پدافند

سناتور ایالت ویرجینیا آمریکا بعد از حمله موشکی واشنگتن، لندن و پاریس به خاک سوریه تأکید کرد، بهانه‌ای که غرب برای حمله به سوریه به کار گرفت یک حقه و فریب آشکار بود.

به گزارش مشرق،‌ «ریچارد بلک» ستاتور ایالت «ویرجینیا» در گفت‌وگو با خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» بعد از تجاوز موشکی بامداد روز شنبه (امروز) آمریکا و بریتانیا و فرانسه به خاک سوریه، گفت که بهانه‌ای که برای حمله به سوریه مورد استفاده قرار گرفت، یک حقه آشکار و واضح بود.

بیشتر بخوانید:

جزئیات حمله آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه

حمله موشکی آمریکا و متحدانش پس از آن صورت گرفت که گروه‌های تروریستی فعال در شهر «دوما» سوریه مدعی شدند که به این شهر حمله شیمیایی شده است. دولت آمریکا بلافاصله دمشق را به دست داشتن در این حادثه متهم و اعلام کرد که ممکن است به زودی به سوریه حمله کند. وزارت دفاع روسیه از چند هفته پیش اعلام کرده بود که گروه‌های تروریستی و حامیان آن‌ها قصد دارند با صحنه‌سازی یا انجام یک حمله شیمیایی، زمینه را برای اقدام نظامی علیه سوریه فراهم کنند.

این سناتور ایالتی در پی حمله آمریکا و متحدانش به خاک آمریکا گفت:‌ «سوری‌ها (ارتش سوریه) احتمالاً از گاز (تسلیحات شیمیایی) استفاده نکرده‌اند زیرا تروریست‌ها خیلی سریع تسلیم شدند. سوریه قطعاً از گاز سمی برای غیرنظامیان استفاده نکرده‌ است. نظامیان (در این شرایط) سالم نمی مانند. این یک فریب آشکار است».

بامداد امروز، آمریکا، انگلیس و فرانسه حملات موشکی به شماری از اهداف در سوریه به بهانه حمله شیمیایی دمشق در دوما انجام دادند. قبل از این حمله، هیأت حقیقت‌یاب سازمان منع گسترش سلاح‌های شیمیایی از قصد خود برای آغاز تحقیقات درباره حمله شیمیایی دوما خبر داده بود.

ارتش روسیه پیشتر اعلام کرده بود که شواهد متقاعدکننده و بسیار زیادی در دست دارد که تأیید می‌کند حمله شیمیایی 7 آوریل در دوما در واقع یک اقدام تحریک‌آمیز بوده است که با مداخله مستقیم انگلیس صورت گرفته است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس