فتنه

به تازگی نامه‌ای توسط چند نفر از مدعیان ارزش‌ها و اصولگرایی خطاب به رهبر انقلاب نوشته است که محتوای آن کپی‌برداری از خواسته‌های اصلاح‌طلبان است.

سرویس سیاست مشرق -  «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

کنایه «رامبد جوان» درباره خارجی وحشی و ایرانی متمدن!

«رامبد جوان»، به تازگی با انتشار کلیپی خارجی از یک یوزپلنگ که وارد یک خودروی گردشگری شده است، در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

«یوزپلنگ وارد ماشینشون شده و تورلیدر گفته ۱۰ دقیقه تکون نخورن و مستقیم به حیوان نگاه نکنن. بعد یوزپلنگ خسته شد و رفت.

پ. ن: فرق ما ایرانی‌های متمدن با خارجی‌های وحشی»!

*صد البته رعایت حقوق حیوانات و انجام کارهای خوب ربطی به سرزمین و مرز و نژاد ندارد.

اما اینکه سلبریتی‌ها با عزمی جزم مشغول سیاه‌نمایی از کشور ایران هستند و مثل پست بالا حتی با کنایه وحشی! از مردم ایران یاد می‌کنند؛ به هیچ وجه رفتار پسندیده و معقولی نیست.

آقای جوان اگر اطلاعات موزه‌ای خود از غرب و به اصطلاح خودشان خارج را کنار بگذارند حتما شاهد رفتارهای دیگری نظیر کشتن فیل‌ها، کشتار کوسه‌ها و نهنگ‌های قاتل، ادرار کردن در کنار خیابان‌های لندن، منقرض کردن برخی گونه‌های جانوری و... نیز خواهند بود که در غرب رویه هستند نه اتفاق! [۱] [۲]

رفتاری که حتما خود ایشان معترفند در ایران اسلامی عمومیت ندارد.

زیرا اولا دین مردم ایران اجازه این رفتارهای وحشیانه و نامؤدبانه را نمی‌دهد، ثانیا فرهنگ مردم ایران بصورت عمومی با این رفتارها بیگانه است و ثالثا نجابت ایرانی در دنیا هرگز به اتفاقات مثال زده شده در بالا، مشهور نیست. مگر اینکه عده‌ای به دنبال چسباندن برخی صفت‌ها به مردم ایران باشند...

***

لشکر ۳۰۰ نفره طلحه و زبیرها

طی روزهای اخیر نامه‌ای سرگشاده در فضای مجازی و خطاب به رهبر معظم انقلاب منتشر شده است که گفته می‌شود ۳۰۰ فعال دانشجویی و فرهنگی و سیاسی منتسب به جریان انقلابی و بسیج آنرا امضا کرده‌اند!

این نامه که به نقد وضع موجود و برخی سیاست‌های نظام اسلامی در برخورد با تبهکاران و منحرفین پرداخته است؛ ضمن ارائه هشدارهایی بر این نکات تأکید می‌کند که: مردم ایران «ناامید» شده‌اند، اراده واقعی مردم در کشور اعمال نمی‌شود، شاهد جنگ قدرت در ایران هستیم، نیاز به انقلاب در «وضع موجود» است، مردم در اقتصاد به حاشیه رفته‌اند و...

محتوای این نامه موجی از انتقادات را برانگیخته است.

*ما پیش از این و طی ۲ سال گذشته در وبلاگ مشرق کراراً اشاره‌های اصلاح‌طلبان و تأکیدات آنها بر ناامید بودن مردم ایران، بحران اقتصادی و غیر قابل بودن وضع موجود ایران! را به رؤیت مخاطبان محترم رساندیم.

خطی که همانطور که پیش‌بینی می‌شد به اغتشاشات دیماه ۹۶ رسید و اکنون هم مترصد شکل‌دادن به صورت گسترده‌تر آن اغتشاشات و خیزشی با محتوای «اعتراض ظالمانه» به نظام اسلامی است.

و جالب است که در این میان به ناگاه نامه‌ای با امضای کسانی منتشر می‌شود که مدعی ارزش‌ها و عدالتخواهی هستند اما بصورتی واضح و قابل اثبات، در خط جریان سیاسی خاص و منویات براندازانه آنها حرکت می‌کنند.

لازم به توضیح است که نکات مندرج در این نامه به لحاظ ماهوی غلط هستند و حتی نهادهای بین‌المللی هم خلاف آنها را بیان می‌کنند.

کما اینکه ضریب جینی یا همان شاخص عدالت در ایران نسبت به پیش از انقلاب اسلامی بهبود چشمگیری یافته و هم‌اکنون نیز در رتبه‌ای بهتر از آمریکا و چین قرار دارد. [۳]

جایگاه اقتصادی ایران هم‌اکنون در رده هجدهمین اقتصاد جهان است. [۴]

نرخ بیکاری ایران نسبت به ۷ سال گذشته به میزان ۲ درصد کاهش یافته و به عدد ۱۲ درصد رسیده است که همین میزان بیکاری نیز به گواه یکصد هزار شغل بلامتقاضی در وزارت کار، رقمی بحرانی نیست. [۵]

و درآمد مالیاتی کشور به میزان یک و نیم برابر درآمدهای نفتی رسیده و اتکای کشور به نفت کاهش یافته است. [۶]

اوضاع آرام امنیتی، افزایش میزان امید به زندگی در میان ایرانیان و افزایش سفرهای نوروزی نیز اماره‌هایی هستند که در کنار ادله بالا نشان می‌دهند چرا محتوای نامه آن ۳۰۰ نفر یک محتوای غلط بوده است.

برخی محافل تحلیلی با وجود همین آمار قابل اثبات بیان می‌کنند که ستاد جریان خاص و برخی عناصر بدفهم و دیرفهم چگونه در حال سر و شکل دادن به حرکتی خیابانی هستند که محتوای آن یک اعتراض ظالمانه بیشتر نیست!

***

میردامادی: معترضان دیماه ۹۶ از اصلاح‌طلبان تأثیر گرفته بودند

«محسن میردامادی»، فعال اصلاح‌طلب و از دستگیرشدگان فتنه سال ۸۸، در بخشی از مصاحبه خود با سالنامه نوروزی شرق درباره اغتشاشات دیماه ۹۶ گفته است:

باید فرض را بر این بگذاریم که بدنه معترض کسانی هستند که می‌توانند از اصلاح‌طلبان تأثیر گرفته باشند. من می‌توانم بگویم اگر در این جمع معترض کسانی بوده‌اند که رأی داده‌اند، قاعدتا به اصلاح‌طلبان رأی داده‌اند، یا دست‌کم اکثریت آنها به اصلاح‌طلبان رأی داده‌اند.

او می‌افزاید: شاید آنهایی که به اصولگرایان رأی داده‌اند، کمتر به این نقطه رسیده باشند که بخواهند اعتراض خود را در حرکت‌های خیابانی نشان دهند.

میردامادی در صحبت‌های خود همچنین گفته است:

من فکر می‌کنم اگر وضعیت اقتصادی از این شرایطی هم که هست بهتر شود، باز مسئله حل نشده است...من می‌گویم اعتراض‌ها اصلا اقتصادی نبود؛ اعتراضی بود که مؤلفه‌های متعددی مانند موضوع حجاب را دارد.

*ما قضاوت درباره اظهارات آشکار کننده محسن میردامادی را بر عهده مخاطبان محترم می‌گذاریم و این یادآوری را ضروری می‌دانیم که برخی محافل تحلیلی معتقدند جریان سیاسی خاص در حال تقلّا برای شکل دادن به «اعتراض ظالمانه» با مقیاسی وسیع‌تر از اغتشاشات دیماه ۹۶ است.

اظهارات میردامادی همچنین پاسخ به این شبهه است که اغتشاشات دیماه ۹۶ که هرگز محتوای اقتصادی نداشتند در کدام آشپزخانه تدارک دیده شد، دستپخت چه کسانی بود و رهبران کمتر معرفی شده آن چه کسانی بودند!؟ همچنین این صحبت‌ها به روشنی نشان می‌دهد که عبارت‌های ناصحیحی مثل «ناامیدی»، «ناکارآمدی» درباره نظام اسلامی، توسط چه کسانی و با چه هدفی به ذهن افکار عمومی پمپاژ شد؟

گفتنیست، طبق آمار وزارت کشور درباره اغتشاشات دیماه ۹۶، ۷۰ درصد شعارها سیاسی بوده نه اقتصادی و ۶۰ درصد اغتشاگران هم شاغل بوده‌اند نه بیکار...

***

۱_mshrgh.ir/۸۴۳۸۹۶

۲_http://www.ion.ir/News/۲۲۹۶۷۴.html

۳_http://tn.ai/۱۶۴۵۷۲۰

۴_https://www.khabaronline.ir/detail/۶۲۶۸۶۲/Economy/macroeconomics

۵_https://www.mehrnews.com/news/۲۹۴۹۸۵۰/

۶_http://www.irna.ir/fa/News/۸۲۶۰۹۱۰۰

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 50
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 13
  • IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
    مشرق زیادی سرت به ویلاهات گرمه نمیدونی توی مملکت چه خبره همه چیز با افزایش قیمت سرسام آور روبرو شده هر روز قیمت ها تغییر داره همه ی جوون ها نا امیدن چون هیچ کاری وجود نداره تحصیل کرده ها نمیتونن کار درست کنن آره چون آموزش های دانشگاهی دو زار نمی ارزه و همچنین شرایط اشتغال زایی فراهم نیست و مشکلات بسیار دیگه مفسدا و اختلاسگرا کشور رو به این وضع انداختن افراطی ها و مدیرهای کار نابلد و فک و فامیل این وضع رو برای مردم بوجود آوردن اینا باید با ضرب العجل جمع بشن
    • FR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
      64 64
      چرا به ليبرالها و فاسدين راى داديد تا مملكت به اين وضع بيفته ؟! اين يكي ديگر از بايد عوض كردن قانون اساسي باشه رهبر بايد بهترين ها را براي اصلاح تكنيكي ايران انتخاب كنه نه انتخاب عموم ! چون انها سناختي از توانايي منتخب در انتخابات ندارن
    • IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
      41 3
      برجام شما آخرش این بود
    • آقای دولتی IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
      2 22
      الکی شلوغش نکنید. وضعیت مملکت ما بسیار عالی است و دولت محترم داره تلاش خودش رو میکنه.
    • IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
      8 23
      این وضعیت نتیجه 8 سال مدیریت جهانی شما بود.یه سال دو سال نیست که وضع این شده.افزایش قیمت ها که استارتش زمان خودتون خورد تازه اونم با نفت 120 دلاری که میفروختید.
    • IR ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
      6 3
      اینها اگه ویلا داشتند یه فکری به حال این سایت درپیتشتون می کردند که اینقدر قدیمی و سنگین نباشه:|
    • IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
      8 5
      چطور کامنت اول اصلا منفی نداره ولی کامنت مخالفش کلی مثبت گرفته ؟ سایتت خرابه مشرق.در ضمن کامنت این جماعت معلوم الحال رو تایید نکن .واقعا وطن فروشی که از حمله عربستان با خوشحالی یاد میکنه چرا باید کامنتش منتشر شه؟!
  • IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
    مشرق زیاد سفید نمایی کردی. ایرانیان از فرهنگ و تمدن خیلی وقته که عقب افتادن. زباله ریختن در طبیعت. یادگاری روی ابنیه تاریخی. نارنجک روی آرامگاه فردوسی. بی انظباطی در رانندگی و ...
    • IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
      32 58
      همه جا از این نمونه افراد داریمو لی قرار نیست کل جامعه را اینجوری فرض کنیم.ایران مهد فرعنگ و تمدن بوده و هست. بر آن باش پیوسته تا میهنت سرافراز گردد بر دشمنت
    • IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
      43 48
      اره فرهنگ و تمدن اینه که مثلا همین انگلیسی ها نازنین ساغری برو بفرستن که خیلی متمدنانه؟!!! علیه ایران جاسوسی کنه اما اشغال زمین نریزه چون خودش اشغال گنده ای که روی زمین ایران راه میره ولی امثال جوان این اشغال رو زیبا می بینن.
    • IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
      46 22
      خوب چند درصد مردم ایران نارنجک میندازن روی اماکن گردشگری؟!!!!!!! با عرض معذرت بهتره یه سرچی تو اینترنت بزنی تا ببینی تو همین انگلستان مردم توی خیابان ادرار می کنن و تابلوهای ممنوعیت انجام این کار توسط شهرداری نصب میشه. البته شاید از نظر شما چون انگلیس هستن مثل کود ترکیه ارزش واردات داره.
    • IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
      24 13
      یه کامنت تکراری رو در چند جا می خوای نشر بدی لااقل یکی دوجمله اش رو عوض میکردی . اقای بدفرهنگ هرکسی نقش خود بیند در اب. فکر کردی همه ایرانی ها مثل شما هستن؟ چند درصد گردشگران ایرانی روی دیوارهای باستانی یادگاری می نویسن؟ چند نفر نارنجک میندازن؟ اگه همه ایرانی ها اینطور بودن که الان دیگه ای اثرباستانی وجود خارجی نداشت اونیکه شما میگی داعشه نه ایرانی. در ضمن درمورد اشغال ریختن هم باید طرف دیگر مساله را هم نگاه کرد ایا برای کسانی که نمی خواهند اشغالشان را به طبیعت تحمیل کنندایا واقعا شهرداری ها امکانات لازم را تدارک دیده؟
  • مانی IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
    خودمون امثال رامبد رو بزرگ کردیم حالا شدن صاحب نظر !!!
  • SE ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
    87 17
    مطرب جماعت از نوع آواز خوان و مطرب و روحوضی همگی پر مدعا هستند و تا جیک جیک کردن یاد میگیرند گمان میکنند استاد فلسفه و اخلاق و فهم و کمالات ویژه ای شده اند که نگو و همگان از ایشان باید درس بگیرند و تا میکرفون گیر میاورند از روش و بینش ویژه زندگی خود جوری با تکبر سخن میگویند که بیا و ببین ولی باید گفت زپلشگ ببم جان زیادی باد ورتان نداره که خطر ترکیدن دارد.
  • SE ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
    کشور در وضعیتی است که هیچ کس پاسخگو نیست.
    • IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
      2 12
      خخخخخخخخخخ
    • IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
      12 15
      چی میگی/ درست حرفت رو مطرح کن نترس
    • IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
      11 10
      خاک بر سرت
    • US ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
      11 8
      اين وضعيت كنوني كشور را مردم با رأي به دولت و مجلس خودشان بوجود آورده اند. پس خود مردم بايد پاسخگوي رأيشان باشند. ياد گرفتيم فقط طلبكار باشيم.
  • IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
    31 7
    اقا رامبد می دونی که همین به ظاهر توریست ها چند سال پیش کلی جک و جونور از صحراهای ایران رو توی گونی کرده بودن و زبان بسته ها می بردن که با کشتنشون مثلا بفهمن ایران چه فعالیت های داره؟ مواد رادیو اکتیو هست و .... الان انصاف میکن وحشی تویی یا اونا؟ یا هردو.
  • طاهری IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
    31 12
    این کارکنای مشرق هم معلوم نیست با خودشون چند چندن خوشم میاد از امارها تون که همیشه مملکت رو گل وبلبل نشون ولی درواقعیت چیزه دیگست
    • IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
      13 7
      اگر مملکت خوبه چرا این همه به روحانی گیر میدین اگر بد هست اوضاع چرا اوضاعتون بهم میریزه از گفتن حقایق؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
    37 33
    ایران داره زورای آخرش رو میزنه , حمله عربستان به ایران یک تیرخلاص بر این کشور خواهد بود.مگر اینکه یک انقلاب و یک تحولی در اجرای سیاست های اقتصادی,صنعتی, و رویکردهای اجتماعی و مخصوصا" برخورد با مفسدین و متخلفین به وجود بیاد که اون هم با این اوضاع کنونی غیرممکن به نظر می یاد.
    • IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
      29 20
      این آخرین نفس های امثال شماهاست . سالهاست که آرزو را دارین ولی بگور میبرین. بی انصاف حداقل میگفته مثلا حمله اتمی به ایران شاید کمی بترسیم نه از یه پیزوری به اسم عربستان. برخورد با مفسدین باید حرف اول را تو این مملکت بزنه ولی شیرینی پول امکان اجرای قانون را نداده است.
    • IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
      17 7
      کامنتهای مزدورها رو تایید نکنید .هزار بار .
  • IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
    29 12
    نویسنده محترم کافیع یک بار کارت تو اداره ای که توش پارتی نداری گیرکنه سلامت میکنم
  • IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
    39 10
    مشرق جان، شاه ملعون 40 ساله مرده، چرا شاخص ها رو با کشورهای منطقه در حال حاضر مقایسه نمی کنید؟ با امارات، ترکیه، یا حتی همین عراق که ماشین زیرپاشون شده ماشین های روز کره ای، ژاپنی و آمریکایی. مگه خود شما چند هفته پیش آمار اشتغال رو زیر سوال نبردی و اعلام نکردی که بیکاری جوان ها بالای 28 درصده، پس این آمار کم شدن بیکارا دیگه چیه؟ تا کی یه دونه به نعل می زنی و یه دونه به میخ؟
  • امير IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
    38 3
    مشرق يا از مسائل كشور پرتي و يا سر در آخور از ما بهتران داري. نمي دانم! ولي انچه اتفاق افتاده اين است كه انقلاب دارد دست نااهلان مي افتد و مسئولين سر در زير برف دارند.
    • IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
      8 1
      خیلی وقته افتاده
  • IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
    29 9
    آقا اگه اوضاع اقتصادی و عدالت اجتماعی اینقدر خوبه، پس چرا رهبری از مردم عذرخواهی کردند!!! فکر کنم عذرخواهی ایشون بابت شاخص های ایران در جهان در فساد، بیکاری، تورم، بهره بانکی، رشد اقتصادی، فلاکت و ... بود. البته ببخشید ضریب جینی ما البته وضعش بهتر شده. البته اونم به خاطر اینه که تعداد آدم هایی که از طبقه متوسط به زیر خط فقر منتقل شدند زیادتر شده و ضریب جینی این طوری ارتقا پیدا کرده. خخخخخخخخخخ
    • US ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
      7 11
      اگر مردم به حرف رهبري گوش كنند اوضاع خوب مي شود. چون گوش نمي كنند وضع تغيير نمي كند. بايد به توليدات داخلي بها بدهيم و خودمان كشور را نجات دهيم.
    • IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
      5 7
      اونی که باید عذرخواهی کنه کاسه لیسان برجام بودن با اون وعده های گشاد که مردم رو خر کردن برای رای دادن
  • امیر IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
    25 5
    با سلام از بیان این گزارش انسان متعجب می شود که نگارنده چگونه به محل کار خود می رسد. و از چه منابعی برای تنظیم گزارش خود استفاده کرده است
  • ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
    7 15
    متاسفانه عینک غرب زدگی دارن اکثر این بازی گرّان، تا دو تا انتقاد هم می کنی میدوه میره خندوانه دری بری میگه به منتقدان، هرچی به مخچه اشون میرسه به ما ها میگن حال و هولشون رو میرن کانادا و یونان هر روز یه زن عوض می کنن ......
  • IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
    23 13
    مشرق جان میبینم که بازم مرزهای بی شرفی رو داری جابجا میکنی!
  • IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
    85 7
    یکی از نشانه های مهم درگیری بین خودی هاست من روزی را می بینم که گروهی از خودی ها در خیابان به سمت گروه دیگر خودی ها تیراندازی می کنند
    • IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
      2 4
      اگر کسی قبله آمال و آرزوش بشه آمریکا و اسراییل دیگه خودی محسوب نمیشه
  • AE ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
    12 13
    ما خودمون این سلبرتی ها رو گنده گردیم
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
    60 1
    شما که تا دیروز میگفتین روحانی اقتصاد رو نابود کرد. بالاخره روحانی بیکاری رو کم کرد یا زیاد؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
    95 3
    واسه خراب کردن احمدی نژاد حاضرید از روحانی طرفداری کنید؟؟؟؟؟
    • US ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
      8 10
      احمدي نژاد با زير پا گذاشتن حرف رهبري در همان دوره ي رياست جمهوريش خودش را خراب كرد. ميزان تحت امر بودن رهبريست. اصولگرا و اصلاح طالب بودن ملاك نيست. ملاك ولايي بودن است.
    • IR ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
      4 3
      روحانی جزوی از این نظام بوده و هست ولی احمدی نژاد تو همون چند سال نشون داد چیه.
  • IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
    3 4
    "معترضان دیماه ۹۶ از اصلاح‌طلبان تأثیر گرفته بودند": یعنی فرصت طلب تر از اصلاح طلبان وجود ندارد.
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
    6 0
    یه عده ای بهترین حقوق و درامد بهترین خونه و زندگی رو دارن الان برای ثروت قدرت افتادن به جون هم برید یه فکری به حال دلار ۵۰۰۰ هزاری بکنید بجای سنگر گرفتن به نام انقلاب و رهبری یه فکری بکنید اقتصاد مملکتو درست کنید شماه ها نونتون تو روغنه ملت نونشون اجر شده
  • فريبرز سپنتا IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
    10 2
    آقاي رامبد جوان اون يه مورد يه اتفاق بود روند عادي حكايت از رفتار وحشيانه با حيوانات كه هيچ بلكه انسانها دارد اصلا يه پيشنهاد ، پاشو برو اونجا زندگي كن . تو كه پول داري . بين ما وحشيها چه ميكني؟ ميخوريمتا
  • IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
    9 1
    عرضی نیست، فقط خاک بر سر خبرنگاری که با مردم سرزمینش زندگی نمی کنه.
  • IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
    10 5
    اصلاح طلبان با برجام شش ساله سر مردم رو گذاشتن سر کار
  • سلام IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
    2 4
    مشرق خوبییییی؟
  • IR ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
    4 1
    اقای رامبد با ذره بین تلویزیون بزرگ شدی والا اصلا انقدر ریز بودی که دیده نمی شدی؟ این بزرگ شدن رو به حساب خودت نذار تو همون رامبدی که بدون تلویزیون خیلی زود فراموش می شوی و با امثال این جملاتت خیلی زود مشمئز کننده می شوی.
  • ناراضی وضع موجود IR ۰۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۹
    3 0
    مشرق شده طرفدار حفظ وضع موجود مشرق اگه خبرهای نظامی امنیتی نمیزدی لفت میدادمت داری میشی نشریه زرد محافظه کار آیا علی (ع) وائمه و امام اینو میخواستند سرت کردی تو برف نه توی کثافت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس