کد خبر 241479
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۵

رسانه های اصلاح طلب تلاش گسترده‌ای را برای سیاسی کردن شورای شهر تهران در دستور کار قرار داده اند به طوری که هر روز یکی از اعضای شاخص اصلاح طلب را به عنوان گزینه مورد نظر اعضای شورا برای شهرداری تهران نام می برند.

گروه سیاسی مشرق - اعضای شورای چهارم شهر تهران که حدود دو هفته دیگر آغاز به کار خواهند کرد، گفته‌اند در حال تهیه طرحی با عنوان «ملاک‌ها و معیارهای انتخاب شهردار» هستند. طرحی که شاخص‌های یک شهردار مناسب برای تهران را مشخص کرده و افراد مختلف براساس آن امتیاز خواهند گرفت.

اما در این بین رسانه های اصلاح طلب تلاش گسترده‌ای را برای سیاسی کردن شورای شهر تهران در دستور کار قرار داده اند به طوری که هر روز نام یکی از اعضای شاخص اصلاح طلب را به عنوان گزینه مورد نظر اعضای شورا برای شهرداری تهران نام می برند.

پیرامون همین موضوع، یکی از روزنامه اصلاح طلب در شماره امروز خود از نجفی به عنوان گزینه اصلاح طلبان برای شهرداری تهران نام برد.


* تکذیبیه های پی‌درپی پیرامون اظهارات نجفی

این در حالی است که، در هفته گذشته محمد علی نجفی به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به مجلس شورای اسلامی معرفی شد ولی با واکنش های منفی متعددی مواجه شد و در نهایت برای گرفتن رای اعتماد از نمایندگان مجلس ناکام ماند.

یکی از دلایل مهم ناکامی نجفی در صحن علنی مجلس اظهارات تامل برانگیز و خلاف واقع وی بود که با واکنش های متعدد دستگاه‌های مربوطه و سازمان های ذکر شده قرار گرفت و در رسانه ها انتشار یافت که در اینجا می بینید.

یکی از این واکنش ها مربوط به شورای شهر تهران می شد که از سوی مهدی چمران رئيس شوراي اسلامي شهر تهران منتشر شد.

"مهدي چمران" رئيس شوراي اسلامي شهر تهران در نامه‌اي خطاب به "علي لاريجاني" رئيس مجلس شوراي اسلامي که پنجمين تکذيبيه بر رد ادعاهاي محمدعلي نجفي در نطق دفاعيه وي در مجلس به شمار می رفت، دو ادعاي مطرح‌شده در اظهارات نجفي را تکذيب کرد.


* ناکامی نجفی و 133 رای مخالف در مجلس

تکذیبیه های متعدد در واکنش به اظهارات نجفی در صحن علنی مجلس و عملکرد نامناسب وی در فتنه سال 88، می تواند از جمله دلایل اصلی برای ناکامی نجفی در مجلس شورای اسلامی باشد که او را با 133 رای مخالف توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی مواجه کرد.


* طرح نام نجفی برای شهرداری تهران از سوی رسانه‌های اصلاح‌طلب

ناکامی نجفی برای رسیدن به کابینه دولت یازدهم و آغاز رایزنی های اعضای شورای شهر تهران برای انتخاب شهردار تهران، عاملی برای تکاپوی و فعالیت مجدد رسانه های اصلاح طلب برای عنوان کردن نام نجفی برای شهرداری تهران شده است، به طوری که روزنامه اصلاح طلب «بهار» طی مطلبی تحت عنوان "زمزمه‌های انتخاب«نجفی» به‌عنوان شهردار تهران" به مطرح کردن نام محمد علی نجفی برای تصدی شهرداری تهران پرداخته است.

در بخشی از این مطلب که توسط روزنامه بهار منتشر شده بود آمده است که : شماری از اعضای شورا از اصلاح‌طلبانی چون مسجدجامعی و ابتکار گرفته تا اصولگرایانی چون حبیب کاشانی و حمزه شکیب از انتخاب «نجفی» حمایت کردند و در حمایت از توان مدیریتی او تا جایی پیش رفتند که کاشانی در سخنانی در جمع خبرنگاران گفت: «آقای نجفی اگر به دولت نمی‌رفتند بهترین گزینه برای شهرداری تهران بودند.»


* اظهارات کاشانی مبنی بر خبرسازی رسانه اصلاح‌طلب

صحت و سقم خبر درج شده در این روزنامه اصلاح طلب را از حبیب کاشانی عضو اصولگرای شورای شهر تهران که از لیست "خدمتگزاران آبادني و پيشرفت" راهی شورای چهارم شهر تهران شده است جویا شدیم.

کاشانی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی مشرق، مطلب نقل شده از وی را تکذیب کرد، و عنوان کرد: به هیچ عنوان چنین صحبتی از سوی من نشده است.


* اعضای شورای شهر چه می گویند؟

پیرامون همین موضوع، خبرنگار سیاسی مشرق روند بررسی های اعضای شورای شهر برای انتخاب شهردار تهران را از سایر اعضای شورای شهر جویا شد.

به گفته اعضای شورای شهر هنوز بررسی های شورا به این مرحله نرسیده است و به صورت مصداقی هیچ کس تاکنون مطرح نشده است.

اعضای شورای شهر در حال حاضر، مشغول به تهیه طرحی با عنوان «ملاک‌ها و معیارهای انتخاب شهردار» هستند. طرحی که شاخص‌های یک شهردار مناسب برای تهران را مشخص کرده و افراد مختلف براساس آن امتیاز خواهند گرفت.

به گفته اعضای شورای شهر این اقدام مناسب برای تسریع فرآیند انتخاب شهردار و رئیس شورای شهر از سوی در دستور کار قرار گرفته است.

این طرح توسط کارگروهی متشکل از اعضای شورای شهر در حال آماده‌سازی است و به احتمال زیاد در نخستین روزهای آغاز به کار شورای چهارم در دستور کار قرار می‌گیرد. اعضای شورای شهر تهران با تهیه چنین طرحی در واقع قصد دارند فرآیند انتخاب شهردار را نظام‌مند و شاخص‌بندی شده کنند.


* الگوبرداری اعضای شورای شهر از روحانی

گویا اقدام مثبت حجت الاسلام حسن روحانی در اعلام اعضای کابینه در اولین فرصت ممکن به مجلس شورای اسلامی الگویی برای اعضای شورای شهر نیز شده است با این تفاوت که آنها فرصت بیشتری نیز در اختیار داشته اند.

به گفته برخی از اعضای شورای شهر تصمیم بر این است تا قبل از 12 شهریور ماه تصمیم قطعی شورا برای انتخاب شهردار تهران و رئیس شورای شهر گرفته شود و جمع بندی کلی صورت بگیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • امیر قلم ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۷
    0 0
    هر برگ از تاریخ این مملکت پر شده از خیانت های عوامل پیدا و پنهان بیگانگان به این کشور به بهانه اصلاحات است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس