اصلاح طلبان

خبرنگاران اصلاح‌طلب این‌روزها در فضای مجازی به شدت با الگوگیری از آمدنیوز برای منافع جناحی و بعضا شخصیت‌سازی برای خود دست به انتشار اخبار کذب و جعلی می‌زنند که گاها منافع و امنیت ملی را تهدید می‌کند.

سرویس سیاست مشرق – دروغ‌سازی و موج‌سواری بر اساس جعلیات، متاسفانه به یکی از شیوه‌های جریان سیاسی اصلاحات بدل شده است. این نوع دروغ‌سازی‌ها که بعدها به طور کاملا مضحکی هم افشا می‌شود این روزها در نزد فعالان مجازی به سندروم آمدنیوز تعبیر می‌شود که اصلاح‌طلبان به شدت از آن برای رسیدن به منافع سیاسی خود بهره‌برداری می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

اعتراف به انتشار خبر دروغ در رسانه معتبر اصلاح طلب

قسم دروغ خاتمی و دم خروس تاج‌زاده

چرا اصلاح‌طلبان از پیام دروغ مولاوردی خوشحال شدند؟+ تصاویر

دروغ‌ در فضای جامعه می‌پیچید و افراد را تحت تاثیر قرار می‌دهد اما بعد به طور کاملا غیرباورانه‌ای تکذیب می‌شود. این دروغ‌ها اغلب به گونه‌ای با احساسات و عواطف مخاطب بازی می‌کند که افکار عمومی را جریحه دار می‌کند و به نفرت پراکنی علیه ساختارهای سیاسی منجر می‌شود. اخیرا خبرنگاران جریان اصلاحات در این حوزه ورود زیادی دارند و اغلب با دروغ‌سازی سعی می‌کنند توجه افکارعمومی به خود جلب کنند.

خبر دروغی که سردبیر یکی از رسانه‌های اصلاح‌طلب (و همکار تعدادی دیگری از نشریات این جناح سیاسی) در فضای مجازی منتشر کرد

یکی از همین دروغ‌هایی که به شدت با احساسات افکارعمومی بازی کرد، خبر کذبی بود که یکی از سردبیران رسانه‌های اصلاح‌طلب در توئیتر خود منتشر کرد. خبر از این قرار بود که دختران 9 ساله که ماجرای حرکات موزون آنان جلوی چشمان «محمدعلی نجفی»‌، شهردار تهران جنجال ساز شد، بازداشت و بازجویی شده‌اند!

صحبت‌های متناقض و تکذیب خبر جعلی توسط این خبرنگار اصلاح‌طلب

این جعلیات به سرعت از سوی رسانه های اصلاح‌طلب پمپاژ شد و فضای مجازی را پر کرد.

انتشار گسترده خبر دورغ در رسانه‌ها و کانال‌های اصلاح‌طلب
اظهار نظر یکی از فعالان زن اصلاح‌طلب درباره یک خبر دروغ

اما بعد از مدتی این موضوع توسط خبرنگار اصلاح‌طلبی که خود این اخبار کذب را منتشر کرده بود، بدون عذرخواهی تکذیب شد!

اعتراف خبرنگار اصلاح‌طلب به جعلی بودن خبر خود بدون عذرخواهی

در همین رابطه بارها اصلاح‌طلبان با دروغ‌سازی سعی کردند که افکارعمومی را به سمت خود جلب و علیه جریان مقابل نفرت‌پراکنی کنند.

نظر یکی از کاربران فضای مجازی درباره دروغ‌سازی خبرنگار اصلاح‌طلب

این خبرنگار اصلاح‌طلب درحالی جعلیاتی را علیه یکی از نهادهای حکومتی مطرح می‌کند که پیش از این نیز سابقه دروغ‌پراکنی علیه یکی از مسئولان جناح مقابل را داشت.

دروغ‌سازی که سردبیر روزنامه اصلاح‌طلب خود آنرا تکذیب کرد
افشاگری درباره خبرنگار اصلاح‌طلبی که چندین باره دروغ گفت

این جعلیات به همین‌جا ختم نمی‌شود و در حوزه‌های مختلف با توجه به اینکه نظارت جریانی بر روی دروغ‌سازی‌های خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای اصلاح‌طلب نیست ادامه یافته و شدت پیدا کرده است.

پاسخ یک خبرنگار اصلاح‌طلب به انتشار یک خبر دروغ
نظر افکار عمومی درباره شایعه سازی اصلاح‌طلبان

این دروغ‌سازی‌ها در حوزه‌های دیگر هم ادامه دارد تا جایی که اصلاح‌طلبان آنرا جزو ابزار کار خود می‌دانند. در همین زمینه یکی از فعالان رسانه‌ای اصلاح‌طلب درباره دیدگاه خبرنگاران این جناح سیاسی درباره دروغ‌پردازی نوشت:‌

خبری دروغ را پریروز بنده خدایی بهم رساند. گفتم:‌ دروغه و جوسازی، گفت:‌لازم داریم چون ... گفتم: نه،‌ من برندم خراب بازی‌ها نمیکنم،‌ نقد میکنم اما خبر دروغ نه ...

ماجرای دروغ‌سازی در جریان اصلاحات از زبان فعال رسانه‌ای این جناح
و توییتی دیگر از یک خبرنگار اصلاح طلب که دروغی را به آیت الله علم الهدی نسبت داده و بعد از پخش شدن دروغ، با یک "متاسفم" آن را تکذیب می‌کند
و در نهایت دروغ هایی که به سوژه چهره های ضدانقلاب برای کارهایی ازین دست می‌شود

با این حال مشخص نیست که چرا برخورد جدی با عوامل داخلی دروغ‌سازی و شایعه‌پراکنی که اغلب با امنیت و منافع ملی به طور مستقیم بازی می‌کنند، نمی‌شود. به نظر می‌رسد آنچه مورد توجه قرار نمی‌گیرد اعتبار و اعتماد افکارعمومی به رسانه‌هاست که با سیاسی‌کاری و ارجح دانستن منافع بر اخلاق رسانه‌ای قربانی می‌شود.

گلایه یک فعال رسانه‌ای از دروغ‌پراکنی اصلاح‌طلبان و عدم نظارت بر کار رسانه ای این افراد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 17
  • من من IR ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
    19 33
    البته ک این داستان دو طرفه هست! دقیقا چه کسانی فیلم رو با عنوان رقصیدن زنان! پخش کردن؟ در حالی که اینها نهایتا 9 ساله بودن؟ این عبارت رقص زنان رو کدوم ادم با تقوایی منتشر می کرد؟ خبرها و دروغهای دیگه بماند.... واقعیت اینجاست جامعه خبری ایران به شدت دروغگو و جناحیه.. هر دو طرف .. طوری که حتی می بینید موضوع روز کشور از طرف سایتاهای خبری یک جناح عملا بایکوت میشه! چه شماها چه اصلاح طلبا... تا وقتی هر جناحی دروغویی برای نفع جناح خودش رو درست می دونه وضعیت جامعه خبری ایران درست نمیشه... حالا منتشر نکن..
    • IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
      11 2
      احتمالا شما دختر 9 ساله در عمرت ندیده ای! ضمن اینکه به فرض 9 ساله و کمتر هم بودند باز هم تشویق آنها به رقاصی و تماشای نجفی حرام بود.
  • IR ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
    34 4
    اصلاح طلبان روسیاه ترین فاسدان هستند
  • ناشناس GB ۰۲:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
    28 2
    بفرمایید افساد طلبان
  • IR ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
    23 1
    حاشیه است. راستی آقای شهردار برای بهبود وضعیت تهران چه کار کردی؟
    • محسن IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
      13 0
      اینو خیلی خوب اومدی! همش حاشیه‌س بابا... جو سازی میکنن که بخور بچاپ رو مخفی نگه دارن! اوووووه این مردم هنوز یاد نگرفتن دنبال این بازیهای سایتا و کانالا نرن! مطالبه‌ی حقوق از این مدیران و این وزرا و... بکنید ایهاالناس بازی داده شده!
  • خودم .. ! IR ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
    18 8
    اصلن این لجن پرآکنیِ این جمآعتِ خبرنگآرِ اصلآح طلب بمآند ! مگر می شود #نجفی شهردآرِ محترمِ تهرآن اصلن از قبل از برنآمه و روندش خبر ندآشته بآشد ؟! گیریم اصلن خبر ندآش ... چرآ سآلن رو ترک نکرد تا نآرآحتی و اعترآض خودش رو نشون بده ... ؟! حفظ و رعآیت مصآلحِ اسلـآمی و ایرآنی بر هر چیزی رحجآن دآرد .. امآ این آقآ ب عنوآنِ #شهردآر تآ اخر نشست و اجازه داد رقص دخترآن این سرزمین رو تمآشا کنن .. ! این جمآعت از پآیه و اسآس خرآب و ویرانن ... حالآ خبرنگآرش بآشه .. شهردآرش و یآ ... ! این دخترـآن قطعن گنآهی ندآرن و بچه هستن و دآرآی عقلی بچگآنه و خبر بآزجویی هم کِ دروغ بود .. امآ اونآیی کِ این مرآسم رو ترتیب دآدن بآید قطعن بآزخوآست شوند .. شهردآر هم بآید جوآبگو بآشد .. !
  • IR ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
    20 4
    پس مدعی العموم چزا جلوی این خبرنگار منافق پست فطرت رو نمیگیره ؟
  • IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
    20 2
    مرگ بر افسادطلب
  • سید IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
    17 1
    روزی نامه نگاران خوراک اصلاح طلبان تهوع آور و قی کردن پس از آن!
  • IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
    17 2
    گروهک محارب و منافق اصلاح طلبی برای پیشبرد مقاصد شوم خود همیشه دست به کثیفترین و ناجوانمردانه ترین شیوه ها میزند . مرگشان باد
  • IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
    15 1
    ظاهرا مورد حمایت دولت و افسادطلباست وگرنه باهاش برخورد می کردند و یک نفوذی زیر چتر خبرنگاری
  • مانی IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
    17 1
    یه مشت اصلاح طلب کثیف و پست !!!
  • IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
    8 0
    اصلاح طلبان...
  • 008 IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
    13 3
    به شرفم قسم تمام اصلاح طلبان منافقند
  • IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
    7 0
    بله بیشتر اصلاح طلبان یا خائن هستند یا نادان و احمق که متوجه نمی شوند که در حال ضربه زدن به کشور خود هستند اینها موریانه هایی هستند که از درون به این نظام مقدس ضربه می زنند
  • IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
    5 0
    اگه این فرقه ضاله روزی احساس کنن که برای رسیدن بقدرت ویا حفظ ان باید مراسم خون اشامی وعید خون مثل صهیونیستا امجام بدن لحظه ای درنگ نمیکنن. امام فرمودمنافقین ازکفار بدترن.وقران= اولئک فی الدرک الا سفل من النار- خدا یا ازشر شیعیان انگلیسی وسکولارهای متدین نما دین خودتو نجات بده.یامقلب القلوب ثبت قلوبنا علی دینک
  • IR ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
    0 9
    مشرق انصاف را رعایت نکردی تو هر حزب گروهی چه از اصلا طلب واصول گرا خوب وبد هست اما شما فقد اصلاطلبان هدف گرفته اید در صورتیکه خیلی آدم های متدین هم تو این جریان است رسانه باید برای خداکارکند نه ریا ودورغ
  • IR ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
    3 0
    عده ای لومپن و بی هویت در کشورما شده اند اصحاب مطبوعات
  • رضابانکی IR ۰۱:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
    2 0
    فقط مشکل این مملکت دوچیزاست که معمولا یکی درهمه دنیا جرم محسوب وجر یمه بسیارسنگینی دارداما درایران جرم نیست بی تفاوت ازکناران میگذرند ان واژه بد ۰دروغ ۰نام دارد۰دوم حل مسایل باکدخدامنشی ۰افراد اوباش سارق خاین اختلا سگرمیدانندباکدخدامتشی مسیله حل میشودلذا تکرار خیانت بزهکاری سرقت ووادامه میابد وتشویق میشوند چون به جای قانون کدخدامنشی حاکم است ۰۰۰

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس