100 حقیقت جام جهانی - شماره 100

دو تیم برزیل و آلمان با انجام بیش از ۱۰۰ بازی در ادوار جام جهانی خاص ترین تیم های این تورنمنت بزرگ به شمار می روند.

ویژه نامه جام جهانی مشرق - بیست و یکمین دوره جام جهانی فوتبال از ۱۴ ژوئن ۲۰۱۸ (۲۴ خرداد ۹۷) در روسیه آغاز خواهد شد و ۳۲ تیم راه یافته به این تورنمنت بسیار مهم، برگی دیگر از تاریخ پرماجرا و پرطرفدار توپ گرد را خواهند نوشت.

از امروز قصد داریم در ۱۰۰ بخش(روز) روزشمار جام جهانی ۲۰۱۸ که بخشی از آن در سایت FIFA منتشر می شود را از ۱۰۰ روز مانده به این رویداد مهم با عنوان«صفر تا ۱۰۰ جام جهانی» به رشته تحریر درآوریم بدین صورت که هر روزی که به جام جهانی نزدیک تر می شویم عدد آن روز را که نمایانگر یک شخصیت یا یک اتفاق تاریخی در این تورنمنت معتبر است را شرح می دهیم. تا روز افتتاحیه جام جهانی ۲۰۱۸ با ۱۰۰ اتفاق و شخصیت مهم تاریخ جام جهانی با مشرق همراه باشید.

برنامه کامل مسابقات جام جهانی 2018 روسیه +ساعت به وقت تهران


۱۰۰ روز مانده به جام جهانی ۲۰۱۸

در ۲۰ دوره اخیر جام جهانی تنها دو تیم برزیل و آلمان موفق به انجام بیش از ۱۰۰ بازی در این تورنمنت معتبر شده اند.

آلمان: ۱۸ دوره حضور - ۱۰۶ بازی (۶۶ برد، ۲۰ مساوی و ۲۰ باخت - ۲۲۴ گل زده و ۱۲۱ گل خورده) - ۴ قهرمانی، ۴ نایب قهرمانی، ۴ مقام سومی و یک مقام چهارمی

برزیل: ۲۰ دوره حضور - ۱۰۴ بازی (۷۰ برد، ۱۷ مساوی و ۱۷ باخت - ۲۲۱ گل زده و ۱۰۲ گل خورده) - ۵ قهرمانی، ۲ نایب قهرمانی، ۲ مقام سومی و ۲ مقام چهارمی

به همین بهانه سایت فیفا کلیپی از این دو تیم با عنوان «ستون‌های جام جهانی» منتشر کرده است که در ادامه می بینید:

دانلود



مسابقه‌ای که اشک ۲۰۰ هزار تماشاگر را در آورد

به گزارش مشرق، در تاریخ جامهای جهانی تاکنون ۱۷ بازی توانسته بالای ۱۰۰ هزار تماشاگر را به استادیوم بکشاند. نکته جالب اینجاست که همه این بازیها در دو شهر ریودوژانیرو و مکزیکوسیتی برگزار شده است.

پرتماشاگرترین دیدار تاریخ جام های جهانی مربوط به فینال ۱۹۵۰ برزیل است؛ جایی که ۱۷۳هزار و ۸۵۰ بلیط برای بازی برزیل و اروگوئه در ورزشگاه ماراکانا فروخته شد، اما در پایان ۱۹۹ هزار و ۸۵۴ نفر تماشاگر که اکثراً برزیلی بودند با چشمان اشکبار از استادیوم بیرون رفتند چون در کمال تعجب اروگوئه‌ای‌ها حماسه آفرینی کردند و ۲-۱ پیروز این بازی شدند تا ماراکانا به دریاچه اشک ۲۰۰ هزار تماشاگر برزیلی تبدیل شود!

دیدار برزیل و اروگوئه در فینال ۱۹۵۰ - استادیوم ماراکانا

مسلماً در این جام جهانی نیز نباید انتظار هجدهمین بازی بالای یکصدهزار تماشاگر را داشت چرا که ظرفیت ورزشگاه لوژنیکی مسکو پس از آماده سازی برای جام جهانی ۲۰۱۸ به ظرفیت ۸۱ هزار نفر رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس