حمله به سوریه

در حمله صبح امروز، علاوه بر شلیک موشک‌های کروز توماهاک از شناورهای آمریکایی، جنگنده‌های بی-۱ آمریکا و تورنادو نیز مشارکت داشته‌اند.

به گزارش مشرق؛ پس از نزدیک به یک هفته خط و نشان آمریکا و چند کشور همپیمانش، ساعاتی قبل حمله موشکی و محدود آمریکا با همراهی انگلیس و فرانسه به اهدافی در سوریه صورت گرفت. حمله به سوریه در ساعات اولیه صبح شنبه ( ۴ صبح) آغاز شد و حدود یکساعت به طول انجامید.

به صدا درآمدن آژیر خطر در دمشق

بامداد امروز به وقت محلی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا فرمان حمله به سوریه را صادر کرد. همزمان، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه و «ترزا می» نخست وزیر انگلیس هم از آغاز عملیات نیروهای این کشور همراه با آمریکا خبر دادند.

رؤسای جمهور فرانسه و آمریکا در زمان صدور دستور حمله به سوریه

به گزارش مشرق؛ اطلاعات به دست آمده تا لحظه تنظیم این گزارش، از حمله موشکی سه کشور از طریق دریا و همچنین پرواز جنگنده‌ها حکایت دارد. بنابر این گزارش، دست کم ۳۵ فروند موشک کروز به اهدافی در استان‌های دمشق و حمص شلیک شده است که پدافند هوایی سوریه و بویژه سامانه اس ۲۰۰ توانسته است دستکم ۲۳ موشک را رهگیری و در آسمان دمشق و حمص منهدم کند.

تصویری مربوط به واکنش سامانه های پدافندی ارتش سوریه

همچنین جنگنده‌های آمریکایی، انگلیسی و فرانسوی نیز اقدام به شلیک به اهداف ازپیش‌تعیین‌شده‌ای کرده اند که طبق آخرین برآوردها، مجموعا ۱۰۰ تا ۱۳۰ فروند موشک شلیک شده است.

آخرین خبرها و برآوردهای میدانی از این واقعیت حکایت دارد که این حمله همانطور که کارشناسان و تحلیل‌گران پیش بینی کرده بودند، چیزی بیش از حرکتی نمایشی نبوده و دستاورد میدانی و عملیاتی روشنی برای آن قابل تصور نیست. کارشناسان پیش بینی کرده بودند ترامپ پس از تعلل یک هفته ای و تبلیغات فراوان، برای حفظ آبرو و وجهه بین المللی آمریکا، و همچنین ایجاد انحراف در پرونده‌های اخلاقی خود، این اقدام را انجام داده است.

در حمله صبح امروز، علاوه بر شلیک موشک‌های کروز توماهاک از شناورهای آمریکایی، جنگنده‌ بی-۱ آمریکا و جنگنده‌های تورنادو در این حملات مشارکت داشته‌اند.

نقشه میدانی سوریه پس از حمله آمریکا، انگلیس و فرانسه
برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید


آخرین خبرها و جزئیات از حمله به سوریه

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق گفت: پدافند هوایی ارتش سوریه موفق شد شماری از موشک های شلیک شده را در آسمان دمشق منهدم کند.

این منبع میدانی با بیان این که مناطق شرقی دمشق در گام نخست هدف قرار گرفته شد، افزود: چند موشک به مرکز  تحقیقات علمی در محله « البرزه» دمشق اصابت کرد و خسارت هایی را برجای گذاشت. این مرکز در غرب شهرک حرستا (غوطه شرقی دمشق) واقع شده است و چند مرکز تحقیقات و دفاعی در این منطقه وجود دارد.

تصویری که شلیک پدافند هوایی سوریه را نشان می‌دهد

وی از هدف قرار گرفتن تیپ ۴۱ ارتش سوریه خبر داد و تصریح کرد: چند موشک هم به سمت پایگاه هوایی مهم و راهبردی « المزه» شلیک شد و بخش هایی از این مرکز هدف قرار گرفته شد. منطقه "المزه" در غرب شهر دمشق (شمال شهرک راهبردی داریا) واقع شده و دارای چند پایگاه نطامی و یک فرودگاه نظامی است.

شلیک پدافند هوایی سوریه

این منبع میدانی با اشاره به این که ۱۳ موشک هم به سمت منطقه « الکسوه» شلیک شد،افزود: صبح امروز منطقه « جبل القاسیون» و فرودگاه « الضمیر» هم هدف حملات هوایی  قرار گرفتند. منطقه جبل (کوه) القاسیون نیز در جنوب منطقه البرزه است و پایگاه پدافند هوایی ارتش سوریه در این منطقه واقع شده است. همچنین منطقه "الضمیر" هم در شمال شرق غوطه شرقی دمشق واقع شده و محل اتصال قلمون شرقی به غوطه شرقی دمشق است و دارای یک فرودگاه نظامی است.

به گزارش مشرق، مرکز تحقیقات « جمرایا» دمشق که پیشتر آذرماه سال گذشته هدف حملات رژیم صهیونیستی قرار گرفت، صبح امروز هدف قرار گرفته شد؛ جنگنده های انگلیسی هم مرکز تحقیقات علمی « النویچه» را در غرب استان حمص هدف قرار دادند. منطقه"جمرایا" در حومه شمال غربی شهر دمشق واقع شده و یک منطقه کاملا کوهستانی است.چند مرکز تحقیقات علمی و صنایع موشکی در این منطقه وجود دارد.

براساس اطلاعات به دست آمده، پدافند هوایی ارتش سوریه در این حملات توانست ۲۳ موشک شلیک شده را در آسمان دمشق منهدم کند؛ بیشتر موشک های شلیک شده به سمت پایتخت سوریه از نوع کروز توماهاک است.

در حملات موشکی صبح امروز به مناطق مختلف دمشق، بمب افکن های B۱ هم شرکت داشتند؛ براساس اعلام منابع میدانی ۴ جنگنده « تورنادو» انگلیسی هم در حملات شرکت داشتند.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق با بیان این که حمله به فرودگاه بین المللی دمشق کذب است، افزود: در حملات هوایی و موشکی آمریکا، انگلیس و فرانسه، ۹ منطقه از جمله پایگاه گارد ریاست جمهوری ( تیپ ۱۰۵) و پایگاه نظامی الرحیبه در قلمون شرقی هدف قرار گرفته شد.

وی افزود: برق بخش های از مناطق مرکزی شهر دمشق در حملات موشکی و هوایی قطع شده است؛ در حال حاضر وضعیت در پایتخت سوریه آرام و طبیعی گزارش شده اما آماری از شهدا و مجروحان اعلام نشده است.

صبح دمشق پس از حملات موشکی آمریکا و متحدانش
واکنش مردم سوریه به حملات آمریکا

این منبع میدانی به تعداد موشک های شلیک شده اشاره کرد و گفت: در حملات صبح امروز در مجموع ۱۴۵ موشک به سمت مواضع نیروهای سوری شلیک شد که تعداد ۱۱۰ موشک از سوی جنگنده ها شلیک شده است.

وی با بیان این که ۳۵ موشک هم از دریای مدیترانه به سمت دمشق شلیک شد، افزود: جنگنده های آمریکایی، انگلیسی و فرانسوی حملات خود را از پایگاه های « اینجرلیک» ترکیه، العدید قطر، ابوظبی امارت، موفق السلطی اردن و پایگاه نظامی قبرس انجام دادند.

پرواز جنگنده‌های انگلیسی از پایگاه نظامی در قبرس

به گزارش مشرق، وضعیت در مناطق مختلف شهر دمشق آرام گزارش شده است و همه نیروهای نظامی در حالت آماده باش هستند تا به هرگونه حمله و تجاوز خارجی واکنش نشان دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 152
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 64
  • IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
    اگر احمدی نژاد بود الان جرات همچین غلطی نبودند شیخ بنفش
    • IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
      متاسفانه ایشون هم در زمان خودش آنچنان موافق کمک به مردم سوریه نبود
    • حماد IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
      93 39
      روسیه اگر واقعاً در خط دفاع از مردم و مقاومت هست باید قبل از پاسخ کوبنده به انگلیس و آمریکا ، این دفعه دیگر پدر عردوغان جنایتکار را در بیاورد
    • IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
      74 53
      یادم هست که وقتی اسراییل تهدید کرده بود به سوریه حمله می کند احمدی نژاد یک جمله گفت که کار اسراییل در صورت حمله سوریه تمام خواهد شد. در نتیجه اسراییل جرات نکرد حمله کند.
    • IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
      28 27
      خخخخخ خخخخ
    • IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
      38 26
      آره جون عمه ات
    • IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
      71 29
      احمدی نژاد سال 84 .
    • IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
      38 8
      این حمله نمایشی و رفع تکلیفی است تا پول سعودی را بگیرند خوب است دخالت نکردیم و اسد هم قهرمان ضدآمریکایی میشود
    • حمزه IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
      6 6
      ناشناس ۹:۵۶ دوست عزیز فقط کافیه وضعیت سوریه رو در زمان احمدی‌نژاد و در زمان روحانی مقایسه کنید.
    • IR ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
      16 14
      آره فقط دوره اولش عالی بود دور دوم بیراهه رفت.حیف شد.... خدا آخر عاقبتمونو ختم به خیرکنه
  • احمد خواجوند NL ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
    بفرمایید این هارت وهورت روسیه کجاجواب داد وجواب امریکا ومتحدانش را کی باید جواب بدهد وقتیکه سویه ویران شد
    • IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
      چی میگی کاکو این چند تا موشک هم با اجازه روسیه شلیک شده آمریکا التماس کرده تو را خدا چند تا بزنیم آبرومون نره
    • majid IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
      83 94
      روسیه هزار بار شرف داره به آمریکای وحشی، این حملات نشانه ضعف و پستی آمریکا و متحدانش بود که حتی منتظر تحقیق سازمان ملل هم نشدند .. روسیه هم خویشتن داری کرده تا جنگ شدت نگیره، این حملات مضحک رو پدافند سوریه پاسخ داد
    • محسن IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
      48 12
      روسیه اهل حرکات نمایشی مثل غرب نیست...اگر بخواد حمله کنه درست حمله میکنه...۱۴۰ تا موشک الکی نمیزنه چون مثل غرب پول مفت از عربستان و صهیونیسم نمیگیره
  • amir IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
    دست بردار عمو , اگه سوریه انقدر قدرت داشت که 6 سال در حال جنگ نبود و اینجوری ویران نمیشد ...
    • IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
      66 13
      قدرت؟؟روسیه و دیگران نبودند که الان سر اسد رو تختش بود!
    • محسن IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
      58 21
      اگر صحبت شما درسته که سوریه ضعیفه چرا سه کشور ابرقدرت با هم به سوریه حمله میکنند؟!!! این نشان میدهد که غرب مثل سگ از جبهه ی مقاومت وحشت دارد..
    • محمد IR ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
      10 7
      سوریه به تنهائی قدرت نداره اما در این چند سال که هم مردمش باهاش بودن واگر مردم با نظام سوریه نبودن قطعا دوام نمی آورد.و هم در کنار قدرت مقاومت ایران و حزب الله و کمک های روسیه سوریه تبدیل به یک لقمه غیر قابل هضم برای غرب شده که اگه حوس خوردنش را کنن هم در گلو اونها گیر میکنه وهم باعث مرگشان میشه و بخاطر همینه که به سوریه حمله نمیکنن فراموش نکنید هرکدام از این سه کشور روزگاری چنان قدرتی داشتن که به هر کجا که دلشان میخواست حمله میکردن .مثلا انگلیس روزگاری سر جنگ تریاک چین را به زانو درآورد ولی الآن سه تا لات با کلی ترس ولرز هنر کردن چهار تا خط برای سوریه انداختن
    • IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۷
      0 0
      اقای محمد تحلیل سیاسی تون جالبه و اطلاعات بسیار دقیقتون از منطقه رو نشون میده و مشخصه استراتژیست و تحلیلگر خوبی هستین فقط باید روی دیکته ات هم کار کنی تا هوس رو حوس ننویسی.دیگه بقیه اش حله
  • IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
    33 13
    مشرق چرا از پیام رسانی تو سایت شما داخلی خبری نیست .
    • حشمت US ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
      14 4
      مگه پیام رسان داخلی درست و حسابی هم پیدا میشه؟؟
  • IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
    باید پایگاه های هوایی که جنگنده های متجاوز از آنها پرواز کردند را با موشک های بالستیک ارتش سوریه در هم کوبید و ناوهای جنگی آمریکا در سواحل دریای مدیترانه را با موشک هدف قرار داد. تا درس عبرتی برای متجاوزان باشد. حق پاسخ دادن به این تجاوز آمریکا برای ارتش سوریه محفوظ است.
    • IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
      18 31
      حمله نمایشی جواب واقعی نداره.... جواب هم باید نمایشی باشه!!!
    • IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
      53 15
      صبر کن برادر. این ترقه بازی احمقانه در حدی نبودکه چنین جوابی داده بشه. هرچند در همین حد هم جواب داره و مطمئن باش ارتش سوریه با حمله به سربازان داعش و دیگر سربازان کثیف امریکا این کار را خواهد کرد
    • حماد IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
      34 30
      بله و بخصوص اینجرلیک تا عردوغان جنایتکار حسابی پاسخ اینهمه نوکرصفتی برای آمریکا را دریافت بکند
    • یغما IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
      15 6
      باشه چشم.به بشار میگم اوامر حضرت هالی رو انجام بده
    • IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
      23 9
      کدوم موشک. پرواز نکرده رو هوا میزنن
    • حشمت US ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
      6 9
      حامیان اسد قدرت پاسخ دادن ندارن،فقط هارت وپورت الکی بوده تا حالا هرچی گفتن
    • IR ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
      9 5
      جواب اینا چندین بمب جاده ای زیرپای نظامیان امریکائی درعراق وسوریه وادامه این جور کارا تا بیرون کردن امریکائیها ازمنطقه =دقیقا مث ل دفعه قبلی .یعنی بعدازسرنگونی صدام .یادته چجوره باموشکهای دوش پرتاب شیعیان عراقی هلیکوپترای امریکائیرو دراسمان بغداد میزدن تا مثل سگ سوزن قورد داده از عراق فرار کرد-زنده باد مقاومت جهانی اسلام راستین
    • ali US ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
      0 0
      موافقم اگه قدرت نظامی ایران و روسیه بلوف نیست باید جواب اینارو با موشک داد والسلام
  • حسام IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
    400 تا کشورهم حمله کنند نمیزاریم حرم حضرت زینب دستتون بیفته..
    • IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
      67 53
      سگهای امریکا در تمام دنیا پیام مارا بشنوند
    • IR ۰۳:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
      4 5
      آفرین بر غیرت و ایمانت .مرحبا
  • IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
    51 10
    و روسیه هم حتما توانایی و انگیزه زدن موشکها و محل شلیک اونها رو داشت.باشد که درس بگیریم
  • IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
    87 84
    امریکایی ها با این کار گور خود را کندند.
    • IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
      51 27
      حالا شما کوتاه بیا رمبو جان
    • US ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
      17 24
      کوتاه بیا عزیزم ی صلوات بفرست
    • IR ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
      3 2
      امریکا بد بخت شد.ما هم اگه تحریمشون کنیم کار امریکا تمومه
    • IR ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
      3 2
      یا امام زمان تحرییییییییییییییییییییییییییییم بهتره من برم پرایدمو بخرم
  • طاهری IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
    69 32
    لعنتی ها تاببینیم روسیه سره حرف خودش میمونه یا مثل ماست نگاه میکنه وبه توافقات پشت پرده می خنده پس چرا اس 400هواپیماهاشون رو نزده
    • IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
      28 24
      این حمله خیلی خیلی محدودتر از این بودکه بخواد به یک جنگ تبدیل بشه. روسیه و ایران باید به متحدان تکفیری امریکا حمله کنن
  • IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
    82 39
    امریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند.
  • رزمنده IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
    89 52
    تا آخر خط در کنار بشار اسد ایستاده ایم.
    • IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
      40 23
      آفرین
  • IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
    بر اساس گزارش مشرق تمام موشک ها منهدم و اونایی هم که منهدم نشدن بوسیله جنگ الکترونیک شخص بشار اسد به محل شلیک فرستاده و لانچرها و کشتی ها رو منهدم کردن ،هرکیم بگه به سوریه حمله شده دروغ میگه :-)
  • IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
    82 93
    مشرق چه سوختی :-)))))))))))
    • IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
      25 46
      سوختن مشرق رو دیدی یا اثر مصرف الکل و شیشه هست؟ خخخخ این مشرق دقیقا کیه که در تخیلات و توهمات پس از مصرف می بینیش؟
    • IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
      55 13
      مشرق همونی که به تو ساندیس میده
    • IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
      30 31
      ساندیس ک فعلا روحانی پخش میکنه بین ژن های خوب و مدیران
    • IR ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
      9 5
      سوختن چرا؟اتفاقا آمریکا تحقیر شد.از شدت سوختن اونجاش،چن تا حمله کور کرد که نصفشونم توسط پدافند سوریه منهدم شد.این حمله نشون داد آمریکا هر روز در حال داغون شدن بیشتره :)
  • IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
    خبرگزاری ساندیسی داره میسوزه . هاهاهاهاها
    • محمد IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
      21 62
      شما کودتو نوش جان کن
    • US ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
      22 20
      ما نه مثل شما کود میخوریم نه ساندیس
  • IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
    الووو کارخونه ساندیس ؟؟!! 1000تا کارتن ساندیس واسه خنک سازی بیارین :-)))
    • IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
      36 53
      الووووو کارخونه جنایتکاران جنگی؟؟!! یکی بیاد اینو ببره پیش روانپزشک، از بمباران یک کشور خوشحال شده :-)))
    • محمد IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
      16 10
      الو کارخونه کود کودا بیارید منتظرن خخخخخ
    • IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
      18 21
      چند میگیری مزدور کثیف
    • IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
      17 7
      بده به بن سلمان عزیزت که کلی خرج این موشکها کرده
  • IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
    53 11
    مردم سوریه در واکنش به حملات حرکات موزون انجام میدهند؟! یعنی چی؟!
  • IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
    44 12
    ای بابا حداقل یکی از هواپیماها را می زدند نارحت شدم
    • GB ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
      25 27
      روی سوریه نیومدن که بزننشون موشک از فاصله دور شلیک شده
  • IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
    83 21
    مرگ بر قلدری و خشونت- مرگ بر حامی درجه یک داعش- مرگ بر شیطان بزرگ آمریکا مردم ایران این دموکراسی غرب است. حمله خودسرانه به یک کشور مستقل.
  • IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
    49 12
    خیلی بد و ناجوانمردانه است. اما برای ما باید درس و تمرین باشد. تمرین مقابله با قلدران جهان در صورت تجاوز آنها.
  • IT ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
    تبل تو خالی روسیه که بازم هیچ غلطی نکرد
    • IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
      19 24
      تمام اهداف با اطلاع قبلی روسیه تخلیه شدند و حمله تلفاتی نداشت!
    • IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
      5 9
      این یک حمله مشکوک و ایذایی هست . به راحتی قضاوت نکنید.
  • IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
    26 15
    فقط این خطر وجود داره که آمریکای جنایتکار و هم پیمانهای اروپاییش روزبروز بر ابعاد و شدت حملات اضافه کنن
  • IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
    قابل توجه کسانی که دنبال برجام موشکی هستند...امیدواریم عبرت بگیرید...
  • IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
    36 26
    خداوکیلی مردم، تحلیلهای آب دوغ خیاری نکنین. اولین نکته اینه که الان باید دقیق نشست و اخبار رو رصد کرد و دید چی میشه. از رو عقل تصمیم باید گرفت، نه احساس و الله اکبر گفتن. چون تا اینجاش هم دیدین که همتون میگفتین آمریکا میترسه اقدام نظامی کنه و فقط ادعاست، ولی دیدین که زد.
    • IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
      21 14
      آمریکا فقط میخواست از حرف ش عقب نشینی نکنه، چون بارها اینکارو کرده بود و بی اعتبار شده در جهان، هرچند در وحشی گری ش هم شکی نیست و باید با قدرت باهاش مقابله کرد .
  • AU ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
    55 8
    روسیه کجا تشریف داره؟ این سامانه ا س ۴۰۰ دقیقا چه مسئولیتی داره؟ باید جنگنده ها را هدف قرار بدن.
  • میثم IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
    73 20
    سگ آمریکا صد شرف داره به روسیه، حداقل از متحدینش دفاع میکنه، اونایی که می گفتن پدافند روسیه فلانه و بهمانه کجان؟ رفیق پوتین فعلا چپیده توی سوراخ موش.
  • CA ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
    16 2
    بطرز عجیبی فیلم‌های محدودی رو می‌گذارید.
  • IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
    45 7
    پدافند اس ۴۰۰ روسیه چرا درگیر نشد
    • GB ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
      33 5
      قبلش بپرس چرا اس 300 به ما نفروخت حضرت پوتین؟ در این کشور خیلی ها پوتین رو دست بالا گرفتن در حالی که تمامی قطعنامه های ضد ایرانی تصویب شده در شورای امنیت رو می تونست وتو کنه و نکرد
    • IR ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
      5 4
      چون در طرطوس و لاذقیه مستقر شده نه در حمص و دمشق
  • IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
    45 58
    درود بر بشار اسد شیر بزرگ. پاینده باد بشار اسد.
    • محمد IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
      23 19
      همین بشار اسد باعث این وضع شده
    • IR ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
      17 3
      همین شیر بزرگ این شر بزرگو درست کرد.
  • IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
    26 48
    آمریکا هیچی نیست همه موشکاشو زدن
    • محمد IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
      22 20
      خدا شفات بده رفیق
  • IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
    27 72
    نه پوتین مرد کارزاره نه بشار . فقط سید علی آقاست که محکم روی حرفش میمونه و میدون رو خالی نمیکنه. سلامتی و عزتش صلوات
  • IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
    73 27
    فقط میتونم بگم خاک عالم بر سر روسیه و ایران خصوصا روسیه ترسو
    • IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
      38 40
      خاک عالم بر سر امثال تو با این طرز فکر که به جای اینکه در مقابل ظلم آشکار آمریکا و انگلیس و سعودی موضع بگیرید مدام سرکوفت میزنید
    • TR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
      22 32
      درود بر ایران و جبهه مقاومت نفرین بر عمله های صهیونیسم و توله های گرگ مادر و کفتارش
    • محمد مهدی IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۷
      0 0
      داداش بحث ترس نیست که شوخی که نداره آمریکاست
  • IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
    38 18
    و این حقوق بشر غربی: بخاطر یک مشت دلار
  • حسن US ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
    36 18
    مرگ بر شیطان بزرگ آمریکای حرامزاده
  • IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
    61 10
    روسیه باز هم زایید خخخخ
  • IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
    42 62
    امریکا حمله کرده بعضی تو کامنتا احساس خوشحالی می کنند واقعاً فهمیدم حرامزاده ای بیش نیستید
    • IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
      27 8
      ادب داشته باش
  • IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
    14 13
    فقط به خاطر این است که پاسخ رژیم صهیونیستی را ندهیم.
  • عدالت IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
    32 14
    قابل توجه اعتماد کنندکان به کدخدا که می گفتند فردا از آن مذاکره است و نه موشک
  • IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
    71 6
    دلخوش به حمایت روسیه پوشالی
  • مصطفی AE ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
    11 14
    این یک حرکت نمایشیه و بیشتر نخواهد بود
  • GB ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
    17 13
    وقتی از یه هفته قبل میگه و فرصت میده دست و پاشو جمع کنه این کار سیاسیه نه نظامی. نرو دنبال تعداد موشک و چی شده چی نشده
  • IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
    18 33
    موشکها خارج از حریم هوایی سوریه شلیک شدن.ساندیسی خوری می ارزه بر وطن فروشی.مرگ بر امریکا.فقظ نمایشی بود برای کم نیاوردن
    • IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
      13 8
      تن فروشی به وطن فروشی شرف داره. اینها از تن فروش هم کثیف ترند
  • آریو سوئد IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
    26 20
    ایران نیز باید با از بین بردن ستون پنچم غرب ، عربستان و صهیونیسم در کشورمان انتقام شهدای مدافع حرم در سوریه را بگیرد. خیلیها هستند که نان و نمک این کشور را میخورند ولی نوکری غرب ، آل سعود و صهیونیسم را میکنند. شناسایی این خائنین کار دشواری نیست.
  • IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
    35 23
    مرگ بر امریکا مرگ بر انگل ستان مرگ بر فرانسه لعنت بر ترامپ لعنت بر ترازامی لعنت بر ماکرون
  • فرهاد IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
    34 47
    امریکا یه ترسو بیش نیست .... با این کارش ثابت کرد ...
    • IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
      13 22
      زنده باد امریکا خخخ
  • کیوان IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
    53 36
    مرگ بر امریکا
    • IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
      29 22
      مرگ بر فرانسه
    • IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
      4 1
      من به مرگ بر فرانسه مثبت دادم اما فرانسه قدرت محسوب نمی شود و برده و عمله در اشغال یانکی ها است اختیار و اتقلال سیاسی ندارند. سفیر یانکی ها هرچه دستور بدهد همان است
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
    25 4
    عجيبه تو عكساي اخر مردم از خوشحالي دارن مي رقصن خخخخ
  • ش IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
    25 31
    بی پدرای کابوی از اونور دنیا اومدند مردم مشرق زمین رو سرکوب کنند.
  • عمو ترامپ US ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
    49 9
    نبوووووووووووووووووووووووووووود ما رفتیم ها کجا قایم شدید
  • عمو ترامپ US ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
    32 9
    نبوووووووووووووووووووووووووووود ما رفتیم ها کجا قایم شدید
    • عمو پوتین US ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
      9 3
      دفه بعدی خواستی بزنی هماهنگ کن...خداحافظ
  • DE ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
    73 24
    جبهه مقاومت! خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
    • TR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
      21 39
      جبهه مقاومت همانی است که صهیونیسم و توله های سگزادهء مادرگرگ و کفتارش را پریشان کرده. روزی صهیونیسم و توله هایش نابود خواهند شد،
    • IR ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
      16 11
      حنجرت جرمیخوره ها . گرچه اگه همین جبهه نبود مدتها پیش داعش و امثالهم گردنت رو زده بودند.
  • CA ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
    8 6
    گارد جمهورى ،. نه رياست جمهورى! گارد متعلق به جمهورى سوريه است باديگارد شخص رئيس جمهور نيست بفهم!
  • TR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
    23 21
    آمریکا دولتی بازرگان است، این سر وصداها و موشک بازی هایش هم برای دوشیدن کشورهایی است مانند عربستان و ترکیه است که فکر می کنند متحد آمریکا هستند، در صورتی که آمریکا جز به اسراییل و منافع اقتصادی خودش فکر نمی کند. ایران و جبهه مقاومت، در برابر آمریکا و ناتو و برخی کشورهای به اصطلاح اسلامی که نوچه و توله های سگزادهء مادرگرگ و کفتار صهیونیسم هستند ایستاده است.
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
    30 4
    تا شبکه های خبری حمله را اعلام کردن صدای هواپیماها در تهران بلند شد ما نزدیک فرودگاه بودیم و چند هواپیما جنگی بلند شد فکر کردم الان که تهران را بزنند نمی دانم چرا جنگنده ها در تهران بلند شدن ؟
    • IR ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
      4 3
      نمایشی بوده !!!!!
  • Saeeid TR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
    43 34
    مشرق سلام برسون عمو اسد و بگو برگرده سوریه تموم شد سکته نکنه
    • NL ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
      16 14
      پانکرد جون نترس سوریه بقدری قوی هست که با چن تا ترقه اربابانت جا نزنه هدف بعدی ما حمله به مزدوران دموکراتیکه
    • IR ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
      17 7
      فکر کردی مثل شما وطن فروشهای بزدله؟
  • IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
    11 11
    چهارشنبه سوری ما خطرناکتره
  • IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
    19 14
    این همه هارتو پورتت همین بود ترامپ سگ زرد
    • حشمت US ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
      8 9
      اونا موشک زدن،حالا بینم سوریه و کشورای حامیش جرأت جواب دادن دارن یا نه. یافقط میتونن حرف بزن
  • DE ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
    28 27
    اسد باید برود ..
    • IR ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
      9 5
      تو ارباب های رفته ات
  • IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
    22 17
    ان شاءالله به زودی با ظهور آقا امام زمان (عج) این آژیر خطر توی ممالک کفر از جمله امریکا و اسرائیل به صدا در بیاد
  • ع ی IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
    10 1
    ای کاش همه از پشت پرده بازیهای سیاسی می توانستند با اطلاع شوند
  • US ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
    20 21
    واقعا ترامپ مرد عمله تا حالا هر حرفی زده انجام داده
    • NL ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
      10 5
      اره تهدید کره شمالی رو شاهد بودیم مثل موش اب کشیده اومد
    • US ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
      0 0
      ههههههههههههه
  • DE ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
    4 5
    پایگاه های « اینجرلیک» ترکیه، العدید قطر، ابوظبی امارت، موفق السلطی اردن و پایگاه نظامی قبرس چرا باید در دست جنایکاران جنگی عصر حاضر باشند؟ سران این کشور ها چرا خودشان را مبرای از شراکت در این جنایت می دانند؟
  • IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
    11 5
    نکنه ای ۳۰۰ هوایی رو که به ما دادن مثل سوریه باشه یعنی هر موقع روسیه پایگاه هاش در خطر باشه عمل کنه
  • IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
    22 10
    حداقل سوریه هم یک موشک به سمت ناوهای آمریکا شلیک می کرد. یعنی در پاسخ به شلیک 110 موشک، حداقل نباید یک موشک شلیک کرد؟
  • DE ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
    11 8
    ترام : ما به همه گفتیم زدیم شما هم بگید زده خوبیت نداره اره
  • ناشناس IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
    12 16
    سوریه جهنم ایران جنگ نشه!!!!! جنگ بشه من نمیرم جنگ خدا به بخیر کنه
    • IR ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
      5 7
      اون موقع که به هسته ای فحش می دادی که تنها مانع برای حمله سنگین تمام عیار علیه ایران بود باید فکر امروز رو می کردی
  • IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
    9 32
    سوریه تموم شد.
  • IR ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
    15 7
    مرگ بر آمریکا
  • امیرحسین آبسالان AE ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
    14 13
    سلام. ما ازامام علی ع روایت داریم: آمریکا واروپا وجهان غرب درمقابل عجمان(ایرانیان)به زانو خواهند افتاد و ایران ابرقدرت دنیا میشود. این از پیشگویی های امام علی ع. و اما بعد........ کسایی که ادای ایرانی بودنتون میاد همیشه معترضید و آیه ی یأس و ناتوانی وناامیدی میخونین شماها بجای اینکه بزنید توی سر آمریکا وترامپ جنایتکار و عربستان سقوطی میاین مردم مظلوم سوریه رو زخم زبون میزنید.
    • IR ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
      3 1
      هههههههههخه حدیث جعلی مردک اون زمان امریکا هنوز کشف نشده بود
  • IR ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
    13 5
    110 موشک !!!! امکان نداره ، آمریکا داره واسه عربستان فاکتور سازی میکنی که پول بگیره ، حداکثر 30 یا 40 تا موشک بوده. نکته بعدی این که چرا این سوری ها دارن میرقصن (رقص حرام است)؟؟ مثلا خوشحالن که جلوی آمریکا را گرفتن یا آمریکا را محو کردن یا این که خوشحالن آمریکا شهرها رو نزده ؟؟ آخه از چی خوشحالن؟؟؟؟؟؟؟
    • IR ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
      1 0
      شاید خوشحالن ک زنده هستن
  • IR ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
    11 1
    این جشن و شیرینی بعد از حمله موشکی رو کجای دلمون بزاریم واقعا که ذلیلا اینا
  • روح الله NL ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
    8 1
    بقول امام خدا همه ما را آدم کند
  • IR ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
    14 8
    خاک تو سر آمریکائیها. اینهمه حرف مفت زدن آخرش چهارتا موشک زدن که نصفش رو توی هوا زدن بقیشم معلوم نشد کجا خورده که اصلا تلفاتی هم نداشته مردم سوریه ریختن بیرون شاد و خوش حالند. آمریکا ابرقدرت جهان! زکی!
  • امیر IR ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
    10 6
    چقدر موزدورها خوشحال شدن!!!دمتون گرم
  • مهدی IR ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
    3 1
    اون عکسی که از پدافند گذاشتی مربوط به پدافند عربستان در مقابل موشکهای یمن است.خبر گذاری فارس پیام گذاشتم یواشکی حذفش کرد.به شخصه مدافع مظلومم و موافق مقابله پدافندی در سوریه ولی مشرق اخلاق و شرافت کاری را ....
  • دیدگا IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
    1 3
    این رفتار آمریکایی ها کاملا طبیعیه... بعد از شکست گروههای تکفیری و داعش و در واقع پیاده نظام آمریکایی ها در منطقه و هدر رفتن اونهمه هزینه ای که در طی این سالها کرده و طبیعتا دچار سرخوردگی شده و عملا میدان رو تحویل ایران و روسیه داده، باید هم در اقدامی دیوانه وار و قلدرمآبانه، برای حفظ وجهه خود و نشون دادن حضوری در منطقه چنین رفتارهایی انجام بده...
  • IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
    2 0
    چرا بخش نظر دارین شما که گزینشی رفتار میکنین.
  • مهدی IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
    1 0
    ای خداااااااا
    • رییس دولت فرانسه IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
      3 5
      هفته آینده نوبت حمله به ایران و روسیه است. ساعت دو و نیم بامداد دوم اردیبهشت.در شما تا ابد به یاد جهانیان میماند.هاهاهاهاهاها
  • ابراهیم IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۷
    1 0
    حق پیروز است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس