انتخابات مجلس دهم روزنامه های اصلاح طلب

انتخابات مجلس شورای اسلامی دهم با دروغ بزرگ انتخاباتی اصلاح‌طلبان همراه بوده همواره در رای‌گیری‌های مجلس برملا می‌شود و انتقادات بسیاری را به دنبال خود دارند.

سرویس سیاست مشرق - پس از برگزاری انتخابات مجلس دهم رسانه‌های اصلاح‌طلب با آب و تاب فراوان به واسطه پیروزی این جریان سیاسی در شهر تهران عنوان کردند که اکثریت این مجلس با اصلاح‌طلبان است.

این پیروزی کاذب بعد از مدتی در انتخابات ریاست مجلس شورای اسلامی که عارف به عنوان رئیس این فراکسیون در مقابل علی لاریجانی مغلوب شد و 103 رای آورد، در نزد افکارعمومی شکسته شد و کارشناسان این جریان سیاسی با تحلیل رای عارف عنوان کردند که ١٠٣ رای، وزن واقعی اصلاح‌طلبان مجلس است.

پس از این واقعه اما در جلسه رای اعتماد به وزرای پیشنهادی حبیب الله بیطرف که از جمله گزینه‌های اصلاح‌طلب بود تنها فردی بود که نتوانست رای اعتماد مجلس برای ورود به کابینه دوازدهم را کسب کند.

ابوالفضل سروش، عضو فراکسیون امید درباره رای نیاوردن بیطرف در مجلس که بسیار مورد انتقاد بدنه اصلاح‌طلب قرار گرفت،  گفت: «حامیان فراکسیون امید باید بدانند که ما تنها ۱۰۰ نفر در مجلس هستیم.»

اما حال با انتشار نامه‌ای از اصلاح‌طلبان که به رئیس دولت اصلاحات مربوط می‌شود و 86 نفر از نمایندگان آنرا امضا کرده‌اند موج اعتراضات در اصلاحات علیه فراکسیون امید بلند شده که نسبت به شناسایی اصلاح‌طلبان واقعی در مجلس مطالبه دارد.

در این رابطه، خبرگزاری اصلاح‌طلب ایلنا نوشت:

« باتوجه به آن‌که انتظار افکار عمومی از فراکسیون امید از همان ابتدای راه، بر اساس یک اکثریت ۱۷۰ نفری تعریف و ساخته شده بود، برخی ناکامی‌ها در مسیر این فراکسیون، منجر به بالاگرفتن انتقادها نسبت به اصلاح‌طلبان مجلس شد و امیدی‌ها هرچه پیش آمدند، بیشتر متوجه شدند چاره‌ای ندارند جز این‌که خودشان را -همان‌تعداد که هستند، به مردم معرفی کنند؛ موضوعی که حال مدتی است به یکی از مباحث تَکراری در جلسات مجمع عمومی، شورای مرکزی و حتی هیات رییسه فراکسیون امید تبدیل شده است.»[1]

درواقع این دروغ بزرگ بسیار باعث دردسر جریان اصلاحات شده است و حالا بنابر اذعان رسانه‌های این جریان به مشکل اساسی فراکسیون امید تبدیل شده است.

حالا رسانه‌ها و بدنه اصلاح‌طلب سخت به دنبال تخمین زدن تعداد واقعی اصلاح‌طلبان در مجلس هستند اما موضوع اساسی اینجاست که رسانه‌های این جریان به دروغ بزرگ خود در انتخابات مجلس دهم که با آن فریاد پیروزی سر دادند اعتراف کردند.


[1] http://www.ilna.ir/ -3/544287-

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
    0 29
    سایت مشرق باز خودش را به احمقی زد
    • IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
      33 0
      دقت کن اونا مدعی بودن که انتخابات مجلس رو ترکوندن و با ارای تهران فکر کردن که همه مجلس مال خودشون شده! گندکاری بعضیاشون دراومد و بی توجهی بقیشون به اصولی که بین خودشون داشتن، باعث شده یکم، فقط یکم برن تو فکر که مشکل از کجاست؟ حالا دیدن بابا مشکل ذات دروغگوی خودمونه!!!
  • شفیع IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
    26 0
    بعد از اون افتضاح سلفی گرفتن با موگرینی و سفر مفتضحانه به فرانسه دیگه چیزی نمونده از این لیست امید
  • IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
    18 0
    خبری ازشون نیست تا یه افتضاح جدید
  • IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
    20 0
    این اصلاح طلبها هیچ کاری برا مردم نمیکنن نه در مجلس نه در دولت و نه در شهرداری فقط به فکر ژن های خوب هستن!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس