی‌های آسیایی برای ملی پوشان، ایجاد انگیزه کند و آنها را تا فینال و سکوی قهرمانی بالا بکشد ولی برای فدراسیونی که سال‌ها تلاش کرده تا از مرزهای آسیا عبور کند، بازگشت به موانع آسیایی و تیم‌هایی که از مدت‌ها قبل از روی آنها رد شده‌ایم، منطقی به نظر نمی‌رسد. ضمن اینکه تیم ملی «ب» با انگیزه مشغول تمرین بود!

موفقیت تیم ملی و پشتوانه سازی از اهداف مهم فدراسیون والیبال در سال‌های اخیر بوده و در آینده هم قطعاً خواهد بود اما نباید تیمی را که تمام توان خود را در لیگ ملت‌های والیبال مصرف کرده برای جبران عنوان دهمی این مسابقات و به بهانه شاد کردن مردم باز هم به میدانی فرسایشی فرستاد، آن هم به فاصله کمتر از 2 هفته تا مسابقات قهرمانی جهان!

نباید فراموش کرد که مسابقات قهرمانی جهان می‌تواند میدانی مهم و تاثیرگذار برای آینده برخی بازیکنان جوان باشد تا شاید راهی به تیم‌های اروپایی پیدا کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس