پلیس فدرال عراق در استان کرکوک

عملیات نیروهای ارتش، بسیج مردمی و پلیس فدرال عراق در استان کرکوک برای شناسایی هسته های خاموش گروه تروریستی داعش وارد سی و پنجمین روز شده است.

به گزارش مشرق، عملیات نیروهای ارتش، بسیج مردمی و پلیس فدرال عراق در استان کرکوک برای شناسایی هسته های خاموش گروه تروریستی داعش وارد سی و پنجمین روز شده است.

در جریان این عملیات در شهرهای کرکوک، الحویجه، الریاض و الرشاد تاکنون 86 تن از عناصر تروریستی داعش به هلاکت رسیدند و دهها کارگاه ساخت مواد منفجره، شبکه تونلی کشف شده است.

نیروهای عراقی در جریان 18 مرحله عملیات علیه عناصر تروریستی موفق شدند دهها انبار سلاح را در مناطق آلوده کشف و ضبط کنند؛ در این انبارها مقادیر زیادی از خمپاره، تله انفجاری، کمربند انتحاری و تفنگ کلاشینکف شناسایی شد.

**برای دیدن نقشه در اندازه بزرگ روی عکس کلیک کنید**

در جریان عملیات نیروهای عراقی، امنیت روستاهای « العاقولیة , العزیزیة , سرود , تل النور , الحلوات , بیر مهدی , منطقة الدب الکبیر , تل اقصاد , خربة عزیز , وادی ام الخناجر , طویربة , وادی خفة , الزاب , الجراد , هور السفن , مجمع کردستان , مجمع الشهید , جوالة السفلی , الدکمات , الحسینیة» تامین شد.

به گزارش مشرق، عملیات نیروهای بسیج مردمی، ارتش و پلیس فدرال عراق در مساحت 4 هزار و 500 کیلومتر در استان کرکوک انجام شد و 21 تن از سرکرده های عناصر تروریستی به هلاکت رسیدند.

عملیات نیروهای مرزبانی عراق با کمک نیروهای بسیج مردمی در حدفاصل مناطق مرزی در استان های نینوا و الانبار برای شناسایی عناصر خاموش داعش ادامه دارد؛ در جریان این عملیات 68 تن از تروریست ها به هلاکت رسیدند.

**برای دیدن نقشه در اندازه بزرگ روی عکس کلیک کنید**

در 48 ساعت گذشته، نیروهای عراقی موفق شدند 15 خودروی نظامی پیکاپ، حمل سلاح و مجهز به دوشکای تروریست ها را منهدم کنند و مقادیر زیادی سلاح هم در این محور به غنیمت بگیرند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای عراقی عملیات خود را در مساحت 607 کیلومتری و مناطق مشترک مرزی استان های دیرالزور و حمص سوریه متمرکز کردند؛ این عملیات با پشتیبانی جنگنده های عراقی انجام شد.

**برای دیدن نقشه در اندازه بزرگ روی عکس کلیک کنید**

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق علام کرد: نیروهای آمریکایی در پایگاه التنف در جنوب شرق استان حمص سوریه و مناطق هم مرز استان الانبار تحرکاتی مشکوکی دارند و به نظر می رسد در حال طراحی سناریویی برای نفوذ دوباره داعش در عراق هستند.

به گزارش مشرق، نیروهای عراقی عملیاتی را هم برای کشف هسته های خاموش گروه تروریستی داعش در مرکز استان الانبار از حدفاصل منطقه الرطبه تا گذرگاه « طریبیل» انجام دادند و توانستند دهها تله انفجاری را خنثی و چند پایگاه تروریست ها را منهدم و امنیت را در مساحت 720 کیلومتری برقرار کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
    4 0
    نزدیک انتخابات وضعیت عراق بدتر میشه...خدا رحم کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس