کد خبر 861777
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۴
غزه

بر اساس اعلام مسئولان وزارت بهداشت فلسطین، افزایش هفتگی مجروحان راهپیمایی بازگشت و ادامه محاصره 12 ساله غزه، بیمارستان‌های این منطقه را در حال بحرانی قرار داده است.

به گزارش مشرق، در ادامه محاصره غزه و افزایش تعداد مجروحان راهپیمایی بازگشت، بیمارستان‌های غزه وضعیت وخیمی پیدا کرده‌اند و با کمبود دارو و امکانات دست به گریبانند.

بر اساس گزارش وبگاه «القدس»، مسئولان وزارت بهداشت اعلام کرده‌اند ذخیره مواد مصرفی پزشکی‌ به کسری ۵۰ درصدی رسیده و این میزان کسری در بیمارستان‌ها، آزمایشگاه‌ها و بانک‌های خون ۶۰ درصد است.

بیشتر بخوانید:

هشدار لیبرمن به گروه‌های مقاومت در غزه

«اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد، تعدادی شهدای راهپیمایی‌های بازگشت به بیش از ۱۳ هزار نفر رسیده، هفت هزار نفر آنها به بیمارستان منتقل شده‌اند و مابقی در بیمارستان‌های میدانی معالجه شده‌اند، بیمارستان‌های میدانی که با هدف کم کردن از بار بیمارستان‌ها ایجاد شده‌اند.

وی افزود سازمان‌های بهداشتی جهانی معتقدند امکانان کنونی بخش بهداشت غزه فقط برای یک چهارم ساکنان دومیلیون نفری آن مناسب است و بخش بهداشتی غزه نیاز به ۱۹.۵ میلیون دلار برای انجام وظیفه‌اش در دو ماه پیش رو دارد.

القدره ادامه داد در جنگ ۵۱۲ روزه در سال ۲۰۱۴ در هر ساعت ۹ مجروح به اورژانس آورده می‌شد اما در راهپیمایی‌های بازگشت طی ۱۰ جمعه گذشته، در هر ساعت ۲۸۰ مجروح به بیمارستان منتقل شده‌اند؛ این تعداد مجروح، مافوق توانایی هر نظامی بهداشتی در جهان است.

راهپیمایی بازگشت از ۳۰ مارس آغاز شده و قرار است تا رسیدن به نتایج مطلوب ادامه پیدا کند؛ بر اساس آمار وزارت بهداشت تا کنون ۱۲۱ نفر در این راهپیمایی‌ها به شهادت رسیده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس