علی یونسی

علی یونسی، دستیار رئیس جمهور روحانی بالاخره علت‌العلل بسیاری از مشکلات دولت را بیان کرد...

سرویس سیاست مشرق -  «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. در سال ۹۷ هم شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

حمله بهزاد نبوی به مخالفان اصلاح‌طلب شهردارنجفی

«بهزاد نبوی»، از چهره های ستادی جریان سیاسی خاص، در بخشی از مصاحبه خود با ویژه نامه نوروزی مجله اندیشه پویا گفته است:

«امروز برخی که می گویند از رأی به روحانی پشیمانیم، به این دلیل است که پست و مقام نگرفته اند. عده ای از مخالفان و معترضان به شهرداری آقای نجفی کسانی هستند که پست و مقام نگرفته اند و متأسفانه این دوستان در جریان اصلاحات حضور دارند

*اگرچه شاید حرفی نبوی درباره تعداد انگشت شماری از اصلاح طلبان مخالف شهردارنجفی درست باشد اما قاعدتا حرف او درباره اکثریت این منتقدان درست نیست. چه اینکه به نظر می رسد مخالفت ها با شهردار نجفی بیشتر به دلیل کم توانی و افتضاحاتی است که در دوران چند ماهه مدیریت نجفی در شهرداری تهران و در مقابل چشم افکار عمومی پدید آمده است.

طبیعیست که ارکانی از اصلاح طلبان قصد تحمل این رسوایی مدیریتی را ندارند و آنرا به حال جبهه اصلاحات مضرّ می دانند و لذا صحیح و اخلاقی نیست که آقای نبوی تمام این منتقدین را افراد جویای سهم و مقام جلوه دهد.

چه اینکه این رفتار می تواند این تلقی را ایجاد کند که اتفاقا مدافعین نجفی و رسوایی های مدیریتی وی، اصلاح طلبانی هستند که می خواهند حافظ منافع خود باشند!

گفتنیست، شهردارنجفی در هفته های پایانی سال ۹۶ استعفای خود را تقدیم شورای شهر تهران کرده و گویا بر این استعفا نیز اصرار دارد.

جریان چپ تأکید دارد که این استعفا به دلیل «یک بیماری خاص» است...

*** 

کشف علی یونسی درباره علت مشکلات دولت!

«علی یونسی»، دستیار رئیس جمهور روحانی در امور اقوام و اقلیت های مذهبی در مصاحبه با سالنامه نوروزی روزنامه دولتی ایران گفته است:

«امام(ره) مخالف حضور نیروهای مسلح در فعالیت های اقتصادی بودند. اگر این اتفاق بیفتد و نیروهای نظامی، سازمان خود را از فعالیت های اقتصادی، دور کنند، بسیاری از مشکلات حل می شود. ما نباید در مقابل اراده مردم بایستیم. به خط امام که کاملا روشن است، بازگردیم.»

*روند متلک پرانی برخی مقامات دولتی و التماس های آنها از سوی دیگر به برخی سازمان های عمرانی وابسته به نهادهای انقلابی، به یک روند تکراری و خسته کننده تبدیل شده است.

اگرچه همه می دانند که ضمیر مرجع عمده اظهاراتی از قبیل اظهارات یونسی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و منظور او از فعالیت های اقتصادی! پروژه های عمرانی قرارگاه خاتم الأنبیا است اما از سوی دیگر این مسئله نیز برای همگان واضح و مبرهن است که اگر فعالیت های عمرانی سپاه نبود؛ دولت محترم حتی در مدیریت ساده یک زلزله نیز دچار مشکلات فراوان می شد چه رسد به اینکه مقامات دولتی نیز خود بهتر از این «همگان» می دانند که فعالیت های عمرانی قرارگاه سازندگی سپاه در حوزه پروژه های شهری دولت، در حوزه نیروگاه و پالایشگاه سازی، سد سازی، راهسازی و غیره چه مشکلات و موانعی را از سر راه دولتمردان محترم و شخص رئیس جمهور روحانی برداشته و مرتفع کرده است.

انتقادات و کنایه های برخی دولتی ها به فعالیت های عمرانی سپاه همچنین دارای یک قبح دیگر نیز هست و آن بی پاسخ گذاشتن سماحت قرارگاه خاتم الأنبیا در تحمل مشکلات دولت برای بودجه و عدم پرداخت هزاران میلیارد مبالغی است که دولت محترم مکلّف است از بابت پروژه های درخواستی خود از قرارگاه سازندگی سپاه، بپردازد اما همواره تقاضای استمهال داشته و یا از مشکلات خود برای تصفیه هزینه تمام پروژه ها سخن می گوید.

اظهارات یونسی همچنین به گونه ایست کأنه اگر قرارگاه سازندگی سپاه فعالیت های خود را تعطیل کند؛ مشکلات مدیریتی دولت آقای روحانی و شکست برجام او حل خواهد شد و زمستان کم تحرکی دولت نیز به بهار مبدل می شود! ما قضاوت درباره این معنی و ایضا قضاوت در این باره که امام راحل مخالف فعالیت های عمرانی برای پیشرفت نظام اسلامی بوده اند را به مخاطبان محترم واگذار می کنیم...

*** 

مورد عجیب «پسر شهید بهشتی»

علیرضا بهشتی، فعال اصلاح طلب و فرزند شهید مظلوم دکتر بهشتی، در بخشی از مصاحبه خود با ویژه نامه نوروزی اعتماد در پاسخ به سوال خبرنگار اعتماد مبنی بر اینکه «اگر آقای بهشتی می توانست تصویر ۴۰ سال بعد را ببیند، یعنی پیشگویی می آمد و به ایشان نشان می داد، آیا با همان روش (سیاق مدیریتی و سیاسی شهید)، همان کار را می کرد»؟ گفته است: آقای بهشتی آگاه بود نسبت به آنچه قرار است اتفاق بیفتد.

خبرنگار سپس از علیرضا بهشتی می پرسد: «این را می دانست؟» و او اظهار می کند:

«عرض می کنم چرا. راستش آن موقع این حساسیت ها را نداشتم. فکر می کردم این حرفها نوعی سخنرانی سیاسی و تبلیغاتی و بیشتر یک تعارف است. آقای بهشتی صحبتی دارد ما آنرا منتشر هم کردیم. تلویزیونی است. برای رفراندوم است. قبل از برگزاری. اواخر اسفند ۵۷ ضبط می شود. در تکه آخرش می گوید: برادرها و خواهرها! اگر حضور فعال نداشته باشید و به خانه های خود بروید و فکر کنید که انقلاب انجام شد و دیگر کاری بر عهده شما نیست تعجب نکنید اگر دیکتاتوری جدیدی به وجود آید.»

او در ادامه نیز به توضیح این معنا می پردازد که چرا از نظر وی، انقلاب اسلامی توسط انقلابیون رها شد!

*پیش از این و چند سال قبل بود که لیدر اصلاح طلبان نیز در مصاحبه با یک ویژه نامه نوروزی اصلاح طلب از این گفت که با وقوع انقلاب اسلامی در ایران، استبداد خارجی از بین رفت ولی ما هنوز هم درگیر «استبداد داخلی» هستیم!

غیر از ماجرای تأکید بر وجود دیکتاتوری در ایران، علیرضا بهشتی افکار دیگری هم دارد... او چند هفته قبل طی اظهاراتی در دانشگاه تهران ضمن متهم کردن نظام اسلامی به ناکارآمدی و فساد گفته بود: 

«وضعیت کنونی را که نظاره کنیم می بینیم که نظام ما از دو بحران بزرگ رنج می برد؛ یکی کارآمدی و یکی مشروعیت!»[۱] (برخی تئوریسین های اصلاح طلب از این گفته اند که انقلاب هنگامی رخ می دهد که بحث بحران مشروعیت مطرح شود)

بهشتی که از دستگیرشدگان فتنه سال ۸۸ نیز هست، همچنین چند سال قبل، همراه با سعید حجاریان، بحث التقاطی «تجدید نظرخواهی در انقلاب اسلامی» را نیز مطرح کرده بود.

***

۱_mshrgh.ir/۸۳۷۰۲۰

۲_http://www.farsnews.com/۱۳۹۴۰۷۱۸۰۰۱۵۴۹

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 40
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 31
  • IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
    این چه دیکتاتوریست که بهشتی با امنیت کامل علیه نظام اظهارات ضد امنیتی دارد؟!
    • ج IR ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
      86 13
      نقابی برای پوشاندن بی عرضگی و بی سوادیشان است.
    • IR ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
      15 8
      پس جرم زیباکلام چیه ؟
    • من انقلابی ام IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۹
      11 4
      پسر نوح است دیگر! شهیدبهشتی خیلی عزیز است ولی وقتی پسرش راه او را نمی رود چکار کند؟! خداوند در قرآن به حضرت نوح(ع) فرمود : این از اهل تو نیست. لیس من اهلک. دیگه تقاضای نجاتش رو نکن. او نمی خواهد با تو در کشتی بیاید و سزاوار عذاب است.
  • IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
    واقعا شهید بهشتی مظلوم است حتی در نزد فرزندانش
  • IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
    47 3
    رعایت قانون و چارچوب ها و بر اساس شاخص های عقیدتی استبداد نیست. استبداد این هست که گروهی بنا به تمایلات خودشون به مردم امر و نهی کنند
  • اصلاحات IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
    26 93
    درود بر علیرضا بهشتی فعال اصلاح طلب چشم ساندیس خورها کور انشاالله اصلاحات بنیادین در قانون اساسی انجام خواهیم داد
    • IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
      78 13
      چشم ما ساندیس خورها کور شود شما هم هرچه میتوانید کود انسانی ترک بخورید!
    • IR ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
      44 8
      ساندیس خوری خیلی بهتر از سفارش کود انسانی ترک است .
    • IR ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
      29 12
      شما کاسه لیس های درگاه کدخدا نه سواد دارید و نه عرضه کار ، فقط نوکری و تقلید بیگانه رو بلدید که باعث عقب ماندگی کشور شدید ، کاری که شما باید بکنید فقط اینه که دهنتون رو ببنیدید و برین کنار
  • RU ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
    80 15
    پسر نوح پیامبر ، با بدان بنشست خاندان نبوتش گم شد...
  • IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
    13 27
    همه خوبها ،بد. شما چند نفر بد، خوب . حالا چه احساسی داری . خالی شدی
  • IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
    71 12
    آغایان اصلاح طلب پدر مملکت و انقلاب رو درآوردین . بس نیست ؟
  • IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
    29 14
    چه کرد روحانی که کارامدی نظام که در دولت قبل تثبیت شد دوباره زیر سوال رفت
  • US ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
    20 60
    اگر پاسخ منطقی دارید ارائه دهید حرفهای فرزند شهید بهشتی را مردم با تمام وحود درک می کنند
    • IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
      78 15
      من هم با همه وجود دارم ارزش آیت الله زادگی را درک می کنم. آیت الله زاده که باشی هر قدر هم جفنگ بگویی عده می گویند با همه وجود آن را درک می کنند! آخر آدم عاقل! مگر مستبدتر از شما اصلاح طلبان در این دنیا هست؟
    • IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
      31 12
      تو که وجود نداری پرچم امریکایی. تو برو به عمو ترامپت بچسب.
    • IR ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
      33 2
      کسی که انقلاب را دزدید همین اصلاح طلبان بودند. از چهل سال بعد از انقلاب اقلا 32 سال دولتها در چنگال آنها بوده و هستند.
    • IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۹
      4 1
      این پرچم کجا است ؟؟؟!!! تو که فرار کردی نموندی پس برو دنبال زندگیت !
  • IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
    32 2
    زنده باد دلار ۵۰۰۰ تومانی
  • علی IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
    47 13
    راست گفته.اگر مردم خانه هاشون رفته بودند وقیام سراسری نه دی نبود الان دیکتاتورهای سبز حاکم بودند.
    • IR ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
      11 1
      اینها واسطه بودند ، بعد کسایه دیگه ای می آوردند
  • تارا DE ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
    10 2
    نون از راه پا اندازی خوردن صد شرف داره به نون خوردن شما...به آدم حالت تهوع دست میده
  • محمد IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
    24 4
    خدا کشور را از دست این پوسیده های سیاسی نان پدر خور نجات دهد حیف شهید بهشتی واین مزخرفات مفسدانه حیف حیف وحیف گوشی که پای این اراجیف ولاطایلات بنشیند
    • IR ۰۴:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۹
      3 9
      آقا محمد از خدا بترس ! فرزند شهيد بهشتي با داشتن تحصيلات عاليه حتي يك روز هم شغل دولتي نداشته است !
    • IR ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۹
      9 2
      به IR ۰۴:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۹ لابد منبع درآمد بهتری داشته است!
  • SE ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
    24 4
    اگر پسر شهید بهشتی نبودی کسی .... بارت نمکرد
  • IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
    16 1
    چقدر متاسفیم که چه کسانی در این مملکت مسئول بوده اند ولی حضرت «امام(ره) مخالف حضور روحانیت سبکسر و بی ظرفیتی بودند که با مواضع نسنجیده کشور رو دچار مشکلات عدیده کنند . ولی واقعیت اینست که فعالیت های اقتصادی سپاه امکان چاپیدن و دزدی رو از خیلیها گرفته و صدای خیلیها رو در آورده .
  • ابراهیم IR ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
    2 1
    توهین به دیگران خوب نیست مخالفان خودمان رابی سوادخواندن خلاف فرزانگی است.بگداریدراه خوب ازبدتشخیص داده شود
  • بدست NL ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
    6 27
    پسر بهشتی کاملا درست گفته
    • IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۹
      13 0
      این پرچمِ کجاست ؟؟؟!!!
    • IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۹
      9 2
      این دیکتاتوری که شهید بهشتی گفته منظورش حاکمیت فتنه گران و ضدانقلاب ها و منافقین است. حضرت امام (ره) همان دوران فرمودند که: ولایت فقیه ضد دیکتاتوری است.
  • مهدی IR ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
    6 21
    امام فرمودند بهشتی یک ملت بود برای ما و فرمودند انقدر مظلوم بود . و میگفتند مگر چه کرده که دو نفر در تاکسی می نشستند حرفشان فحش به بهشتی بود .تاریخ تکرار شد . الحق علیرضا فرزند خلف همان بزرگ مرد تاریخ هستی . درود بر تو
  • IR ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
    11 1
    الله اکبر از این همه تناقض در این پست.
  • IR ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۹
    3 2
    گیرم پدر تو فاضل ، تو را چه حاصل ؟ اینها به بخاطر پدرشون به پست و مقام رسیدند و پدر مردم رو در آوردن
  • US ۰۳:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۹
    3 15
    واقعا خدا رحمت كند شهيد بهشتي را كه سخن حق گفت انقلاب ايران بر اساس استقلال بود اما اين روشنفكران ليبرال ديكتاتوري را با كدخدا منشي و غرب گرايي و زير بليط آمريكا و اسرائيل بودن را باب كرده اند. حقيقتا نيروهاي انقلابي به فرمايش اين شهيد بزرگوار بايد جلوي اين نوكران ديكتاتور مآب غرب زده بايستند تا استقلال خود را حفظ كنند.
  • محمددادستان كرمان IR ۰۴:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۹
    3 2
    خوب عزیزجواب خون پدرت راچه میدی شماهاشدیدمانندبرخی ازفرزندان سحابه پیامبروعلی تیشه به ریشه اسلام میزنیدبه همگی اقایانم چپ راست بالا پاین......
  • IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۹
    2 3
    گويا هنوز ايشان آن صندوقچه‌اي كه شهيد در آن بصيرت را به ارث گذاشته‌اند را پيدا نكرده‌اند. چقدر زود دير مي‌شود.
  • سید IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۹
    10 1
    واقعاً که اصلاح طلبان با این اظهارات سخیفشان تهوع آورند!
  • IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۹
    7 4
    غم نا اهلی علی مطهری و این ناخلف پشت امت خمینی را خم کرده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس