1.jpg

بسیج مردمی عراق توانست تحرکات تروریست ها را در منطقه رصد کنند و پس از درگیری های سنگین 4 ساعته در روستاهای مرزی غرب سنجار موفق شدند با کشته و زخمی کردن 60 تن از تروریست ها، حملات را دفع کنند.

به گزارش مشرق، همزمان با آغاز عملیات گسترده نیروهای بسیج مردمی عراق در استان های کرکوک، الانبار و نینوا برای پاکسازی مناطق آلوده از لوث وجود هسته های خاموش گروه تروریستی داعش، شمال غرب استان نینوا هدف حملات شدیدی قرار گرفت.

از ظهر امروز، دهها تن از عناصر تروریستی داعش از جنوب استان حسکه ( شرق دیرالزور) با حمایت مستقیم اتاق عملیات نیروهای آمریکایی، حملات سنگین و گسترده ای را علیه مواضع نیروهای تیپ 5 بسیج مردمی در غرب منطقه « سنجار» انجام دادند.

برای دیدن نقشه در اندازه اصلی بر روی آن کلیک کنید

نیروهای بسیج مردمی عراق در همان گام نخست توانستند تحرکات تروریست ها را در منطقه رصد کنند و پس از درگیری های سنگین 4 ساعته در روستاهای مرزی غرب سنجار موفق شدند با کشته و زخمی کردن 60 تن از تروریست ها، حملات را در این محور دفع کنند.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق از انهدام سه خودروی نظامی تروریست ها در جریان درگیری ها خبر داد و گفت: شماری از عناصر تروریستی پس از ناکامی در این محور به سمت جنوب استان حسکه متواری شدند.

بیشتر بخوانید:

پاکسازی ۱۲۰ کیلومتر مربع از صحرای الانبار از لوث داعش/ انهدام پایگاه داعش در شرق دیرالزور در عملیات بسیج مردمی عراق +نقشه میدانی و تصاویر

به گزارش مشرق، عناصر تروریستی درصدد بودند با نفوذ به منطقه سنجار ( محل اقامت اقلیت ایزدی ها)، راه ارتباطی گذرگاه تل صفوک و مناطق حومه را با محور شمالی قطع کنند و خود را به غرب شهر تعلفر نزدیک کنند.

از شهر موصل هم خبر می رسد، نیروهای عراقی در جریان یک عملیات موفق شدند یک کامیون حامل صدها سلاح سبک و سنگین را در محله القدس شناسایی و متوقف کنند و تلاش ها را برای نا امن کردن دوباره موصل ناکام بگذارنند.

براساس اطلاعات به دست آمده، این کامیون حامل انواع و اقسام سلاح های سنگین و سبک از جمله « آرپی جی، موشک ضد زره،دوربین های دید در شب و...» بود؛ منابع میدانی اعلام کردند، عناصر تجزیه طلب در اقلیم کردستان در تلاش بودند این کامیون سلاح را برای هسته های خاموش داعش در شهر ارسال کنند.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق اعلام کرد: تاکنون تلاش عناصر تجزیه طلب اقلیم کردستان برای بحرانی کردن وضعیت استان کرکوک بی نتیجه مانده و حالا آنان درصدد هستند با کمک به هسته های خاموش داعش، امنیت شهر موصل را به چالش بکشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 21
  • امید IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
    57 15
    به امید روزی که حکومت مرکزی عراق اونقدر قدرتمند بشه که نه داعش بتونه عرض اندام کنه و نه کرد تجزیه طلبی...
    • IR ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
      1 14
      همون روز ما رو هدف قرار میده!
    • سید IR ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۸
      3 4
      چرا در این فیلم به یک زخمی تیر خلاص می زنند؟
    • IR ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۸
      1 3
      مسلمان زورش به زدن تیر خلاص به امریکا و اسرائیل نمیرسه یک اسیر زخمی را هدف قرار می دهد از کوفی جماعت بیشتر از این بر نمی آید وگرنه 20 پایگاه آمریکایی تو عراق که درست نمی شد
  • مجتبی IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
    74 7
    درود بر رزمندگان اسلام
  • حسین2 IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
    28 1
    آمریکایی ها می کوشند همواره در منطقه هم نقش آفرینی کنند اما نقشه های شوم شان با هوشیاری و حسن توجه رزمندگان اسلام و فرماندهان توانمند ارتش سوریه نقش برآب می شود
  • کاظم غفاری IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
    24 1
    امیدوارم هرچه زودتر سایه تروریست و جنگ از سوریه برداشته شود و مردم سوری روزهای آرامش را ببینند... البته امروز بهتر از دیروز بوده و فردا انش االله بهتر و بهتر شود
  • ميلاد IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
    23 11
    ایران باید دولت عراق کمک کنه بساط بارزانی رو سریع تر جمع کنن
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
    26 12
    مرگ بر پانترک احمق مرگ بر ترکیه و نوکرانش
  • IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
    23 15
    کردهای تجزیه طلب شرمتان باد
  • IR ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
    0 10
    اتراک نفوذی در مشرق چنین اراجیفی را می نویسند.
  • Reza.kh IR ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
    17 0
    پاکسازی نکردن شرق فرات درسوریه از سوی امریکایی از ان بوی فتنه به مشام میرسد وناامن کردن منطقه وبهانه ای برای ماندن در سوریه .کردستان سوریه وعراق استعداد فتنه انگیزی رادارند اسرائیل دوم اسم الثانی خوبی برای این منطقه است
  • IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۸
    3 0
    تا زمانی که اشغالگران آمریکایی در خاک عراق هستند مسلمان کشی در سوریه و عراق ادامه خواهد داشت
  • IR ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۳
    0 1
    چرا به زخمی تیر میزد؟!!الان یه امریکایی این کار رو انجام داده بود داشتیم خودمون رو میکشتیم.رفتار داعش گونه داعش رو گسترش میده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس