اخوندی- استیضاح

استیضاح وزیر راه برای بار سوم و رای مثبت مجلس به وی باعث شد تا در فضای مجازی واکنش‌ها و انتقادهای مختلفی از سوی دانشگاهیان به این موضوع و عملکرد مجلس در این رابطه مطرح شود.

به گزارش مشرق، اگرچه طی امروز و دیروز سه وزیر دولت استیضاح شدند ولی واکنش‌هایی که نسبت به استیضاح عباس آخوندی وزیر راه، مسکن و شهرسازی بود بسیار پررنگ‌تر از دو وزیر دیگر یعنی وزیر کار و جهاد کشاورزی بود. در همین رابطه بسیاری از دانشگاهیان با هشتگ‌های‌ «استیضاح»؛ «آخوندی_استیضاح»؛ «نماینده_مردم_باشید» و هشتگ‌های دیگر نسبت به عملکرد مجلس درباره استیضاح آخوندی انتقاد کردند.

* تضعیف مشروعیت

کیومرث یزدان‌پناه عضو هیات علمی دانشگاه تهران در پیامی در این رابطه نوشت: « صرف نظر از نتایج استیضاح سه وزیر و قضاوت‌های متعددی که در کم و کیف آن وجود داشت، مهمترین پیام این استیضاح‌ها شائبه نمایشی بودن آن در جامعه است که قطعا تضعیف مشروعیت مجلس فعلی در شیوه مواجهه با دولت و کاهش شدید رفتارهای دمکراتیک نمایندگان را القاء می‌کند. لذا این قضاوت شکل گرفته عمومی برای مجلسی که می‌خواهد در راس امور باشد!!! بسیار آسیب زاست.»

* میگن شام ضیافت نمایندگان خیلی هم لذیذ بوده

حجت‌الله عبدالملکی عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق(ع) در توئیتی درباره استیضاح وزیر راه یه نظرسنجی راه انداخته و نوشته: « شما به وزیری که مجلس سه بار استیضاحش می‌کنه و هر بار دوباره بهش رای میده چی می‌گید؟

1- وزیر مظلوم

2- وزیر قالتاق

3- هیچکدوم»

وی در توئیت دیگری نوشت: « هرچند قبلش بیانیه دادن که داستان ضیافت شام نمایندگان کذبه، اما اونایی که رفتن میگن شامش خیلی هم لذیذ بوده!»

* دلایل ایجاد افتضاحات مدیریتی، فساد سیستمی، برجام و عدم استیضاح وزرا

مصطفی ابراهیمی دبیر شورای هماهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه های آزاد تهران بزرگ هم نوشت: « از دلایل همه افتضاحات مدیریتی و فساد سیستمی و برجام و افتضاح مجلس در استیضاح و...می‌تواند موارد زیر باشد: 1_فرصت سوزی احمدی نژاد با ستون پنجمی مشایی و دلقکی بقایی

2_ مصلحت اندیشی شورای نگهبان برای تایید صلاحیت‌های ریاست جمهوری و مجلس

3_ سکوت مراجع عظام

4 _رای مردم به این مجلس ودولت»

* وزیری که سه بار استیضاح بشه و رای بیاره دیگه هیچی جلودارش نیست!

محمدرضا گلرومفرد دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در پیامی نوشت: « خوبیه استیضاح اینه که وزیرحتی اگر دوباره رای بیاره حواسش رو جمع می‌کنه در ادامه. اما وزیری که سه بار استیضاح بشه و رای بیاره دیگه هیچی جلودارش نیست!»

وی در پیام دیگری نوشت: « مهم‌ترین مسئله‌ای که باعث شد استیضاح وزرا رای نیاورد و سوال از رئیس‌جمهور پرسیده نشود تعارض منافع است. این نمایندگان برای رای آوری در حوزه انتخابیه خود می‌بایست برای آن حوزه از دولت پول و امکانات بگیرند و دولت به نمایندگان مخالف خود کمکی نمی‌کند.»

*  باز هم آخوندی رای میاره و آب هم از آب تکون نمی‌خوره

امیرعلی صفا دانش آموخته حقوق سیاسی هم در توئیتی نوشت: « نماینده مجلس نامه‌ای رو نشون می‌ده که در اون آخوندی تایید کرده به برخی قضات آپارتمان داده بشه، با قضات تماس گرفته گفتن آره چنین پیشنهادی به ما شده، اما باز هم آخوندی رای میاره و آب هم از آب تکون نمی‌خوره. پس فردا هم بنشینید در اندیشکده‌هاتون عزا بگیرید که علت اعتراض مردم چیه...»

* لزوم برگزاری دوره آموزشی رای دادن برای بهارستانی‌

تشکل دانشجویی جامعه اسلامی دانشجویان الزهرا‏ هم در پیامی در صفحه توئیترش نوشت: « باید به دوره آموزشی رای دادن برای بهارستانی‌ها بزارن خیلی واجبه»

* نمایندگان مردم خدا قوت!!

یکی از اعضای انجمن اسلامی دانشجویان مستقل هم که با نام کاربری « طباطبایی» در توئیتر فعالیت می‌کند در پیامی نوشت: « داشتیم با رای نیاوردن استیضاح آخوندی کنار می‌اومدیم که مجلسی‌ها حماسه‌ای جدید آفریدند! نمایندگان مردم خداقوت!!!»

* مجلس صدها هزار خانواده کم‌درآمد و خانه‌ بدوش را استیضاح کرد نه آخوندی را!

سید امیر سیاح از فعالان دانشجویی هم در توئیتی نوشت: « مجلس امروز آخوندی را استیضاح نکرد، صدهاهزار خانواده کم‌درآمد و خانه‌ بدوش را استیضاح کرد که 5ساله هرسال خانه‌ محقرتری اجاره می‌کنند به این امید که آپارتمان مسکن مهرشان را تحویل دهند، این نماینده‌ها واقعا نماینده کدام مردمند؟!»

* شام هیات دولت با نمایندگان همان کند که جمال یوسف با زنان مصر بکرد!

زهرا موسوی دانشجوی ارشد حسابداری هم در مطلبی نوشت: « وی راپرسیدند ای وی چگونه وزیری که در دوره‌اش طیاره ها بیافکندندی و کشتی‌ها مغروق گشتندی و راه‌ها بسی کشته بستاندندی، همچنان رای اعتماد از مجلس بستاند؟ وی گفت شام هیات دولت با نمایندگان همان کند که جمال یوسف با زنان مصر بکرد! از این پاسخ مریدان گریبان چاک دادندی و جرها خوردندی؟»

* وقتی زور، فساد و زد و بند به حد اعلای خود می‌رسد 

محمدجواد محمدزاده از فعالان دانشجویی هم در توئیتی نوشت: « ابقای آخوندی پاسخ خوبی است برای آنها که به دنبال علت اصلی وضع نامطلوب عدالت در جمهوری اسلامی هستند. وقتی زور فساد و زد و بند به حد اعلای خود می‌رسد و بر همه چیز می‌چربد؛ حتی در خانه‌ی ملت.»

*  آخوندی می‌رفت از کجا می‌فهمیدیم مسافران قطارها و هواپیماها بیمه بودن یا نه!

نفیسه‌سادات‌موسوی از فعالان دانشجویی هم در پیامی نوشت: « اگه آخوندی می‌رفت ما دیگه از کجا می‌فهمیدیم مسافران قطارها و هواپیماهایی که تصادف و سقوط می‌کنن بیمه بودن یا نه؟

* رای نمایندگان به عملکرد نداشته آخوندی!

پیام مرادی دبیر سیاسی سابق اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در توئیتی نوشت: « بالاخره دوران وزارت آخوندی هم می‌گذرد اما روسیاهی آن برای جناب رئیس می ماند! نمایندگانی که امروز به کارنامه خالی آخوندی رای دادند در عملکرد نداشته او و بلایی که با او بر سر زیرساخت‌های مهم کشور خواهد آمد شریک هستند. 

* این مجلس همان آشی است که با دست خودمان پختیم

محمدعلی جبرئیلی دانشجوی ارشد علوم سیاسی هم با اشتراک گذاشتن تصویر زیر نوشته است: « خانم‌های محترم آقایان عزیز! این مجلسی که همه ما علیه آن توییت می‌زنیم از آسمان به وجود نیامده است. این مجلس برآیند آرای همین مردمی است که در صندوق‌های انتخابات ریخته شده است. این مجلس یعنی همان آشی است که با دست خودمان پختیم. در انتخابات 98 هوشیارباشیم.»

* کجایی مدرس...

محمدعلی سعادتی فعال دانشجویی و دبیر سابق اتحادیه سازمان اسلامی دانشجویان ایران در توئیتی نوشت: « پول، قول و قوم برنده شد! نمایندگان معامله گر برخلاف مطالبه عمومی به استیضاح نه گفتند. کجایی مدرس...»

* استیضاح یا افتیضاح؟

برخی از دانشگاهیان هم امروز تصویری که روزنامه وطن امروز در صفحه اولش منتشر کرده بود را به اشتراک گذاشته بودند و به نکاتی که در این عکس بیان شده بود تاکید کردند.

* ایجاد کمپینی  برای جمع‌آوری کمک مالی به آخوندی و دخترش 

گفتنی است، آخوندی در زمان استیضاح خود گفت که کل کبلغ حسابش 4 و نیم میلیون تومان و کل موجودی حساب دخترش 638 هزار تومان است، همین موضوع باعث شد؛ که بسیاری از دانشجویان در فضای مجازی به این موضوع واکنش نشان دادند و به طنز کمپینی را برای کمک مالی به آخوندی و دخترش تشکیل دادند. 

*  آقای آخوندی شاید دختر مظلومت نخواد همه بدونن پول تو جیبش نیست، تو باید بری تو مجلس بگی به همه؟!

یکی از فعالان دانشجویی هم که با نام کاربری « دختر کرد» در توئیتر فعال است؛ نوشت: «  یکی به آخوندی بگه حالا خودت هیچ، چرا با آبروی اون بچه بازی می‌کنی؟ شاید اون دختر مظلومت نخواد همکلاسیاش بدونن پول تو جیبش نیست؟ تو باید بری تو مجلس بگی به همه؟!

* آخوندی نشان داد با طرح‌هایی مانند اعاده اموال نامشروع مسئولان نمی‌توان مچِ لیبرال‌های نجومی‌خوار را گرفت

علی قلهکی فعال دانشجویی در پیامی هم در خصوص اظهارات آخوندی در مجلس نوشت: « آخوندی در جلسه استیضاح یک کد مهم داد؛ من 4میلیون و دخترم 630 هزارتومان پول دارد این سخنان تنها یک مفهوم داشت، یعنی این‌جماعت آنقدر در رانت و اختفای اموال استاد هستند که مطمئن باشید با طرح‌هایی شبیه اعاده اموال نامشروع مسئولان نیز نمی‌توان مچِ لیبرالهای نجومی‌خوار را گرفت»

* در حد توان خود به آقای آخوندی کمک کنید

عماد عباسی یکی از فعالان دانشجویی هم تصویر زیر را با هشتک کمک مالی به وزیر راه به اشتراک گذاشته و نوشته است: « در این روزهای باقی مانده تا شب عید، در حد توان خود به آقای آخوندی و دخترش کمک کنید.»

* همه دارایی آخوندی رو ده میلیون تومن می‌خرم!

یکی از دانشجویان هم که با نام کاربری «سارا» در فضای مجازی فعال است در این رابطه نوشت: « همه دارایی آخوندی رو ده میلیون تومن خریدارم! چه نقدی و چه غیرنقدی! لطف بیشتر از این؟!؟

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 39
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 10
  • IR ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
    114 4
    با سلام برخی نمایندگان مجلس با رای اعتماد به وزیز راه و رفاه هویت اصلی خود را برای مردم روشن کردن
    • IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
      58 2
      اسامی این نمایندگان اعلام شود.
    • IR ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
      57 2
      اینها به مردم خیانت کردند. طرفداری از وزیر ناکارآمد خیانت به مصالح و منافع مردم است.
    • IR ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
      30 0
      وزییییییییـرم وکییییییییلم کمــــــــــتک کن نمیییییییییرم بده در راه خدا
    • ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۴
      12 0
      شاید آخوندی راست گفته باشه ولی نگفت که چند تا حساب و چند تا کارت داره!
    • IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۴
      4 0
      ملت؛ شما فکر میکنید مجلس از دولت سالم تره به خدا اگه مجلس سالم بود دولت یه قدم اشتباه نمیتونست برداره و قبل از استیضاح دولت و حتی مجلس باید مردمی رو استیصاح کرد که لیست بی بی سی رو توتیای چشم میکنند
  • IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
    77 2
    از کوزه برون همام تراود که در اوست وقتی مردم بدون درایت و بصیرت و فقط از روی تبلیغات و چهار تا شعار آزادی آزادی به نمایندگان مجلس لیستی رای میدن و به رئیس جمهور اشرافی دوباره رای میدن و ذوق میکنن و تو خیابون شادی میکنن باید شاهد این استیضاح های افتضاح هم باشند قابل توجه همه ملت عزیز تا پایان دوران جناب روحانی بیش از ۳ سال باقی مونده و باید منتظر رکود وگرانی و مشکلات بیشتر باشند شاید که عبرت گیرند سرنوشت ما نتیجه انتخاب های ماست
  • گشتاسب IR ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
    20 2
    هرچی هست و اتفاق افتاد دست مایه انتخاب مردم بود باید واقعا کسانی به اینها رای دادند و برای رای آوری و انتخاب شان تلاش کردند خسته نباشید گفت آفرین به هوش و ذکات آنها آینده درخشانی در انتظار کشور نظام ملت وفرزندانشان است
    • IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۴
      1 0
      تک تک مردم بابت رای هاشون در قیامت باید جوابگو باشند . مگه رای بچه بازیه . سرنوشت ملتی رقم میخوره
  • محسن IR ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
    5 23
    کاش این عملِ خداپسندانه (جمع آوریِ کمک) برای آقای قالیباف هم صورت می گرفت که در مناظره های انتخاباتِ ریلست جمهوری، کلّ دارایی اش یک میلیون تومان بود!
    • IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۴
      5 0
      چرت نگو اگر قالیباف دارایی چشمگیری داشت این قوم بربر تو بوق و کدنه گذاشته بودند و لختش میکردند
    • IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۴
      4 0
      روحانی باید بره از خجالت بمیره که وزیرش اینقدر محتاج و فقیره
    • IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۴
      6 0
      الان مجلس ما در جهان رتبه اول درک و شعور بالا را داره
    • IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۴
      2 0
      عجب شامی بوده ! متشکریم نوبخت که برای این وزیر فقیر و مظلوم سنگ تمام گذاشتی
    • امیر IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۴
      6 1
      آقا محسن ، اقای قالیباف به صورت خیلی روشن لیست اموال و داراییهای خود را منتشر کرد، آیا کسانی که ازشون طرفداری می کنی، حاضرند لیست اموالشونو به صورت شفاف بیان کنند؟!!!! در ضمن اینقدر هم دروغ ( جمع کل دارایی یک میلیون تومان) نگو برای سلامتیت مضره دلبندم.
    • امین IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۴
      5 1
      آقا محسن چرا دروغ می گی؟!!!!! جمع کل دارایی جناب قالیباف بیشتر از مبلغ ادعایی اخوندی بود و در ضمن بر خلاف آخوندی، جناب قالیباف ، به جزییات دارایی های خودش و خانوادش به صورت اشاره کرده بود، جنابعالی هم اگر به دنبال ماست مالی اظهارات وزیر مولتی میلیاردتون هستی، بهتره راههای جدیدتری را امتحان کنی، حتی افراطی ترین اصلاح طلبان هم نتوانستند اثبات کنند که جناب قالیباف دارای یک زندگی اشرافی است، ولی همه از زندگی اشرافی جناب آخوندی در لواسانات مطلع هستند، پس اینقدر ناشیانه خودتو به اون راه نزن دلبندم.
  • IR ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
    0 0
    کی گفته لیبرالها فقط نجومی خوارند؟
  • مهدی IR ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
    5 0
    جا دارد به خاطر داشتن وزیری چون آخوندی نظام اسلامی ده دقیقه سکوت کند و نه یک دقیقه
  • IR ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
    10 0
    اره چهار میلیون خودتی اخوی شایدم چهار میلیارده
  • US ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
    15 0
    بازی موش و گربه بین مجلس و دولت دیگه نخنما شده، دیگه نمیشه برای تحمیق و تسکین ملت از این حربه استفاده کرد چون مردم بعد از چند بار دیگه این رو توهین به شعور خودصون میدونن و برخلاف توهم گردانندگان این بازی، برخلاف انتظار آرامسازی ملت، یه هو موجب خشم و طغیان مردم علیه بیعدالتی و توهین میشه!
  • علی IR ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
    3 0
    مجلس عراق و افغانستان که درگیر جنگ هستن شفشافه
  • IR ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۴
    6 0
    واقعا امید مردم از بین رفت. این استیضاح مضحکه از سوی اصلاح طلبان برای نمایس و سوری بود. متاسفیم که این مجلس مرکزی برای اصلاح طلبان شده است و کسانی که در حق مردم خیانت کردند به خدا واگذار کردیم. مردم این نمایش استیضاح از قبل طراحی شده بود.
  • IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۴
    9 0
    آخوندی در حد شعور نمایندگانی که رای اعتماد به او دادند این اراجیف را گفته مثل رئیس عزیزش که با هراس از دیوار کشی رقیب و جنگ از عده ای با شعور در آن حد رای گرفت
  • IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۴
    3 0
    چرا روحانی حواسش به این وزیرش نیست نکنه برای خرج خانواده اش کلیه اش رو بفروشه ؟
  • IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۴
    5 0
    گریه نکن فهرمان یک ملت برایت اشک ریختند و نصف نمایندگان حاضرند غلامیت را بکنند
  • IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۴
    10 0
    اقای روحانی حق با شما است . ما کم عقلیم که این شما و این وزرا و نمایندگان پول و قدرات را حاکم خودمان کرده ایم
  • IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۴
    4 0
    نمایش دردناکی در مجلس اجرا شد که امیدواریم در مجالس کشورهای دیگر تکرار نشود
  • IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۴
    3 0
    پول شب عید نمایندگان فقیر مجلس هم جور شد!
  • IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۴
    3 0
    نمایش بند بازی بود
  • IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۴
    8 0
    سیاست مدار بد توسط ادم های خوبی که رای نمیدهن انتخاب می شوند
  • IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۴
    4 0
    نمایندگان امید که رایشان مشخص بود ولی ننگ است برای نمایندگان اصول اگر که طبق این خبر مشرق با یک شام رایشان عوض شده
  • دلسوز انقلاب و کشور IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۴
    2 0
    لطفا به صدا و سیما بگید سریال کیف انگلیسی رو دوباره پخش کنه. دلمان سخت گرفته !!!
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۴
    2 0
    شایدم راست گفته بیچاره ممکنه همشو داده به نماینده ها ! یعنی سرکیسه اش کردن!
  • IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۴
    9 0
    خدا لعنت کنه این نمایندگان مزدور و جیره خور را
  • ناشناس IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۴
    3 1
    مسخرش ودراوردن یک نفر ادم جدی تو این کشورپیدانمیشود فاتحه هرکی ضعیف خونده است برای یک وزیر شوخی راه انداختن مملکت که با این مسخره بازی ها اداره نمیشه
  • ناشناس IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۴
    2 0
    قسم میخورم فرهنگ ومردانگی حالا دور هم نه همین کشورهای همسایه مان بیشتر از این کشور عقب افتاده است
  • علی IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۴
    1 0
    از طرفند معاویه و عمروعاص استفاده میکند برای فریب افکار عمومی ! لااقل یکی بیاید و لیست دارایی و اموال ایشان را به مردم ارائه دهد شاید نیاز باشد به کمیته امداد معرفی شود تا از سبد حمایتی دولت بهره مند گردد
  • طوفان IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۴
    0 0
    کاری به گفته های غیر واقعی اقای اخوندی در خصوص میزان پس انداز خودش و دخترش ندارم چون این موضوع چند بار دیگه هم توسط بعضی از سیاسیون جلوی دوربین رسانه ملی و در زمان انتخابات تکرار شده که اصلا باورش برای مردم در حد تخیله!!!!!! اگر میخواهید روشنگری کنید فقط مرغ همسایه غاز نیست از خودتان هم مایه بذارید. دورغ دورغه چه از زبان یه اصلاح طلب چه از زبان یه اصول گرا و هر جناح دیگر. ادمهای سالم و راستگو فقط مردمی هستند که این مزخرافات را می بینند و باید تحمل کنند.
  • علی GB ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۴
    1 0
    این وزیر راه رو ول کنی فردا میگه پسرم صبحونه و ناهار و شام هم پول نداره بخوره ،من با اینکه بیکارم اما تا 50000 تومن حاضرم در ماه کمک کنم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس