کد خبر 839348
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۷
هواپیما

شرکت هواپیمایی آسمان با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد زنده‌یاد خلبان فولاد پس از عمل قلب، مجاز بوده با یک کمک‌خلبان بدون محدودیت پزشکی پرواز نماید که این امر توسط شرکت هواپیمایی آسمان کاملاً رعایت شده است.

به گزارش مشرق، شرکت هواپیمایی آسمان در واکنش به گزارش مقدماتی وزارت راه و شهرسازی درباره سانحه سقوط پرواز تهران- یاسوج که یکی از دلایل سقوط را محدودیت شرایط پرواز برای کاپیتان فولادی خلبان هواپیمای ATR اعلام کرده بود توضیحاتی منتشر کرد. در توضیحات شرکت آسمان آمده است:

به اطلاع می‌رساند نظر به ابهام ایجاد شده در گزارش مقدماتی بررسی سانحه پرواز یاسوج از سوی دفتر بررسی سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی کشوری توضیح ذیل ضروری است:

براساس گزارش صفحه 9 سانحه هوایی، از ٢٤ خرداد ماه سال ١٣٨٩ زنده یاد خلبان فولاد پس از عمل قلب، مجاز بوده تا با یک کمک خلبان بدون محدودیت پزشکی و عملیاتی پرواز نماید که این امر توسط شرکت هواپیمایی آسمان کاملاً رعایت شده است.

بیشتر بخوانید:

هشدار دادستانی به مسئولان سازمان هواپیمایی دو ماه قبل از حادثه

همچنین زنده یاد خلبان فولاد از اردیبهشت ماه ١٣٩٦ معلم خلبان بوده و از ١٣٩٦/٧/٢ معلم خلبان منتخب سازمان هواپیمایی کشوری بوده است و مشکلی برای پرواز نداشته است. خلبانان منتخب سازمان TRE اساتیدی هستند که مجاز به ارزیابی سایر خلبان ها در حین پرواز هستند.

 بین گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت راه و شهرسازی با گزارش مکتوب سازمان هواپیمایی کشوری تفاوت‌های چشمگیر و مهمی وجود دارد که ابهاماتی ایجاد کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۴
    5 0
    مقصر اصلی آخوندی بود که تبرئه شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس