تحولات عراق

در جریان درگیری ها، نیروهای عراقی توانستند ۱۵ تن از عناصر تروریستی داعش را در این محور به هلاکت برسانند.

به گزارش مشرق، دهها تن از عناصر تروریستی داعش در شرق استان دیرالزور حملات گسترده ای را علیه نیروهای تیپ ۲۸ بسیج مردمی و نیروهای امنیتی عراق در نزدیکی گذرگاه مرزی تل صفوک انجام دادند.

نیروهای عراقی در همان گام نخست توانستند تحرکات تروریست ها را در این محور رصد کنند و پس از چند ساعت درگیری سنگین با کمک یگان موشکی توانستند حملات را به طور کامل دفع کنند.

در جریان درگیری ها، نیروهای عراقی توانستند ۱۵ تن از عناصر تروریستی داعش را در این محور به هلاکت برسانند؛ سایر تروریست ها پس از عملیات ناکام برای اشغال گذرگاه تل صفوک به سمت جنوب استان حسکه متواری شدند.

از محور جنوب غرب استان دیرالزور هم خبر می رسد، نیروهای جبهه مقاومت حزب الله حملات تروریست های داعش را پس از چند روز درگیری سنگین به حومه ایستگاه پمپاژ دوم دفع کردند.

نقشه میدانی مرز عراق و سوریه
برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید

در این درگیری های سنگین حدود ۵۰ تن از عناصر تروریستی داعش به هلاکت رسیدند و دهها تن دیگر زخمی شدند؛ سایر تروریست ها هم پس از متحمل شدن خسارت های سنگین به سمت صحرای دیرالزور عقب نشینی کردند.

عناصر تروریستی داعش درصدد بودند با اشغال ایستگاه پمپاژ دوم، ارتباط نیروهای جبهه مقاومت را از جنوب استان حمص (منطقه الحمیمه) با شهر البوکمال قطع کنند که ناکام ماندند.

نیروهای آمریکایی در پایگاه التنف (جنوب حمص)   و در شرق استان دیرالزور بر حملات گروه تروریستی داعش به مواضع نیروهای جبهه مقاومت در غرب رود فرات و مناطق مرزی عراق (شمال غرب استان نینوا) نظارت می کنند و ساماندهی آنان را برعهده دارند.

به گزارش مشرق، عناصر تروریستی داعش در غرب رود فرات در مساحت حدود ۷ هزار کیلومتری در محاصره نیروهای جبهه مقاومت هستند؛ در شرق رود فرات هم تروریست های داعش مساحت ۶ هزار و ۳۰۰ کیلومتر مربعی را در اشغال دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۶
    5 0
    معلوم نیست چرا کار داعش در مناطق بیابانی را تمام نکردند ؟! حملات غافلگیرانه می تواند لطماتی را در پی داشته باشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس