کارگزاران

برخی محافل اصلاح طلب از جمله نشریه ارگان حزب کارگزاران در حال ارتکاب به رفتاری هستند که از جانب مقامات دولتی «خیانت» نامیده شده است.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. در سال ۹۷ هم شنبه تا چهارشنبه ۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

معاون اولی که مطالعه ندارد

ایسنا گزارش داد: اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور روحانی، روز شنبه گذشته طی سخنانی در مراسم رونمایی از یک خودروی جدید در شرکت کرمان موتور با بیان اینکه ایران در تمدن دنیا سهم دارد و باید با ملت ایران با احترام صحبت شود، گفت:

«اگر با ادب و با استدلال با ما صحبت شود، ایرانیان همواره نشان داده اند که اهل گفت‌وگو و مذاکره هستند، حالا اردیبهشت نیز خواهد رسید و آمریکایی‌ها نشان خواهند داد که آیا می‌توان به آنها اعتماد کرد و آیا این توافق را می‌شود امضاء کرد یا نه؛ اگر آمریکایی‌ها به این پشت پا بزنند حداقل پیام آن این است که مردم جهان و کشورها باید بپذیرند که با آمریکایی‌ها نمی توان تفاهم کرد.»[۱]

*قبل از جهانگیری، محمدجواد ظریف، وزیر خارجه آقای روحانی هم نظیر همین عبارات را درباره خروج آمریکا از برجام اظهار کرده بود.[۲]

متأسفانه همانطور که در شماره قبلی وبلاگ مشرق و در اشاره به صحبت های آقای ظریف توضیح دادیم؛ گویا آقایان از یک سطح مطالعه عمومی و غور تاریخی هم برخوردار نیستند که بدانند نقض عهدها و پیمان شکنی های آمریکا هیچگاه تبعات خاص و دامنگیری را شامل کاخ سفید نکرده است و جالب آنکه خود آقایان حلقه اصلی دولت، از کسانی بوده اند که از پس ده ها سال تجربه عینی نقض عهدهای آمریکا، جوانانه به هیئت حاکمه این کشور لقب «کدخدا» را دادند و بر خلاف خواست عمومی و بر خلاف توصیه و نظر رهبر انقلاب, با کاخ سفید به مذاکراتی درازدامن و خوشبینانه پرداختند و تمام ناصیه کشور را هم به این مذاکرات گره زدند.

برخی محافل تحلیلی معتقدند این قبیل اظهارات عجیب و غیر واقعی مقامات دولتی، از آنروست که آنها از یک طرف حاضر به عذرخواهی از بابت شکست برجام نیستند و از طرف دیگر، توانایی پاسخگویی مناسب به عهدشکنی‌های آمریکا را در خود نمی‌یابند و برای همین قصد دارند در فضایی خودساخته، مدعی ایجاد هزینه‌های فراوان برای آمریکا در صورت خروج از برجام شوند!

گفتنیست، آنالیز فضای موجود نشان می دهد که «شکست رسمی برجام» حتمیست و این توافق قابلیت مانایی ندارد.

*** 

خیانت ارگان حزب کارگزاران به دولت!

سردبیر نشریه صدا (ارگان حزب کارگزاران) در شماره ۱۵۲ این مجله طی یادداشتی با عنوان «گم شده در زمان» به اوضاع کشور اشاره کرده و با لیست کردن رخدادهای طبیعی و غیر طبیعی کشور در سال ۹۶! نوشته است:

«مدیران ما چه می کنند که این حجم از ناکارمدی گریبان این کشور و مردم را گرفته است؟ این حجم از بی عدالتی، این حجم از فساد و تباهی از کجا می آید؟  و چگونه باید به آینده امیدوار بود وقتی همین افراد قرار است سال آینده نیز مدیران ما باشند. چه باید از آینده گفت وقتی گذشته ما چنین است؟ چه چیزی باید تصویر کرد وقتی در چنین تونل وحشتی هستیم که فساد و ناکارآمدی گرد آن را فرا گرفته است؟!»

*ما از مردم ایران بخاطر بازنشر این حجم از سیاه‌نمایی و نوشته‌های تاریک برخی فعالان اصلاح طلب عذرخواهی می کنیم.

افرادی که طی ۶ سال گذشته با همین قبیل حرف ها و حتی با مستمسک قراردادن رخدادهایی مثل سیل و زلزله و گرد و غبار تلاش کردند تا اولا یک فضای تاریک را در اذهان عمومی بسازند و سپس با ناکارآمدنمایی و مفسدنمایی از نظام اسلامی، عاملیت این فضای تاریک را نیز به اسلام، انقلاب اسلامی و نظام اسلامی ربط بدهند.

رفتاری که مقام معظم رهبری و برخی دلسوزان کشور از سال های قبل تاکنون کراراً تأکید کردند که هدفی جز شوراندن مردم و اوکراینیزه کردن ایران ندارد و می رود تا با ایجاد نارضایتی روانی و بی پایه، در یک «اعتراض ظالمانه» به براندازی نظام اسلامی بیاندیشد.

رخدادی که البته «اغتشاشات دیماه ۹۶» بعنوان پیش لرزه, صحت پیش بینی ها درباره اش را به اثبات رساند و اکنون نیز به زعم خود به سمت ضربه آخر و سر و شکل دادن در مقیاسی وسیع تر به اغتشاشات دیماه ۹۶ حرکت کرده است!

جدای از این تحلیل اما مسئله اصلی نیز این است که عبارات بالا به هیچ قاعده ای هم صحیح نیستند. نظام جمهوری اسلامی ایران امروز دارای هجدهمین اقتصاد بزرگ جهان است و ضریب جینی یا همان شاخص عدالت در ایران نیز در رتبه ای بالاتر از کشورهای آمریکا، چین و روسیه قرار دارد. درآمد مالیاتی دولت در ایران به یک و نیم برابر درآمد نفتی رسیده است و نرخ بیکاری ۱۲ درصدی ایران نیز طی ۷ سال گذشته به میزان ۲ درصد کاهش یافته است. ضمن اینکه نرخ بیکاری فعلی هم به گواه صحبت های وزیر کار مبنی بر وجود ۱۰۰ هزار شغل بلامتقاضی، یک نرخ بحرانی نیست.[۳]

در واقع مسئله اساسی اینست که جریان سیاسی خاص همانند ماجرای «تقلب سال ۸۸» صرفاً قصد القای «ناکارآمدی» و «ناامیدی» را دارد وگرنه هیچ اثری از این رخدادها و یا دلیلی عقلانی بر وقوع آنها در ایران اسلامی دیده نمی شود.

در مسئله «فساد» نیز همانطور که رهبر معظم انقلاب نیز برای بار چندم، در بیانات نوروزی امسال خود مطرح کردند؛ فساد در ایران زیاد نیست بلکه عزم نظام اسلامی این است که با همه مصادیق ولو کم آن نیز برخوردی قاطع داشته باشد.

و گرنه کیست که نداند فساد در جوامع انسانی همواره امری ممکن الوقوع است و حتی در دولت امام معصوم نیز رخ داد.

گفتنیست، پیش از این، برخی مقامات بلندپایه دولت تأکید کرده اند که پمپاژ ناامیدی یک «خیانت بزرگ» است. جالب آنکه یکی از بزرگترین عباراتی که حاوی مفهوم ناامیدی بود، از سوی اسحاق جهانگیری، معاون اول کارگزارانی رئیس جمهور روحانی بیان شده است. او طی ۵ سال گذشته دو مرتبه از این گفته است که ایران در شرایط «ته درّه» قرار دارد.

وبلاگ مشرق، روز گذشته نیز گزارشی را منتشر کرد مبنی بر اینکه یکی از اصلاح طلبان ستادی صراحتاً گفته است که نظام اسلامی ناکارآمد است و مردم این وضعیت را تحمل نخواهند کرد...[۴]

*** 

نقش قالیباف در کم‌توانی و استعفای نجفی!

«محمد توسلی»، فعال اصلاح طلب، از اعضای نهضت آزادی و نخستین شهردار تهران در پس از انقلاب در بخشی از مصاحبه خود با سالنامه نشریه آرمان امروز درباره محمدباقر قالیباف گفته است:

محافظه کاران در دو دهه گذشته همواره نگاه سیاسی به شهرداری تهران داشته اند و تلاش کرده اند از طریق شهرداری به اهداف مهمتر خود دست پیدا کنند. در نتیجه به دلیل این که به دنبال قدرت هستند کارهای نمایشی در سطح شهر تهران انجام می دهند.

او همچنین می افزاید: قالیباف احساس می کرد اگر پروژه های سنگینی مانند پل شهید صدر را انجام بدهد می تواند به حمایت مردم در انتخابات ریاست جمهوری امیدوار باشد!

*قبل از توسلی، غلامحسین کرباسچی، دیگر شهردار اصلاح طلب و البته مجرم تهران نیز در سخنانی از این گفته بود که قالیباف کم کاری کرده است.[۵]

این اظهارات در صورتیکه شورای شهر و شهرداری تهران ید بیضایی را در اداره تهران بزرگ نشان بودند، شهردار نجفی در مجلس رقص دختران نوجوان حضور نیافته بود و یا ایضا از شهرداری تهران استعفا نمی داد، شنیدنی تر بود...

ما قضاوت درباره اظهارات توسلی درباره کارنامه قالیباف را به عهده مخاطبان محترم وا می گذاریم.

***

۱_https://www.isna.ir/news/۹۷۰۱۰۴۰۰۶۵۴/

۲_mshrgh.ir/۸۴۱۶۳۴

۳_mshrgh.ir/۴۸۷۴۷۲

۴_mshrgh.ir/۸۴۱۶۳۴

۵_mshrgh.ir/۷۳۸۰۷۳

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 33
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • amir IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۵
    8 46
    درود بر ترامپ , بولتون و پومپئو
    • IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۵
      24 5
      این مزدور کثیف اعلام وجود کرد
    • محمد IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۵
      22 2
      12:۵۶ ساتدیس بهتر از کوده شما ایندفعه به جای کود ترکیه ای به دولت عزیزتون بگید کود از امریکا وارد کنه بزنید به بدن افتخار کنید خخخخخخخ
  • سید IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۵
    56 14
    اظهارات مشمئز کننده و تکراری اصلاح طلبان تهوع آور اول سالی حال خوش ملت را به هم می زند.
    • حامد IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۵
      9 31
      دوغت رو بنوش بابا
    • IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۵
      14 37
      نمودید بابا ! شما اصولگراها چه غلطی کردید ؟ 20 دقیقه ای تو مجلس اصولگرا برجام رو تصویب مگه نکردید؟
    • IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۵
      28 12
      اقا حامد کود انسانی بزن به بدن روشن شی
    • حامد IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۵
      9 18
      جناب 10:33 عزیز , جسارتا بنده هیچ وقت دست به غذای شما نمیزنم
    • IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۵
      7 8
      در جواب 10:33 : اتفاقا کود انسانی رو واسه امثال تو وارد کردن که بزنی بر بدن قوت بگیری
    • امین IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۵
      9 9
      خطاب به 10:29، اون به اصطلاح اصولگراها هم اینقدر به اصلاح طلبا نزدیک شدند که کمال همنشین در ایشان اثر کرد و میشه بهشون گفت، اصولگرای اصلاح طلب شده!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    • IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۵
      7 3
      مارک ساندیستو عوض کن ساندیس خور
    • محمد IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۵
      18 2
      ۱۱:۱۱ و حامد آقا کود غذای محبوب شماهاست که دولتت محبوبتون وارد کرده تا میتونید بخورید!!
    • رامین IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۵
      7 2
      خطاب به 11:11، دولت محبوب شما هیچ وقت برای منتقدینش کالا وارد نمی کنه ( برای منتقدینش هزینه نمی کنه)، برای همین هم کود انسانی را برای دوستانش وارد کرده که امثال شما هستید.
  • IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۵
    10 34
    برخی محافل تحلیلی معتقدند جای این جمله مضحک بنویسید منابع نزدیک به سپاه معتقدند
    • IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۵
      29 5
      امیرالمومنین فرمود به گفته بنگر نه به گوینده...
    • سید IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۵
      8 2
      نکند در محافل تحلیلی پا منقلی شرکت می کنی؟!!؟
    • IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۵
      17 2
      منابع نزدیک به سپاه شرف دارند به منابع بی شرف نزدیک به آمریکا
  • IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۵
    52 7
    کاملا معلوم شد که اصلاح طلبان (نجفی) اهل بزم و قالیباف اهل رزم میباشند. مردم باید این را شفاف بدانند تا سره از نا سره تشخیص داده شود. هماز زمان جنگ این معلوم می شود هم از زمان شهردار شدن.
    • IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۵
      5 24
      قالیباف اگه کار کرده بود که مردم تهران اینجوری نسخشو نمیپیچیدن
    • رامین IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۵
      10 2
      خطاب به 12:58، اگه مشکل بینایی نداشته باشی، کارهایی که قالیباف برای مردم تهران در طول دوازده سال را انجام داده را می بینی، ولی برخی از مردم تهران لیاقت قالیباف را نداشتند، اونا لیاقتشون کسانی هستند که حتی زحمت جمع کردن زباله های شهر تهران را هم به خودشون نمی دهند، پس خلایق هر چه لایق ، نوش جونشون تا بوی زباله های جمع آوری نشده ، خفشون کنه.
  • IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۵
    29 10
    حجم سیاه نمایی اصلاح طلبان از اوضاع کشور. بیسابقه است و معلوم است که از این کار عمدی دارند.
  • IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۵
    3 11
    بجز انتخابات زودهنگام ، چه راه حلی پیشنهاد می کنید؟ مشرقی ها با گنده ها تون جلسه بذارید ببینید چه راه حلی دارید؟؟ نتیجه رو هم به آقا بگید. به مردم هم نگید. بین خود و خدا ببینید راه حل دیگه ای هست؟
    • IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۵
      9 7
      500 بار دیگه هم انتخابات برگزار شه باز هم شماها بازنده اید.حالا حالا ها دسته گلایی که زدید به مملکت از حافظه ملت پاک نمیشه.
  • IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۵
    6 20
    قالیباف اهل کارهای نمایشی بود. هیچ کس مثل احمدی نژاد برای تهران کار نکرد. سوال: اگر به جای پل صدر، مونوریل می ساختند مشکلات ترافیکی این منطقه حل نمی شد؟ مردم کم تر ماشین بیرون نمی آوردند؟
    • IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۵
      4 21
      زنده باد احمدی نژاد
    • IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۵
      11 2
      بنظرت ریل رسوند به فرودگاه نمایشی بوده
    • رامین IR ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۵
      3 0
      حداقل نظر کارشناسان حمل ونقل را بخون تا بفهمی که مونوریل در شهری مثل تهران کارکرد مناسبی نداره ، اینقدر هم حس خودکارشناس پنداری به خودت نگیر.
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۵
    6 9
    واقعاوقتی به دوران با شکوه شما در دولت های نهم و دهم فکر می کنم به صداقت شما ایمان می آورم!!!!!!
    • IR ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۵
      7 1
      در دولت نهم و دهم چرخ سانتریفیوژ میچرخید چرخ کارخانه ها هم میچرخید اما حالا هردو پنچر شدند.
  • IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۵
    16 1
    مردم ازمسىولين كار مي خواهند ولي تيم اقاي روحاني وايشان هنوز تو فضاي انتخاباتي هستند.دركل انتظاري ازاينهاواصلاح طلبان براي انجام كار نمي رود .
  • IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۵
    5 5
    وزیر خارجه و معاون اول رو گفتید ! اما جرئت ندارید ریس جمهور رو بگید؟ چرا؟
    • IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۵
      8 6
      صحبت از کلید زنگ زده جرات نمی خواهد
  • IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۶
    4 2
    اقای جهانگیری اینطوری حرف نزن امریکا می ترسه می میره ها اااااااااااااااااا؟!!!! پرنده هسته ای رو پر دادن منتظر نشستن امریکا پولشو حساب کنه خخخخخخخخخخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس