کد خبر 851631
تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۸
مجید نامجو مطلق

مجید نامجومطلق پیشکسوت استقلال گفت: شرایط تیم ملی نباید در استقلال هم حاکم شود.

به گزارش مشرق، در آستانه فینال جام حذفی، بحث در رابطه با تمدید قرارداد وینفرد شفر به طور جدی مطرح است و پیشکسوتان استقلال در این رابطه نظرهایی متفاوت دارند. از جمله این موسپیدان، مجید نامجومطلق است؛ چهره‌ای که تأکید دارد با توجه به ارقام مطرح شده در رسانه‌ها و اگر این اعداد درست باشد، بدون شک می‌توان سرمربی بهتری را برای استقلال جذب کرد.

*فینال جام حذفی؛ جدال با تیمی که شاید با توجه به حضورش در لیگ آزادگان، استقلال خود را از پیش برنده بداند.

با توجه به قدرت مدیریت آقای شفر، قطعاً این اتفاق نمی‌افتد. او به خوبی می‌داند که شاگردانش را چطوری تهییج کند. خود بازیکنان هم حرفه‌ای هستند و می‌دانند که خونه‌به‌خونه از پیش بازنده نیست. استقلال ۵ سال است که جام نگرفته و قطعاً بازیکنان ارزش این مسابقه را می‌دانند. این تیم لیاقت گرفتن یک جام را در فصل جاری دارد، بنابراین با همه احترامی که برای خونه‌به‌خونه قائل هستم، شک ندارم که استقلال مقتدرانه وارد زمین خواهد شد تا با جام از آن خارج شود.

*داستان تمدید قرارداد شفر همچنان ادامه دارد و صحبت از ارقام بسیار بالایی است که این سرمربی درخواست کرده است.

چند ماه قبل اعتقادم بر این بود که قرارداد شفر را زود تمدید نکنند چون تیم دچار افت می‌شود. پرسپولیس هم بعد از تمدید قرارداد برانکو برای مقطعی دچار افت شد. حالا که فصل تمام شده و فقط فینال جام حذفی و ۲ بازی در چارچوب لیگ قهرمانان باقی مانده، بهترین فرصت برای تمدید قرارداد شفر است اما در این مورد باید حرفه‌ای عمل کرد. نباید اجازه داد شفر همچون کارلوس کی‌روش اختیاراتی فراتر از چارچوب یک سرمربی داشته باشد و شرایط تیم ملی در استقلال حاکم شود. شفر مربی شایسته‌ای است و باید بماند ولی به قیمت حرفه‌ای، نه با هر رقمی که خودش دوست دارد.

*این روزها شایعه درخواست ۸۰۰ هزار دلاری شفر برای تمدید قرارداد مطرح است. این رقم برای حفظ او زیاد است یا معقول؟

با همه احترامی که برای ایشان و زحماتش قائل هستم، معتقدم اگر رقم فوق درست باشد، با ۸۰۰ هزار دلار می‌توان سرمربی‌ای جذب کرد که خیلی بهتر از شفر باشد.

*عده‌ای می‌گویند یکی از رموز موفقیت استقلال با شفر در این بود که این سرمربی از همان اول خرجش را با کمیته فنی جدا کرد و خودش همه تصمیمات را گرفت.

علی‌آقای پروین چند تا جمله خوب در زندگی‌اش دارد که یکی از آنها همان عبارت معروفی بود که گفت؛ «مدیر فنی یعنی کشک» داستان کمیته فنی هم در فوتبال ما همین حکایت را دارد. ما هنوز در فوتبال حرفه‌ای به آن سطح نرسیده‌ایم که چنین تعاملاتی را در باشگاه‌ها شاهد باشیم. در اروپا کمیته فنی دارند ولی هرگز استقلال کاری سرمربی زیر سؤال نمی‌رود. شفر بهترین کار ممکن را انجام داد که خرجش را از کمیته فنی از همان ابتدا جدا کرد.

منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
    2 0
    آره یکی مثل تو و صمد مرفاوی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس