يكي از شازدگان و به اصطلاح نخبه شدگان امروزين پسر ولي الله خان یا همان سيدحسين نصر است. وی عضو دفتر فرح پهلوی ومشاور شاه بود و حتی گفته می شود پیام شاه را به مردم که همانا شنیدن صدای انقلاب بود ، وی نوشت.

به گزارش مشرق، استعمار نو در ايران براي سلطه يابي و نفوذ انبوهي از رجال سياسي و نخبه هاي فرهنگي را نياز داشت كه با داشتن قيافه و ظاهري همانند و هم شكل مردم اين خطه بتوانند در فراموشخانه ها و انجمن هاي اخوت الفباي سياست را بياموزند. در لژهاي برادران معمار نقش افكني هاي دسيسه آميز را ياد بگيرند و در مدارس خواص به عنوان نخبه وبر گزيده جامعه بيچاره و فقر زده فخر فروشي كنند. انتخاب آنان از قبل انجام شده بود اما فقط نياز به تربيت آنان بود!
در سال 1317 قمري « مدرسه علوم سياسي » توسط دو نفر فراماسون « مشيرالدوله » و « مشيرالملك » تا سيس مي گردد هدف اين مدرسه جذب « نخبگان » و يا بهتر گفته شود تربيت « نخبه » براي ايران با داشتن روح و باورهاي فرهنگي غربي و ترويج استعمار و كرنش در برابر آن بود!در اين مدرسه « اردشير جي ريپورتر » « محمد علي فروغي » « رجبعلي منصور » « انتظام الملك » و « اديب السلطنه سميعي » درس مي دادند و از درون اين مدرسه است كه برجسته ترين مهره هاي انگليس و آمريكا بيرون آمدند و در رژيم پهلوي به كارگزاران درجه اول سياسي و فرهنگي كشور و روساي دانشگاه ها تبديل شدند.
مديران و معلمين مدرسه فقط براي اين انتخاب شده بودند كه شاگردان را از طريق وطن پرستي منحرف و به خدمتگذاري اجانب تشويق كنند در سر كلاس موضوع درس را كنار گذارده و راجع به اصل مقصود صحبت مي كردند.
« اسماعيل رائين » در كتاب خود با نقل قول آورده است : « روز ديگر سيد ولي الله خان نصر هم كه تشريح درس مي داد..در سر درس فرمودند : ايران مثل خزه اي است كه به ديوار استخر چسبيده باشد و دولت انگليس به منزله آن ديوار است كه اگر نباشد خزه وجود خارجي ندارد! »
اين روش تعليم و تربيت و به اصطلاح نخبه پروري در طول دوران حاكميت رژيم گذشته جريان داشته است مدارس خاص در تهران و در صورت نياز در مغرب زمين آماده اين امر بودند.
يكي از شازدگان و به اصطلاح نخبه شدگان امروزين پسر ولي اله خان یا همان سيدحسين نصر  است. وی عضو دفتر فرح پهلوی  ومشاور شاه بود و حتی گفته می شود پیام شاه را به مردم  که همانا شنیدن صدای انقلاب  بود ، وی نوشت. او از مظاهر تفسیر اسلام اشرافی و از عناصر انقلاب مخلمین در جایگاه تئوریسین و متفکر دینی قرار داشته  و دارد . سید حسین نصر حتی اسلام را نیز از دانشگاه هاروارد  آموخته  است.
دو سال پیش  در جشنواره حکمت سینوی  که  می خواست جایزه نوبل ایرانی از جیب بیت المال  باشد ، یک صد هزار دلار  پول بی زبان از ثروت مردم  فقیر تحویل سید حسین نصر شد تا شاید التیامی  بر زخمانش از مصادره اموالش در ایران  بعد از انقلاب  اسلامی باشد و آخرین حضور  سید حسین نصر در ایران در شنبه 26 آذر ماه  در  نخستین کنفرانس جهانی  " از بلخ  تا قونیه " از طریق  تله کنفرانس بود تا نشان داده شود ریشه های اسلام  آمریکائی هنوز زنده اند و بنا به نوشته روزنامه 26 آذر " ایران" ؛ قلبشان با " ایران " و مردم " ایران " است!!!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 39
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۸
    1 0
    مشرق جون شما که سواد فلسفی و تاریخی نداری در مورد دکتر نصر قضاوت نکن.خدمات ایشان به اسلام و تشیع در جهان قابل ستایش است.
  • هاشمی ۰۱:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۸
    0 0
    لابد شما همان فلسفه و تاریخی امثال ایشان به سفارش نوشته اند را مطالعه کردید، و پسر غیور و ایراندوست ,ولیرضا نصر بخاطر لقمه حلال در وزارت خارجه آمریکا جای دوست و دشمن را نشان میدهد. و بعنوان عضو شورای روابط خارجی ایالات متحده مریکا طرح های فروپاشی ایران را میدهد.پسر کو ندارد نشان از پدر
  • ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۸
    0 0
    درست.ولی مطلب فوق چه ربطی به عکس آقایان اسلامی ندوشن و علی اصغر دادبه دارد؟؟؟؟
  • مهدی منتظر ۰۳:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۸
    0 0
    فقط یه نکنه من بی شرف تر از محمد علی فروغی ندیدم جاسوس انگلیسی!!!!!!!!
  • ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۸
    0 0
    لابد زمینه اش که لوگوی دائره المعارف هست مد نظره!
  • ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۸
    0 0
    این تشکیلات دائره المعارف بزرگ (غیر اسلامی) همشون از اون بالا گرفته (بجنوردی) تا پایین اسلام امریکایی و انگلیسی ترویج می کنند و افکار لیبرالی و ضد انقلاب اسلامی دارند باید همشون رو ریخت بیرون
  • امیر ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۸
    0 0
    سواد سیاسی که داره .برو احوالات جناب رو بخون ببین چه جانوری.
  • مسعود ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۸
    1 0
    جدا هر چرندی رو مینویسید جدای اینکه اصلا بفهمید چی دارید میگید ؟؟؟ فقط کافیه آثار حمایت دکتر نصر از حکم ارتداد سلمان رشدی غرب که حضرت امام ره صادر کردند رو در بخونید تا به این طور تحلیل های آبدوخیاری پایان بدید. فقط میگن نصر تو دفتر پهلوی بوده. هیجکس از رابطه اش با شهید مطهری و علامه طباطبائی و ... حرف نمیزنه !!!
  • علیپور ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۸
    0 0
    نمی دانم چرا افراد مساله دار که هیچ علاقه ای به اسلام ندارند ؛ در بحث تدوین دایرالمعارف اسلامی بسیار فعال هستند . بزرگان مواظب باشند که این جماعت به اسم اسلام زهر های خودشان را به جان آیندگان نزیزند . اینها خیلی موذیانه کار می کنند .
  • هادی ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۸
    0 0
    امام خمینی:حتی مصدق هم مسلم نبود.
  • مسعود ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۸
    0 0
    من يكي از مخاطبان پر و پاقرص مشرق هستم. ولي واقعا زشته كه مشرق شروع كنه در يك خط مشي اشتباه از يك طرف روي همه القاب منفي بذاره. پرفسور حسين نصر درسته كه از اعضاي دفتر فرح بوده اما از نزديكان علامه طباطبايي هم بوده و الان در ايران كنفرانس بازخواني انديشه هاي ايشون از سوي جريانات علمي انقلابي برگزار مي شه. يعني ايشون اينقدر صاحب اثر و علم است كه آقايان رشاد و خسروپناه در مورد نظرات ايشون در كنفرانس ها صحبت كنن. تو رو خدا مسائل علمي را سياسي امنيتي نكنيد. در ضمن ايشون در نظريه علم ديني صاحب نظر هستند و اگر نويسنده غير متخصص نمي دونن بدونن كه شيعه را در كشورهاي غربي بيشتر با دو اسم مي شناسند. هانري كوربن و سيد حسين نصر خودزني نكنيد.
  • ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۸
    0 0
    ورود این اقا را باید از حداد عادل پرسید شاگردی که هنوز به استادش وفادار است
  • hosain ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۸
    0 0
    به فرض تمام صحبتهای شما در مورد پیشینه سیاسی ایشان درست باشد یک کنفرانس علمی بوده از یک متخصص دعوت کردند نظر بدهد حال این متخصص اگر یهودی هم باشد باید نظرش را گوش کنید بعد هم نقد علمی کنید تنگ نظری وسطحی نگری آفت علم است
  • ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۸
    0 0
    لعنت به مسئولين نفوذي كه يكي از ماموريت هاي انان باز كردن جاي پاي چنين عناصر ماسوني در ايران است. و خدا مسئوليت سست عنصر و جاهل را هم هدايت كند كه نمي دانند اطرافشان چه مي گذرد
  • ANK ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۸
    0 0
    مشتاق شدم خدماتشون رو بدونم
  • هاشمی ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۸
    0 0
    احسنت، و کتاب مهدوی نامه دکتر یحیی مهدوی ،و ضامن شدن برای به ایران آمدن ولیرضا نصر و اکنون پروژه سفارت مجازی و......
  • هاشمی ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۸
    0 0
    این دوست عزیز هم درست میگوید هم غلط، ایشان شیعه ای که معرفی میکنند شیعه سکولار است و تئوری انحرافی مهدویت سکولار ، هیچ نسبتی با شیعه با دکترین ولایت فقیه و عاشورا ندارد، و اگر شیعه را در کشورهای غربی بواسطه ایشان میشناسند ، وهابیت و بهائیت و..... در غرب بعنوان آیین می شناسند، از قضا اینگونه افراد کار علمای واقعی شیعه را مشگل تر کرده اند و خواسته یا ناخواسته در خدمت تئوریسین های صهیونیسم است. نتیجه آن هم نانی است که به فرزند خود داده است. والسلام
  • ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۸
    0 0
    آقای ناشناس . زرشک
  • abolfazl ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۸
    0 0
    تو پاراگراف اخری نوشتین: از ثروت مردم فقیر.... اقای رحیمی که چند روز پیش گفتن تو ایران فقیر نداریم!!!!!!!!!!!!!!
  • علی ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۸
    1 0
    مسعود عزیز دقیقا بدبختی ما همینجاست که شیعه را با نام این دو تن میشناسند. شیعه ای که این دو تن معرفی کردند رنگ و بوی صوفیگری دارد تا اهل بیت. دقیقا امام خمینی برای همین قیام فرمودند تا شیعه را که داشت توسط این آقایون اخته میشد نجات دهند. شیعه ای که اینان معرفی کنند همان شیعه صفوی است تا علوی. درضمن آقایان خسروپناه و رشاد در نشستهای کانون اندیشه جوان افکار ایشان را به شدت نه نقد که رد میکنند.
  • ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۸
    0 0
    مدرک؟
  • علی کوشا ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۸
    0 0
    کاش اینجا هم مثل بقیه سایت ها میشد برای پاسخ ها هم پاسخ نوشت. این علی آقا حرف بسیار دقیق و مهمی را اشاره می کنند. خوب بود در این مقاله به اهمیت و البته خطر ترویج نگاه سکولار در عالم تشیع بیشتر پرداخته می شد.
  • علی کوشا ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۸
    0 0
    هر چند بی ادبانه یک ادیب را نقد کرده اید، اما محتوای کلام شما صحیح است.
  • ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۸
    0 0
    تو هم که در مورد اسلام و تشیع حقیقی چیزی نمی دانی، سکوت کن! خیانت های این آدم به اسلام و تشیع حقیقی غیر قابل اغماض است.
  • آشنا ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۹
    0 0
    می دانید که یک مسئول عالیرتبه نظام کتاب "جوان مسلمان و دنیای متجدد" ایشان را موکدا برای مطالعه جوانان توصیه می کنند... پس دیگر این حرف ها برای چیست؟!!
  • مسعود ۰۳:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۹
    0 0
    بله بنده مشكلي با اين مطلب ندارم كه آقايان رشاد و خسروپناه اين آقا را رد كرده اند. مشكل اينه كه يك نفر بشينه توي مشرق حالا با هر سوادي كه داره از يك طرف اهل علم را درب و داغون كنه. البت با نظرتون درباره ابتر بودن اسلام اين اشخاص موافقم. ولي هانري كوربن واقعا شايد بشه گفت تشيع در حد ناب را معرفي كرده كه نتيجه انديشه هاي علامه طباطبايي (رضوان الله عليه) است.
  • ۰۴:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۹
    0 0
    مه فشاند نور و سگ عوعو کند
  • علی ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۹
    0 0
    حدیث به دنبال علم بروید حتی تا چین و یا حدیث ببین چه میگوید نبین چه کسی میگوید را که یادتان نرفته - به تعبیر دیگر یک منظور از روایات یادگیری علم حتی از کافران و یا بی دینان می باشد. لذا استفاده علمی از ایشان به لحاظ دینی نیز بدون اشکال است.
  • ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۹
    0 0
    خدا شما رو هدایت کنه که با تکیه به شایعه (گفته می شود، شنیده ها ) سید حسین نصر را که جزو شاگردهای خوب علامه طباطبائی بودند را تخریب می کنید. چه کسی به اندازه ایشون در غرب شیعه را با آثارش معرفی کرده؟ اول باید به خدا اعتقاد داشت تا از بعد از اون ترسید و آبروی مومنی را نبرد
  • محمدی ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۹
    0 0
    کتوله ها وقتی که بالاتر از سنشان حرف بزندن خیلی مشمئز کننده می شود خروجی ها وبازنشستگان پادگانها نباید وارد موضوعات فرهنگی شوند
  • حمیدگلو ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۹
    0 0
    ابو لهب نه تنها با پیامبر رابطه داشت بلکه خویشاوندی هم داشت!!!!
  • محمد ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۹
    0 0
    دکتر نصر افتخار ایران و حهان اسلام هستند.هر بیسوادی نباید به خودش اجازه بده راجع به هر موضوعی اظهار نظر کنه!
  • هانی ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۹
    0 0
    کمی انصاف و تقوا برای مشرق بد نیست. میگن ضرر نداره. آن چه شما درباره سید حسین نصر گفته اید جز در توهین هایش کاملا درست است اما انصاف داشته باشید از شاگردی علامه طباطبایی و علامه رفیع قزوینی و رفاقت با شهید مطهری و .... هم می گفتید . انصاف باید داشت. عیب جویی از صفات ناپسندی است که با هر دغدغه حتی دغدغه انقلابی اشتباه است.
  • شهاب ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۹
    0 0
    احسنت!
  • ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۹
    0 0
    شما مشرقی ها با این اراجیف فقط سطح شعور و انصاف خودتون را نشون میدید. ای کاش به دعوت آقای مصباح یزدی از ایشان هم اشاره می کردید. فقط فرح از دکتر نصر استفاده نکرده، شهید مطهری هم با توصیه های ایشان وارد دانشگاه تهران شد. ای کاش "بنیاد حکمت صدرا" با میلیاردها تومان پول این مردم فقیر! تنها یک صدم خدمات دکتر نصر را به حکمت متعالیه کرده بود. فقط کافی است بودجه و خدمات این بنیاد محترم را با بودجه و خدمات انجمن حکمت دوران نصر مقایسه کنید. در ضمن شما تجدد ستیزان و دوستان گرمابه و گلستان مهدی نصیری چرا به پدر سنت گرایی ایران گیر می دید؟ راستی این نظر را هم منتشر می کنید؟
  • جواد ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۹
    0 0
    من به شخصه چند بار شاهد دفاع دکتر حداد از نصر بوده ام دفاعی که کاملا نشانه هایی از علاقه قلبی در اون مستتر بوده
  • محمود ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۹
    0 0
    تو رو خدا حداقل چهار تا کتاب از این فیلسوف مطالعه کنید . لااقل کتاب قلب اسلام این نویسنده رابخوانید بابا شما کجا رو گرفتید . این همه روضه خوان مداح پای منابر موارد غیر مستند میگن هیچی نیست اما یک اندیشمند تو یک کنفرانس تخصصی از علم دانش خودش میگه این مطلب را چاپ میکنید . بنیاد حکمت زمان پهلوی بزرگانی از قبیل علامه طباطبایی - آیت ا.. احمدی میانجی . استاد مطهری و .... فعالیت داشتند
  • ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۹
    0 0
    آقا جان توصبه می کنم و هراران بار توصیه می کنم که بچه های حزب اللهی به جای زیر سئوال بردن دیگران به تعمیق مبانی اعتقادی و آکادمیک کردن تجارب اعتقادی و عملی خود که در عرصه انقلاب به دست آورده اند باشند.دشمن دشمن است .ماباید دوستی خود را با انقلاب پس بذل جان و مال در عرصه علم و جهاد علمی به اثبات برسانیم .
  • ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۳۰
    0 0
    ایراد اصلی و مهمی که به شما دوستان وارده اینه که این مطلبتون رو خیلی سطحی و غیر کارشناسی مکتوب فرمودید و از همین بابت موجبات رنجش حتی منتقدین و مخالفین آقای نصر شدید. ایکاش یک نقد اساسی به جای این خبر درج کرده بودید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس