کد خبر 843969
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۴
لیگ قهرمانان آسیا

با اینکه در دور قبلی لیگ قهرمانان آسیا مهدی طارمی با 7 گل آمار خوبی از خود برجای گذاشت ولی همچنان مهاجمان مان در حسرت آقای گلی در آسیا هستند!

سرویس ورزش مشرق – در فصل جاری مسابقات لیگ قهرمانان آسیا تا پایان هفته دوم دور برگشت این رقابتها مرتضی تبریزی با 5 گل بهترین مهاجم 4 تیم ایرانی حاضر در مسابقات است که البته با صدر جدول گلزنان دو گل فاصله دارد. او پشت سر یک گلزن شش گله و یک گلزن 7 گله به نام "بغداد بونجاح" ایستاده است و البته با احتمال بالا آمدن از گروه B همچنان بخت آقای گلی محسوب می شود.

نگاهی گذرا به گلزنان کشورمان در 5، 6 دوره اخیر لیگ قهرمانان آسیا نشان می دهد تیم های ایرانی در این زمینه توفیق چندانی بدست نیاورده اند!

سال 2017!

فصل قبل کاوه رضایی از استقلال با شش گل و مهدی طارمی در پرسپولیس با 7 گل بهترین عملکرد را داشتند! فصلی که در نهایت "عمر خریبین" با 10 گل بهترین گلزن لیگ قهرمانان 2017 لقب گرفت.

*سال 2016!

در آن سال بختیار رحمانی و فرزاد حاتمی هر کدام با سه گل بهترین آمار را بین همه مهاجمان ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان داشتند!

*سال 2015!

محمد نوری در پرسپولیس و ارسلان مطهری از نفت تهران در آن سال با 3 گل بهتر از بقیه کار کردند ولی هرگز در جدول گلزنان جایگاهی بدست نیاوردند!

*سال 2014!

مهدی شریفی از سپاهان با 4 گل تک مهاجم گلزن ایرانی در لیگ آسیایی بود!

*سال 2013!

آن دوره سه استقلالی به نام های جواد نکونام، فرهاد مجیدی و آرش برهانی هر یک با 3 گل بهتر از دیگر مهاجمان ایرانی کار کردند.

*سال 2012!

آرش برهانی در سالی که در لیگ برتر داخلی مان هم آمار خوبی داشت با 5 گل بهترین آمار را کسب کرد ولی هرگز آقای گل لیگ آسیایی نشد!

*سال 2011!

7 سال قبل هم یک استقلالی به نام فرهاد مجیدی با به ثمر رساندن 5 گل آمار خوبی داشت ولی در نهایت توفیقی بدست نیاورد!

*****************

این موضوع در بحث ارسال "پاس گل" هم تاحدودی گریبانگیر فوتبالیست های ماست با این تفاوت که تا حدی در این زمینه پیشرفت داشته ایم.

در سال 2017 علی علیپور در حالی تا مرحله نیمه نهایی (که پرسپولیس حذف شد) 4 پاس گل داد که در نهایت سه پاس گل کمتر نسبت به بهترین بازیکن دور قبل فاصله داشت!

در این دوره هم فرشید اسماعیلی از استقلال و محمدرضا حسینی از ذوب آهن هر یک توانسته اند با 4 پاس گل آمار قابل توجهی داشته باشند و در صدر بهترین پاسورهای لیگ قهرمانان بایستند و قطعا با بالا آمدن هر دو تیم در مرحله حذفی این بخت را خواهند داشت که بهتر از این هم کار کنند.

نگاهی به پاس گل دهنده های ایرانی از سال 2012 تاکنون متوجه پیشرفت کلی این بخش از فوتبال مان می شویم. چرا که در همه این 6 سال گذشته ایمان مبعلی از نفت تهران، مجتبی جباری از استقلال، محمدرضا خلعتبری از سپاهان و علی علیپور از پرسپولیس هر یک با 4 پاس گل جزو نفرات حاضر در جدول پاس گل دهنده های لیگ قهرمانان آسیا بودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس