مولاوردی ابتکار

پرسش این است که چرا فعالان رسانه‌ای اصلاح‌طلب و سیاسیونی که در هر مسئله و موضوعی اظهارنظر می‌کنند، در شناسایی یک حساب جعلی ساده، عاجزند.

سرویس سیاست مشرق - هر اندازه شهیندخت مولاوردی در دولت دوازدهم بی‌تأثیر و بی‌خبر بوده است، اکانت جعلی حاشیه‌ساز و جنجالی او در توئیتر بار غیبت معنادارش در رسانه‌ها را به دوش کشیده است.

پنجشنبه‌شب پس از برخورد یک مأمور نیروی انتظامی با یک دختر که روی سکوی شیب‌دار پست برق ابتدای خیابان ابوریحان اقدام به کشف حجاب کرده بود، حساب جعلی خانم مولاوردی، دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی توئیتی منتشر شد با این مضمون: «در پی برخورد غیرقانونی مأمور خاطی نیروی انتظامی با دختر خیابان انقلاب و مغایرت با بند ۳۱ منشور حقوق شهروندی، از سوی رئیس‌جمهور محترم, مأمور پیگیری قضایی این پرونده گردیدم. بدون شک حمایت فعالین فضای مجازی، موجب تسریع در روند پیگیری قضایی این پرونده خواهد گردید.»

این توئیت بلافاصله با حمایت فعالان سیاسی حامی دولت، اصلاح‌طلبان و برخی خبرنگاران خارج‌نشین همراه شد و چهره‌هایی همچون بهمن کلباسی و کسری ناجی (خبرنگاران بی‌بی‌سی فارسی)، حمزه غالبی (مشاور جوانان ستاد موسوی در انتخابات ۸۸)، عبدالله رمضان‌زاده (از زندانیان فتنه ۸۸ و سخنگوی دولت اصلاحات) بازنشر شد و بسیار سریع به وب‌سایت‌های مختلف سیاسی و اجتماعی و کانال‌های تلگرامی از جمله کانال روزنامه ایران راه یافت.

مشرق، پیش از این در مورد چرایی باورپذیری این حساب جعلی و همچنین اهداف احتمالی گردانندگان این حساب توئیتری مقاله‌ای منتشر کرده بود و در پایان نیز پرسیده بود چرا اعضای کابینه امنیتی دولت روحانی قادر نیستند یا تمایل ندارند گرداننده این حساب را شناسایی کنند و به ویژه شخص شهیندخت مولاوردی علاقه‌ای یا اصراری ندارد محتوایی که این حساب منتشر می‌کند، تکذیب نماید. اگرچه در تکذیبیه او در صفحه اینستاگرامش که آن هم جعلی بودن‌اش مشخص نیست، همان محتوای توئیت جعلی تکرار شده است! تو گویی اکانت جعلی باطن صفحه واقعی است!

مولاوردی با بازنشر مطلب دروغ، آن را تکذیب کرد

درباره مولاوردی بیشتر بخوانید:

چرا ادبیات توییتر جعلی منتسب به مولاوردی باورپذیر بوده است؟

خانم مولاوردی! زائران اربعین حسینی هم حقوق شهروندی دارند +عکس

صرف نظر از این موضوع اساسی، پرسش این است که چرا فعالان رسانه‌ای اصلاح‌طلب و حامی دولت، سیاسیونی که خود را نخبه و تحلیلگر می‌دانند و در هر مسئله و موضوعی اظهارنظر می‌کنند، در شناسایی یک حساب جعلی ساده که سربرگ (هِدِر) آن به صراحت از فان بودن و فیک بودن خبر می‌دهد، عاجزند؟

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در یک استوری اینستاگرامی به مخاطبانش توصیه کرده بود کتاب «انقلاب صنعتی چهارم» تألیف کلاوس شواب را بخوانند تا با مطالعه آن درک دنیای آینده در افق فناوری اطلاعات ساده‌تر شود. به نظر می‌رسد پیش از این او باید دوره‌های آموزشی بسیار پیش پا افتاده‌ای برای سیاسیون داخلی اصلاح‌طلب برگزار کند تا در فضای توئیتر هوشمندانه‌تر عمل کنند و مکنونات باطنی و ارتباطات سازمانی خود با خارجی‌ها را به سادگی لو ندهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 22
  • IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
    37 3
    واقعا اسم هدر این حساب با شخصیت واقعی اسم اصلی ،قرابت دارد.
  • IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
    56 26
    فقط کافیه که مطلبی و یا حرکتی علیه نظام بشه اونوقت صدای سوت و کف و هورا از افساد طلبا بلنده حتی اگر دروغ باشه و یا شایعه
  • پویا IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
    13 2
    تو خیلی مامور پرونده شدی
  • IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
    43 16
    هدف ترویج فساد و اندلسی کردن ایران است. ضمنا فرصتی برای روحانی که به حای مدیریت کشور با حاشیه ها مردم را سرگرم کند.
  • علی IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
    26 3
    باید هم از دروغ یکدیگر شاد شوند
    • سید IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
      24 0
      چون واقعاً تهوع آورند
  • IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
    31 1
    کی میشه اینها گورشون رو گم کنن و دست از سر ملت بردان. برای اون روز لحظه شماری میکنم. سال دیگه
  • محمد IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
    28 1
    خطر جماعت افساد طلب از امریکا واسراییل وداعش وصوفی ها ومنافقین بیشتره
  • رضا IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
    10 3
    دروغ نبود اما باتوجه به افتضاحی که برای پلیس در گلستان هفتم پیش آوردند. این قضیه رو سریع جمع و جور کردند. احتمال دادند که مردم و یا حتی پلیس رو در روی دولت وایسته سریع جمع کردند.
  • IR ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
    27 1
    امثال کاووس سیدامامی زیاد تو اینا هست حالا کو یکی یکی رو بشه . جماعت اصلاح طلب منافق و نفوذی
  • AE ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
    19 4
    باید رئس جمهور این مامور رو تشویق کنه
  • IR ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
    21 1
    ای خدا... چرا اینا مردم ایران رو ول نمیکنن؟ هر دیقه یه جنجال یه شایعه یه حرف مزخرف... مخ مارو داغون کردن همش وز وز وز... باباجان به خدا اگه شماها این همتی که واسه جنجال آفرینی و سیاسی کاری گذاشتید رو میذاشتید واسه پیشرفت کشور الان وضع کشور یه چی دیگه بود...
  • DK ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
    20 0
    بابا جمع کنید این سیاه بازی هایتان را مردم رامچل کردید حالم ازهرچیزی که به حقوق انسانی وشهروندی هست به هم میخورد هیچ دولتی اینقدر که شما مردم را آزار وازیت کرده ای نکرده الن 2 ساله ملیونها آدم ساده لوح وبدبخت گرفتار این موسسات خوساخته شماهاشده اند ملیونها بیماری ومرگ وبدبختی را به نام حقوق شهروندی به خورد این ملت بدبخت داده اید هیچ کاری هم ازدستشون برنمیاد چون شماها صاحب زروزور هستید ومردم هم به جزءخدا هیچکس راندارند وبه همان خدا واگذارتان میکنیم که مارا به روزسیاه نشاندید
  • DK ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
    8 3
    توی این دنیا هر کس صدای مارا میشنود به هر چیزی وهرکسی که ایمان واعتقاددارد به فریاد من بدبخت برسد .بابا سنم13سالم بود که باشناسنامه دیگران رفتم ازاین آب وخاک وناموس ودینم دفاع کردم تابعدازقطعنامه پیش خانوادم نیامدم.بعداز35سال خرحمالی کردم وجون کندن وحداقل هزینه کردن به امید اینکه برای 3فرزند بیکار وعزبم یک زندگی حداقلی فراهم کنم بطورموقت 6ماهه گذاشتم موسسه ای که هم به نام امام معصوم مزین بود هم وابسته به نهادی بود که 1%هم فکر کلاه برداری وازیت کردن مردم رانمیکردم الان 8ماهه ازسرسید سپرده ام گذشته نه پولم را میدهند ونه سود درستی میدهند واین ماه هم حدود400هزارتومان بدون دلیل کم کردن بابا به خدا هزارتا مریضی کرفیم هزارتا مشکل خانوادگی برایم بوجود امده شما چه دین وآئینی می پرستید که اینقدر به بدبختی مردم بی تفاوتید پست ترین حکومت ها وپست ترین انسانها نسبت به هم نوع خود عکس العمل مثبت دارند ولی الان چند ماهه که هرچی التماس میکنیم ویانامه به این وآن میدهیم که ماگرفتاریم وپولمان را نیازداریم یکی توی این مملکت نیست بگه چه مرکته دیگه شورشو درآوردید. تمامش کنید یک مرگ موش بدهید بخوریم ازدست کثافتکاری های شما راحت شویم یامشکل ماراحل کنید وپولمان را بدهید.!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس