نجفی

فضای غیر شفاف رسانه‌های اصلاح طلب درباره استعفای شهردار تهران و تایید و تکذیب‌های مداوم سبب شده تا بازار شایعات در این زمینه داغ شود؛ شایعاتی که به نظر می رسد این جریان چندان از آن بدش نمی‌آید.

سرویس سیاست مشرق – طی چند روز اخیر اخبار مختلفی از استعفای شهردار تهران و حواشی آن از رسانه‌های مختلف بخصوص رسانه‌های جریان اصلاحات منتشر شده است. اولین خبر استعفا «محمد علی نجفی» را نیز  رسانه‌های اصلاح‌طلب مطرح کردند و همین رسانه‌ها بازهم در حال بازی خبرسازی و تکذیب هستند. در روزهای پایانی سال ۹۶ حالا شاهد بازی پینگ پنگی خبر و تکذیب اصلاح طلبان هستیم و این ذهن افکارعمومی است که مانند توپ تنیس میان رسانه‌های اصلاح طلب و شهرداری تهران در رفت و برگشت است.

بیشتر بخوانید:

چراغ سبز شورای شهر تهران به شهردار شدن محسن هاشمی رفسنجانی

واکنش جهانگیری به احتمال شهردارشدنش

عکس/ نجفی استعفا داده یا کُل شهرداری ؟!

روزنامه اصلاح‌طلب قانون در اولین ساعات انتشار این خبر در صفحه توئیتر خود نوشت:

«دلیل استعفای شهردار تهران مشخص شد. بنا به اخبار رسیده متاسفانه بیماری سرطان عامل استعفای محمدعلی نجفی از شهرداری تهران بوده است.»

اولین خبری که درباره علت استعفای نجفی از شهرداری تهران منتشر شد

این روزنامه در همان روز خبر خود را از زبان یک عضو شورای شهر تکذیب کرد و آنرا شایعه خواند![۱]

روزنامه قانون خبر خود را تکذیب کرد

همین روزنامه اما روز بعد با رویکردی کاملا متفاوت نوشت:

شهردار تهران استعفا داد. این خبری بود که از صبح دیروز در کانال های تلگرامی و سپس خبرگزاری ها منتشر شد و بعد از آن مدام تایید و تکذیب شد. با هر بار انتشار این خبر، علت های مختلفی برای آن مطرح شد که دست به دست میان مردم می گشت اما بعد از مدتی تکذیب می شد. حتی بعضی از اعضای شورای شهر هم از آن خبر نداشتند و در حساب های توییتری خود خبر را تکذیب می کردند. در حالی که خبرنگاران پشت درهای بسته سالن جلسات شورای شهر در انتظار خبر ایستاده بودند و اعضای شورای شهر نیز خبرها را در حساب های توییتری خود منتشر می‌کردند، حمله به شهردار تهران و حمایت از استعفایش و درمقابل، حمایت از نجفی ادامه داشت. سرانجام در آخرین ساعت های جلسه، محسن هاشمی خبرنگارها را به داخل جلسه شورای شهر فراخواند و ضمن اینکه خبر استعفای نجفی را تایید کرد، گفت:« همان‌طور که در اخبار شنیده‌اید، از عصر سه شنبه استعفایی را از دکتر نجفی دریافت کردیم و با حدود ۲۰ نفر از اعضای شورای شهر طی جلسه‌ای موضوع را بررسی کردیم. موضوع استعفای نجفی، یک مشکل جدید پزشکی وی است.»[۲]

روزنامه اصلاح طلب استعفای نجفی را هزینه پایداری آنهم استقامت شش ماهه آقای شهردار خواند!

همین استعفا سبب شد تا صدای رسانه‌های اصلاح‌طلب دربیاید و نجفی را مدیری بنامند که مسئولیت‌های بزرگ را قبول می‌کند اما بعد از چند ماه با زخمی کردن کار بیماری و مشکلی را بهانه کرده و استعفا می‌دهد.

یکی از همین رسانه‎ها با انتخاب نام «آقای استعفا» برای نجفی نوشت:

«نجفی از معاونت رییس جمهور و ریاست میراث فرهنگی به دلیل بیماری استعفا داد. پذیرفتن شغل‌های بعدی به ویژه شهرداری تهران شاید حکایت از آن دارد که آن بیماری آنقدر ها هم جدی نبوده است و بیشتر به بهانه شبیه بوده است تا دلیل.کسی که بیمار است قطعا پست مهم و پرکاری چون شهرداری تهران را قبول نمی‌کند.»[۳]

رسانه اصلاح طلب نجفی را آقای استعفا نامید

این رسانه ادامه داد: «در آخرین روزهای سال ۹۶، استعفا به هر دلیلی از سوی شهردار تهران پذیرفتنی نیست. آنهم در روزهایی که زمانی برای پیدا کردن جانشین برای او فراهم نیست و شورای شهر مجبور است زمان زیادی را صرف انتخاب جانشین او کند.»

شاید به همین دلیل بود که با وجود اینکه استعفای شهردار تهران از سوی شورای شهر تایید شد اما شهرداری تهران سعی در کتمان آن داشت. در روز بعد یعنی ۲۵ اسفندماه شاهد حمله نجفی به رسانه‌ها بودیم. شهردار تهران در این باره گفت:

«برخی خبر دروغ می‌سازند و به خبری که خودشان ساخته‌اند حمله می‌کنند.»

حمله شهردار تهران به رسانه‌های جریان مخالف

در همین رابطه کانال تلگرامی «باشگاه روزنامه‌نگاران ایران» نوشت:

«انتشار خبر فوق، در صبح امروز توسط باشگاه روزنامه نگاران باعث فشارهای توأمان به ما شد. دوستان بسیاری تماس گرفتند و ضمن تکذیب این خبر، تلاش کردند  ما را از انتشار اخبار بعد بازدارند. حتی تاکید داشتند که این خبر را باید حذف کرد. در مدت کمتر از نیم ساعت بعد از انتشار خبر استعفای آقای نجفی، روزنامه ها و سایت های همسو با شهرداری تلاش کردند تکذیبیه خبر را از مدیران شهری یا منابع آگاه منتشر کنند. بلافاصله اعضای شورای شهر نیز وارد میدان شدند و شروع به تکذیب کردند. موضوع هنگامی جذاب تر شد که تکذیبیه ای از سوی آقای نجفی منتشر شد. همه‌ی  این اتفاقات درحالی بود که ایشان نامه استعفا را به اعضای شورا تقدیم کرده بود و آنها نیز ضمن آن که می خواستند موضوع را تا بعد از تعطیلات نوروز مسکوت بگذارند، به دنبال کاندیدای آقای نجفی بودند.تکذیبیه هایی که از سوی اعضای شورا منتشر شد بسیار جالب بود زیرا آنها شعار شفافیت سرداده بودند واکنون خبری به روشنی خورشید را پنهان می کردند.»

روایت یک رسانه تلگرامی از فشارهای شهرداری تهران برای تکذیب خبر استعفا

این در شرایطی است که شایعه‌ای تازه در خصوص استعفای اسحاق جهانگیری از معاون اولی دولت دوازدهم و انتخاب او به عنوان شهردار آینده تهران مطرح شد و همین موضوع نیز سبب واکنش‌ها و خبرسازی‌هایی در رسانه‌های مختلف شد تا دوباره رسانه‌های جریان اصلاحات افکارعمومی را وارد بازی رسانه‌ای جدید کنند.

«مسعود پزشکیان»، یکی از نمایندگان شاخص اصلاح‌طلب در مجلس در این باره با اعتماد آنلاین مصاحبه کرد و گفت:

بعید است کسی که معاون اول رئیس‌جمهور است این پست را رها کند و شهردار شود. اگر هم آقای جهانگیری بخواهد شهردار شود شاید با یک بهانه‌ای بلایی سرش می‌آورند که مجبور شود او هم از شهرداری استعفا دهد.

واکنش یک رسانه اصلاح طلب به خبر شهردار شدن جهانگیری

حالا هر چه به روزهای پایان سال نزدیک می شویم هر روز موضوع مدیریت شهرداری کلانشهر تهران بیشتر نامعلوم و با خبرسازی‌های مختلف و شایعات جدید پیچیده تر می‌شود؛ شایعاتی که به دلیل عدم شفافیت فضای رسانه‌ای به‌وجود آمده و تشدید می شود و به نظر می رسد که شهرداری تهران و اصلاح‌طلبان از این موضوع نه تنها ناراحت نیستند بلکه بازی رسانه‌ای برای داغ کردن فضا پیدا کرده و سعی می کنند فضا را بیشتر گنگ کنند تا با استفاده از این فضای پیچیده رسانه‌های جریان مقابل را متهم کنند و از آب گل آلود ماهی خود را بگیرند.


[۱] http://www.ghanoondaily.ir/fa/news/detail/۷۳۱۸۸

[۲] http://www.pishkhaan.net/news/۷۷۶۷۶

[۳] http://www.asriran.com/fa/news/۵۹۸۸۹۸

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۸
    78 4
    جریان فاسد اسلاحات همینه بی نیاد و بی ریشه
  • IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۸
    62 3
    با خودشون درگیرند
  • Aziz IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۸
    65 3
    من موندم فردای قیامت جواب خدا وشهدا روچی میخوان بدن هشت ماه یه کلان شهری مثل تهران رو انتر ومنترخودشون کردن این حق الناس نیست مامردم تهران ازتون نمی گذریم ان شالله خداهم ازتون نگزره خدالعنت کندکسایی راکه باعث بانی شدن.
  • مردم IR ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۸
    16 20
    جریان مرموز اصلاحات و اصلاح طلبان سرانجام این کشور را به سقوط خواهند داد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس