تحولات عراق

در ماه های گذشته، حملات متعدد گروه تروریستی داعش از شرق رود فرات علیه نیروهای عراقی در مرزهای استان نینوا و حمایت نیروهای آمریکایی از عملیات های آنان، صبر نیروهای بسیج مردمی را به سر آورده است.

سرویس جهان مشرق - دهها تن از عناصر تروریستی داعش برای چندمین مرحله در یک ماه گذشته، حملات سنگینی را از شرق استان دیرالزور علیه مواضع نیروهای عراقی در شمال غرب استان نینوا انجام دادند.

تروریست‌های داعش درصدد بودند با اشغال گذرگاه مرزی «تل صفوک» وارد خاک عراق شوند و به سمت مناطق مرکزی استان نینوا پیشروی کنند اما با واکنش قاطع نیروهای تیپ اول بسیج مردمی عراق روبه رو شدند.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق اعلام کرد: نیروهای تیپ اول بسیج مردمی در حومه جنوبی گذرگاه «تل صفوک» توانستند تحرکات تروریست ها را در این محور رصد کنند و آنان را قبل از نزدیک شدن به گذرگاه با موشک حرارتی هدف قرار دهند.

 در حمله دقیق یگان موشکی بسیج مردمی عراق، یکی از خودروهای حامل دهها تن از عناصر تروریستی داعش منهدم شد و تمامی سرنشینان آن به هلاکت رسیدند؛ این خودروی نظامی درصدد بود تروریست های داعش را به نزدیکی گذرگاه مرزی «تل صفوک» انتقال دهد.

درگیری نیروهای عراقی با سایر عناصر تروریستی داعش در حومه جنوبی گذرگاه مرزی «تل صفوک» بیش از ۲ ساعت ادامه داشت و در نهایت نیروهای تیپ اول بسیج مردمی توانستند حملات را در این محور دفع کنند.

به گزارش مشرق، در ماه های گذشته، حملات متعدد گروه تروریستی داعش از شرق رود فرات علیه نیروهای عراقی در مرزهای استان نینوا و حمایت نیروهای آمریکایی از عملیات های آنان، صبر نیروهای بسیج مردمی را به سر آورده است.

**برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید**

همین مسئله باعث شد، نیروهای تیپ ۲۹ بسیج مردمی پس از دفع آخرین حمله به گذرگاه مرز تل صفوک، مواضع تروریست های داعش را در جنوب شرق رود فرات هدف قرار دهند؛ در این عملیات یک پایگاه گروه تروریستی داعش منهدم شد.

در جریان حمله موشکی نیروهای بسیج مردمی عراق یک انبار سلاح تروریست ها هم به طور کامل منهدم شد؛ ۳۰ تن از عناصر تروریستی داعش در این عملیات دقیق کشته و زخمی شدند.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق حمله موشکی نیروهای بسیج مردمی علیه تروریست ها را در عمق مناطق اشغالی شرق استان دیرالزور یک تحول خاص میدانی توصیف کرد و افزود: عملیات شجاعانه نیروهای بسیج مردمی یک پیام مهم به حامیان گروه تروریستی داعش در شرق استان دیرالزور سوریه است.

وی با بیان این که عناصر تروریستی داعش در شرق دیرالزور وجود خارجی ندارند، گفت: شرق دیرالزور در کنترل کامل نیروهای آمریکایی است و این عملیات نشان داد هیچ خط قرمزی برای نیروهای بسیج مردمی وجود ندارد.

**برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید**

به گزارش مشرق، واکنش نیروهای عراقی به حمایت نیروهای آمریکایی از داعش در شرق استان دیرالزور فقط به حمله موشکی ختم نشده و شماری از نیروهای بسیج مردمی برای شناسایی پایگاه های تروریست ها به عمق مناطق اشغالی نفوذ کردند تا مانع از ادامه حملات آنان به مرزهای کشور خود شوند.

از حومه غربی استان الانبار هم خبر می رسد، نیروهای ویژه تیپ ۱۳ بسیج مردمی عراق، گروهی از تروریست های داعش را که درصدد انجام عملیات انتحاری در شهر القائم بودند، شناسایی کنند.

تروریست ها در تلاش بودند خود را در میان مردم منفجر کنند که ناکام ماندند و نیروهای ویژه بسیج مردمی موفق شدند مواد منفجره را خنثی کنند؛ نیروهای عراقی در تمامی مناطق در حالت آماده باش هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 31
  • IR ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
    لعنت بر آمریکا این غده چرکین سرطانی منطقه و جهان
    • IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
      38 3
      بیش باد... مرگ بر امریکا
  • IR ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
    38 4
    آمریکا باید سیلی محکمی بخورد
  • IR ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
    28 4
    جلو آمریکا اگه سیلی نزنی و خط و نشون نکشی وضع همینه به مناطق اقلیم حمله نمی کنند
  • IR ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
    31 5
    باز خدا رو شکر ایران حشد الشعبی و گردان های حزب الله رو به خط کرد و اموزش رزمی و نظامی خاص داد و تسلیح کرد وگرنه عراق ارتش و سایر ارگان هاش تا صد ساله دیگه درگیر داعش بودند ، امنیت مرزهای عراق مدیون شیعیان غیور پرورده ایران است... اگر حشد نباشد عراق یک روز هم ارامش ندارد
  • IR ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
    28 5
    از 48 فروند اف 16 که قراره امریکا به عراق بده فقط 14 فروند داده و بقیه رو منوط کرده به نابودی ارگان حشد الشعبی . در ضمن پولشون رو تمام و کمال هم گرفته .... لعنت بر امریکا و کسانی که به ان اعتماد می کنند
  • IR ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
    31 4
    آمریکا = شیطان اکبر
  • IR ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
    21 5
    روسیه باید آمریکا رو از نقشه خاور میانه محو کند
  • مغز متفکر داخلی IR ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
    7 0
    بنظر من اگه عراق آواکس هوایب داشته باشد اینجوری داعش رو راحت تر می بیند
  • IR ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
    26 5
    تمامی پایگاه های آمریکا باید با خاک یکسان بشه
  • IR ۰۵:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
    23 5
    نفرین برامریکا وایادیش
  • IR ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
    23 5
    احسنت بر رزمندگان عراقی.بزنید نابودکنید نیروهای امریکایی را.تا کی باید شاهد جنایات خبیث امریکا باشید ؟
  • IR ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
    26 8
    لعنت خدا و خلق خدا بر حامیان وطنی داعش و آمریکا و غرب و اسرائیل که فقط اسم ایرانی بودن را یدک میکشند و بیشتر بوزینه های دست آموز حاکمان عیاش عربی و پادوهای سربازان آمریکایی هستند
    • IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
      15 6
      ولعنت خدا بر کسانی که منفی میزنند
  • علی IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
    14 1
    سلام آمریکا و دیگر اوباش جهان هر قدر میخوان زور بزنند. حق پیروز است، والسلام.
  • IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
    17 5
    باید عملیات استشهادی تا بیرون نمودن کامل اشغالگران آمریکایی از کشور عراق ادامه یابد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس