محمد‌رضا رضایی کوچی

رئیس کمیسیون عمران مجلس، گفت: در بسیاری از مواقع در پروازها مسائل فنی رعایت نمی‌شود و تصمیم‌گیری برای پروازها تحت نگاه اقتصادی است.

به گزارش مشرق، محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به سقوط هواپیمای تهران- یاسوج، گفت:پس از وقوع این سانحه هیئت رئیسه کمیسیون عمران، به عنوان کمیسیون تخصصی برای بررسی کارشناسی ابعاد گوناگون حادثه نامه‌ای به سازمان هواپیمایی کشور واصل کرد.

بیشتر بخوانید:

هشدار دادستانی به مسئولان سازمان هواپیمایی دو ماه قبل از حادثه

مقصر سقوط هواپیمای تهران-یاسوج اعلام شد: بی‌توجهی شرکت آسمان به منع پروازی خلبان

وی افزود:پس از این سانحه اعضای کمیسیون عمران  بررسی‌ها بیشتری در لایه‌های پایینی به عمل آوردند و به این نتیجه رسیدند که متاسفانه در بسیاری از مواقع مسائل فنی در پرواز هواپیماها رعایت نمی‌شود و تصمیم‌گیری برای پروازها تحت نگاه اقتصادی است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس در همین باره ادامه داد:در برخی از موارد هواپیمایی به دلایل فنی نباید پرواز انجام شود کنند اما این کار به دلیل نگاه اقتصادی انجام می‌شود و اگر خلبان هم از پرواز امتناع کند حقوق وی را کاهش می‌دهند و خلبان دیگری را جایگزین او  می‌کنند لذا نگاه برخی از شرکت این است که با هر شرایطی شده باید پروازها انجام شود.

رضایی تصریح کرد:ما خواستار این هستیم که سازمان هواپیمایی کشور نظارت بیشتری بر این موضوع داشته باشد و نگاه اقتصادی از سوی شرکت‌های هواپیمایی بر پروازها حاکم نباشد یعنی اگر خلبان به این نتیجه رسید که به دلایل فنی نباید پرواز انجام شود و برای پرواز هیچ فشاری بر خلبان نیاید لذا ما در این زمینه به ایرلاین‌ها تذکر داده‌ایم و درصورتی که شرکتی به این تذکر و مسائل فنی توجه نکند باید مجوز فعالیتش لغو شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
    2 0
    باز هم خصوصی سازی کنید منتهی از نوع از این جیب به اون جیب

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس