100 حقیقت جام جهانی - بخش 92

تیم ملی اسپانیا در ۱۴ دور حضور در جام جهانی موفق به زدن ۹۲ گل شده است.

ویژه نامه جام جهانی مشرق - بیست و یکمین دوره جام جهانی فوتبال از ۱۴ ژوئن ۲۰۱۸ (۲۴ خرداد ۹۷) در روسیه آغاز خواهد شد و ۳۲ تیم راه یافته به این تورنمنت بسیار مهم، برگی دیگر از تاریخ پرماجرا و پرطرفدار توپ گرد را خواهند نوشت.

از امروز قصد داریم در ۱۰۰ بخش(روز) روزشمار جام جهانی ۲۰۱۸ که بخشی از آن در سایت FIFA منتشر می شود را از ۱۰۰ روز مانده به این رویداد مهم با عنوان«صفر تا ۱۰۰ جام جهانی» به رشته تحریر درآوریم بدین صورت که هر روزی که به جام جهانی نزدیک تر می شویم عدد آن روز را که نمایانگر یک شخصیت یا یک اتفاق تاریخی در این تورنمنت معتبر است را شرح می دهیم. تا روز افتتاحیه جام جهانی ۲۰۱۸ با ۱۰۰ اتفاق و شخصیت مهم تاریخ جام جهانی با مشرق همراه باشید.

برنامه کامل مسابقات جام جهانی 2018 روسیه +ساعت به وقت تهران


۹۲ روز مانده به جام جهانی ۲۰۱۸

به گزارش مشرق،  تیم ملی اسپانیا یکی از همگروههای ایران در جام جهانی ۲۰۱۸، در ۱۴ دور حضور در جام جهانی موفق به زدن ۹۲ گل شده است. «خوزه ایراروگی» در دقیقه ۱۷ دیدار با برزیل در جام جهانی ۱۹۳۴ از روی نقطه پنالتی اولین گل تاریخ اسپانیا در جام جهانی را زد و «خوان ماتا» در دقیقه ۸۲ دیدار با استرالیا در آخرین دیدار مرحله گروهی زننده آخرین گل اسپانیا لقب گرفت.

خاطره انگیزترین گل اسپانیا در جام جهانی را آندرس اینیستا در فینال جام جهانی ۲۰۱۰ و در دقیقه ۱۱۶ وارد دروازه استکلنبرگ هلندی کرد و اولین قهرمانی ماتادورها را رقم زد.

به همین بهانه سایت فیفا کلیپی با عنوان «اسپانیا در نزدیکی یک قرن گل» را منتشر کرده که در ادامه می بینید:

دانلود



به گزارش مشرق، «پله» اسطوره فوتبال برزیل ۹۲ بار پیراهن طلایی برزیل را بر تن کرده است. این تعداد بازی ملی فقط گوشه ای از افتخارات پله افسانه ای در طول دوران درخشان حرفه‌ای اش است.
پله که در جام های جهانی ۱۹۵۸، ۱۹۶۲ و ۱۹۷۰ با تیم ملی برزیل جام قهرمانی را بالای سر برد، تنها بازیکنی است که سه بار طعم قهرمانی در جام جهانی را چشیده است.

اِدسون آرانتس دوناسیمنتو ملقب به «پله» تنها بازیکنی است که ۳ جام جهانی را فتح کرده است

وی در ۹۲ بازی ملی خود موفق شد ۷۷ گل به ثمر برساند و همچنان برترین گلزن تاریخ فوتبال برزیل به شمار می رود و در جایگاه هفتم برترین گلزنان ملی جهان قرار دارد. رونالدو نزدیک ترین رقیب پله، ۱۵ گل کمتر از او به ثمر رسانده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس