کد خبر 851380
تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۶
محمدرضا ساکت

در حالی که کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال حکم به محرومیت ۵ ساله مدیر پیشین تیم ملی داده اما مشخص نیست که چرا دبیرکل فدراسیون از ابلاغ این حکم خودداری می‌کند.

به گزارش مشرق، فلسفه وجودی کمیته اخلاق در فدراسیون‌ها -از جمله فدراسیون جهانی فوتبال- برخورد با ناپاکی‌ها، بداخلاقی‌ها و زشتی‌هاست و این نهاد باید به صورت کاملا مستقل تصمیم‌گیری کند کما اینکه کمیته اخلاق فدراسیون جهانی فوتبال وقتی به فساد بلاتر رئیس پیشین فیفا پی برد، با او و سایر افراد متخلف برخورد کرد.

در فدراسیون فوتبال ایران نیز کمیته اخلاق وجود دارد که رئیس آن مرتضی تورک است. اگر چه رئیس کمیته اخلاق نباید منصوب رئیس فدراسیون باشد اما این اتفاق رخ داده ولی با این وجود کمیته اخلاق تلاش می‌کند تخلفات را مورد بررسی قرار دهد. یکی از مواردی که اخیراً به آن زیاد پرداخته شده تخلفات برخی از اعضای پیشین و فعلی تیم ملی فوتبال در ماجرای همکاری با اسپانسر تیم ملی است.

کمیته اخلاق با بررسی این موضوع در نهایت به محرومیت 5 ساله الف.پ (نام شناسامه‌ای م.پ)، مدیر پیشین تیم ملی به دلیل دریافت و اخذ وجوه غیر قانونی از اسپانسر تیم ملی رای داد. این کمیته البته درباره سایر افراد درگیر در این پرونده نیز حکم خود را صادر کرده اما نکته عجیب این است که با وجودی که کمیته اخلاق 20 فروردین این حکم را صادر کرده اما با گذشت بیش از 20 روز از صدور این حکم، فدراسیون هنوز به صورت رسمی آن را اعلام و ابلاغ نکرده است. حکم صادره از سوی کمیته اخلاق باید به امضای دبیرکل فدراسیون فوتبال برسد و از سوی محمدرضا ساکت ابلاغ شود اما این کار تاکنون صورت نگرفته است. (اگرچه کمیته اخلاق باید مستقل باشد و آرای صادره از سوی این کمیته نیازی به امضای دبیرکل نداشته باشد اما اکنون اینگونه نیست).

حال سؤال این است که چرا ساکت از این کار خودداری می‌کند؟ چرا تاج به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال به این موضوع ورود نکرده و اگر این کار را کرده پس دلیل عدم اعلام این حکم چیست؟ آیا «کِشوی جادویی» همچنان در اتاق دبیرکل فدراسیون وجود دارد که احکام با تاخیر امضا و ابلاغ می‌شود؟ اگر قرار بر برخورد با فساد باشد باید این کار اول از همه از سوی فدراسیون فوتبال صورت گیرد. مهدی تاج که همواره بر مبارزه با فساد تاکید کرده و در عمل نیز نشان داده که دنبال چنین کاری است، باید پیگیر این باشد که چرا هنوز این حکم ابلاغ نشده است. اگر مبارزه با فساد از درون فدراسیون صورت گیرد و استقلال کمیته اخلاق حفظ شود، قطعا کمک بزرگی به پاک‌سازی فوتبال ایران خواهد شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • AE ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
    7 0
    الف . پ مخفف چیه ؟ اورانگوتان پپه ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس