99 روز تا جام جهانی

دیدار عربستان و روسیه در افتتاحیه جام جهانی ۲۰۱۸ یکصدمین بازی تیم های قاره کهن در تاریخ جام جهانی خواهد بود.

ویژه نامه جام جهانی مشرق - بیست و یکمین دوره جام جهانی فوتبال از ۱۴ ژوئن ۲۰۱۸ (۲۴ خرداد ۹۷) در روسیه آغاز خواهد شد و ۳۲ تیم راه یافته به این تورنمنت بسیار مهم، برگی دیگر از تاریخ پرماجرا و پرطرفدار توپ گرد را خواهند نوشت.

از امروز قصد داریم در ۱۰۰ بخش(روز) روزشمار جام جهانی ۲۰۱۸ که بخشی از آن در سایت FIFA منتشر می شود را از ۱۰۰ روز مانده به این رویداد مهم با عنوان«صفر تا ۱۰۰ جام جهانی» به رشته تحریر درآوریم بدین صورت که هر روزی که به جام جهانی نزدیک تر می شویم عدد آن روز را که نمایانگر یک شخصیت یا یک اتفاق تاریخی در این تورنمنت معتبر است را شرح می دهیم. تا روز افتتاحیه جام جهانی ۲۰۱۸ با ۱۰۰ اتفاق و شخصیت مهم تاریخ جام جهانی با مشرق همراه باشید.

برنامه کامل مسابقات جام جهانی 2018 روسیه +ساعت به وقت تهران


۹۹ روز مانده به جام جهانی ۲۰۱۸

به گزارش مشرق، در ۲۰ دوره اخیر جام جهانی تیمهای قاره آسیا در مجموع ۹۹ بازی در این تورنمنت معتبر انجام داده اند و دیدار عربستان و روسیه در افتتاحیه جام جهانی ۲۰۱۸ یکصدمین بازی تیم های قاره کهن در تاریخ جام جهانی خواهد بود.

کره جنوبی با ۹ دوره حضور و ۳۱ بازی و مقام چهارم جهان، باسابقه ترین و پرافتخارترین تیم آسیایی حاضر در ادوار جام جهانی به شمار می رود.

عملکرد تیمهای آسیایی در ۲۰ دوره اخیر جام جهانی (استرالیا از ۲۰۱۰ جزو آسیا محسوب شده است)

به همین بهانه سایت فیفا کلیپی با عنوان «نقطه عطف یک حرکت برای آسیا» منتشر کرده است که در ادامه می بینید:

دانلود



اشک‌های "گازا"

به گزارش مشرق، در دیدار نیمه نهایی جام جهانی ۱۹۹۰ بین تیم های آلمان و انگلیس، پل گاسکوئین بازی خوبی نشان داد ولی در دقیقه ۹۹ مسابقه کارت زرد از داور مسابقه گرفت، کارت زردی که به این معنا بود که اگر انگلیس به دیدار نهایی راه یابد، او جدال فینال را از دست می‌دهد.

هر چند انگلیس در ضربات پنالتی مغلوب آلمان شد و از صعود به دیدار نهایی باز ماند ولی اشک‌های گاسکوئین ملقب به "گازا" ستاره آن سال‌های فوتبال انگلیس باعث شدکه یکی از غمگین‌ترین اتفاق‌های جام جهانی رخ دهد.

چهره اشکبار و ناراحت پل گاسکوئین در دیدار انگلیس و آلمان - جام جهانی ۱۹۹۰

در دیدار رده‌بندی نیز ایتالیا توانست انگلیس را شکست دهد و در رده سوم قرار گیرد و انگلیس در رده چهارم قرار گرفت. در دیدار نهایی، آلمان با برتری برابر آرژانتین به عنوان قهرمانی دست یافت و انتقام چهار سال قبل را گرفت.

در همین رابطه بخوانید:

شماره ۱۰۰؛ دو تیم خاص تاریخ جام جهانی! +فیلم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس