100 حقیقت جام جهانی - بخش 77

هند که در دهه ۵۰ میلادی فوتبال قدرتمندی داشت به دلیل مخالفت فیفا با بازی کردن با پای برهنه علیرغم انتخاب شدن برای جام جهانی ۱۹۵۰ از این مسابقات محروم شد!

ویژه نامه جام جهانی مشرق - بیست و یکمین دوره جام جهانی فوتبال از ۱۴ ژوئن ۲۰۱۸ (۲۴ خرداد ۹۷) در روسیه آغاز خواهد شد و ۳۲ تیم راه یافته به این تورنمنت بسیار مهم، برگی دیگر از تاریخ پرماجرا و پرطرفدار توپ گرد را خواهند نوشت.

از امروز قصد داریم در ۱۰۰ بخش(روز) روزشمار جام جهانی ۲۰۱۸ که بخشی از آن در سایت FIFA منتشر می شود را از ۱۰۰ روز مانده به این رویداد مهم با عنوان«صفر تا ۱۰۰ جام جهانی» به رشته تحریر درآوریم بدین صورت که هر روزی که به جام جهانی نزدیک تر می شویم عدد آن روز را که نمایانگر یک شخصیت یا یک اتفاق تاریخی در این تورنمنت معتبر است را شرح می دهیم. تا روز افتتاحیه جام جهانی ۲۰۱۸ با ۱۰۰ اتفاق و شخصیت مهم تاریخ جام جهانی با مشرق همراه باشید.

برنامه کامل مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه +ساعت به وقت تهران


۷۷ روز مانده به جام جهانی ۲۰۱۸

به گزارش مشرق، در ۲۰ دوره اخیر جام جهانی ۷۵ کشور موفق به حضور در این تورنمنت شده بودند، که با صعود ایسلند و پاناما به جام جهانی ۲۰۱۸ این تعداد به ۷۷ کشور رسید!

در اولین دوره جام جهانی در سال ۱۹۳۰ سیزده کشور شرکت کردند: آرژانتین، بلژیک، بولیوی، برزیل، شیلی، فرانسه، مکزیک، پاراگوئه، پرو، رومانی، ایالات متحده آمریکا، اروگوئه و یوگسلاوی.

چهار سال بعد، ۱۰ کشور جدید به لیست اضافه شد: اتریش، چکسلواکی، مصر، آلمان، مجارستان، ایتالیا، هلند، اسپانیا، سوئد و سوئیس.

از آن به بعد هر ساله حداقل یک کشور اولین حضور خود را در مرحله نهایی تجربه کرده است. تنها تازه وارد در برزیل ۲۰۱۴، بوسنی و هرزگوین بود - هرچند این کشور قبلا در یوگسلاوی سابق در فینال جهان حضور داشت - و در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه دو کشور پاناما و ایسلند اولین حضور خود را در تاریخ این تورنمنت مهم ثبت کردند.


البته یک کشور دیگر در لیست تیمهای حاضر در جام جهانی وجود داشت که به یک علت عجیب حضور نیافت! تیم ملی فوتبال هند که از قدرت های آن زمان آسیا بود در جام جهانی ۱۹۵۰ برزیل به عنوان اولین نماینده کنفدراسیون فوتبال آسیا انتخاب شد اما پس از قرعه کشی، دلایل مختلفی از جمله هزینه های سفر و مشکلات مالی و کمبود زمان آماده سازی را بهانه حضور نیافتن در این مسابقات اعلام کردند، اما در واقع به علت قوانین داخلی آن زمان هندوها پابرهنه فوتبال بازی می کردند و به گفته منابع معتبر دلیل حضور نیافتن آن ها مخالفت فیفا با حضور پابرهنه ها در جام جهانی بود!

سایت فیفا کلیپی را به بهانه حضور 77 کشور در جام جهانی منتشر کرده که در ادامه می بینید:

دانلود

به گزارش مشرق، ادسون آرانتس دو ناسیمنتو (به پرتغالی: Edson Arantes do Nascimento) ملقب به پله با ۷۷ گل در ۹۲ بازی برترین گل زن ملی برزیل است.

پادشاه (O Rei) فوتبال برزیل در اولین بازی ملیش با پیراهن سلسائو نیتش را بر همگان آشکار ساخت. او که در جولای ۱۹۵۷ در سن ۱۶ سالگی مقابل بزرگترین رقیب کشورش در عرصه ملی، یعنی آرژانتین به میدان فرستاده شد، جواب اعتماد مربیانش را با یک گل داد.


پله در دوران حرفه‌ای خود سه جام جهانی را کسب کرد و ۱۲۸۱ گل به ثمر رساند. او تمام دوران فوتبال خود را در باشگاه برزیلی سانتوس بازی کرد و تنها در سال‌های آخر به آمریکا رفت تا برای کاسموس بازی کند. بعد از بازنشستگی در ۱۹۷۷ او به عنوان شخصیتی ورزشی فعالیت کرده‌است و مدتی وزیر ورزش برزیل بوده‌ است. پله در یک نظرسنجی همیشگی فوتبالی ها حضور داشته است و آن هم اینکه پله برترین بازیکن تاریخ فوتبال است یا مارادونا؟؟

در همین رابطه بخوانید:

شماره ۱۰۰؛ دو تیم خاص تاریخ جام جهانی! +فیلم

شماره ۹۹؛ نقطه عطف تیمهای آسیایی در جام جهانی +فیلم و جدول

شماره ۹۸؛ افتخار دست نخورده فرانسه +فیلم

شماره ۹۷؛ بازی شانس +فیلم

شماره ۹۶؛ ۹۶ بازیکن برای یک افتخار بزرگ +فیلم

شماره ۹۵؛ دو گل دیر اما کارساز تاریخ جام جهانی! +فیلم

شماره ۹۴؛ آمریکا تاریخ فوتبال را تغییر داد! +فیلم

شماره ۹۳؛ ۹۳ هزار تماشاگر بحث برانگیزترین گل تاریخ جام جهانی +فیلم

شماره ۹۲؛ اسپانیا در نزدیکی یک قرن گل! +فیلم

شماره ۹۱؛ دروازه‌بانی که غیرممکن را اثبات کرد! +فیلم

شماره ۹۰؛ رکورد دست نیافتنی یک دروازه‌بان در جام جهانی +فیلم

شماره ۸۹؛ بازیکنی که با یک دقیقه بازی قهرمان جام جهانی شد +عکس و فیلم

شماره ۸۸؛ طلایی‌ترین تعویض تاریخ فینال جام جهانی +فیلم

شماره ۸۷؛ سریعترین گل تاریخ فینال جام جهانی +فیلم

شماره ۸۶؛ رکورد جاودانه خالق تاکتیک در فوتبال +عکس و فیلم

شماره ۸۵؛ فینال خاص جام جهانی +عکس و فیلم

شماره ۸۴؛ ستارگان سیاه درخشان تاریخ جام جهانی +عکس و فیلم

شماره ۸۳؛ موفق ترین تیم تاریخ جام جهانی +عکس و فیلم

شماره ۸۲؛ تغییر اساسی در برگزاری جام جهانی پس از ۵۲ سال +عکس و فیلم

شماره ۸۱؛ اعجوبه‌ای که مقابل ایران هت تریک کرد +عکس و فیلم

شماره ۸۰؛ آقای گلی که در حسرت حضور در جام جهانی ماند +عکس و فیلم

شماره ۷۹؛ دو ستاره استثنائی تاریخ فوتبال +عکس و فیلم

شماره ۷۸؛ زننده هزارمین گل تاریخ جام جهانی +عکس و فیلم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • CH ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۰
    7 8
    خخخخخخخخخ
    • IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۰
      2 4
      تف کردی یا خندیدی؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس