خبر ویژه

حامی مفسدان اقتصادی و مدیران نجومی‌خوار می‌گوید: بعد از ۴۰ سال وضع اقتصادی را باید به چه کسی بگوییم و از چه کسی بپرسیم؟

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

صادق زیباکلام که این بار در دانشگاه لرستان از موضع کارشناس اقتصادی(!) حرف می‌زد، گفت: اگر امروز وضع اقتصاد ایران خوب است باید از آن کسی که وضعیت اقتصادی متوجه اوست تشکر کنیم و اگر وضع اقتصاد ناحق و ناجور است باید گلایه‌مند باشیم. بازهم سؤال این است مسئولیت اقتصادی ایران متوجه چه کسی یا چه نهادی است؟ اقتصاد از آن مقولاتی است که به صورت نسبی و مقایسه‌ای تصور می‌شود ولی همیشه اقتصاد به صورت نسبی، معنا و مفهوم پیدا می‌کند.


وی افزود: وضعیت اقتصادی ما پس از ۴۰ سال شاخص‌های مهم اقتصادی به کدام سمت‌وسو رفته است؟ یک شاخصه دیگر هم که می‌شود آن را در نظر گرفت مقایسه گذشته ایران است.


زیباکلام تصریح کرد: یکی از شاخص‌هایی که برای سنجش شاخص اقتصادی در کشورها از آن استفاده می‌کنند، وضعیت عدالت و توزیع ثروت در آن جامعه است، وقتی بین دهک‌های جامعه اختلاف وجود داشته باشد از نظر تولید ثروت وضع مطلوبی ندارد و اگر بین دهک‌های جامعه اختلاف وجود نداشته باشد، توزیع ثروت وضعیت مطلوبی دارد.


وی بیان کرد: سال ۵۷ که انقلاب شد، چند پرونده فساد اقتصادی داشتیم و اکنون چقدر داریم، سال ۷۰ چند پرونده فساد اقتصادی داشتیم و اکنون چقدر داریم؟


زیباکلام همچنین گفت اقتصاد همواره دولتی بوده است. اقتصاد دولتی را در این ۴۰ سال رها نکرده‌ایم، فساد را هم به آن اضافه کرده‌ایم.


این سخنان در حالی است که زیباکلام، در ماجرای اعدام مفسد اقتصادی ۳ هزار میلیاردی و نیز مدیران نجومی، از این مفسدان به عنوان استیو جابز و کارآفرین نابغه و نمونه تمجید کرد. او در عین حال تبلیغاتچی انتخاباتی دولتمردانی است که در دوره آنها غارت ۱۶ هزار میلیاردی صندوق ذخیره فرهنگیان اتفاق افتاد اما او سکوت کرد. بنابراین باید پرسید آیا می‌شود هم از بانیان تخلفات مفاسد اقتصادی کلان حمایت و هم به بی‌عدالتی و عدم توزیع درست ثروت اعتراض کرد؟!

یا از برخی نابسامانی‌های اقتصادی ناراضی بود؟! آیا سال ۵۷ هم می‌شد از مفسدان اقتصادی و غارتگران بیت‌المال شبیه زیباکلام و هم‌طیفانش حمایت کرد و آروغ روشنفکری و اصلاح‌طلبی هم زد؟! بعد از این همه ماست‌مالی، تازه آقای زیباکلام می‌پرسد وضعیت اقتصادی را از چه کسی بپرسیم؟!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۰۳:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۹
    14 0
    تجربه در این مملکت نشون داده که پاسخ به این پرسش بستگی به این داره که شخص مورد نظر به کدوم طرف و جناح وصل باشه و در زمان افشای جرم کی سر کار باشه.
  • US ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۹
    14 1
    مفسد اقتصادی باید توسط قوه قضایی محاکمه و معرفی شود و اگر در این زمینه کوتاهی صورت گرفته روشن است که قاصرو مقصر کیست . دولت و سخنرانان در جایگاهی نیستند که مجرمیت اشخاص را تایید یا رد نمایند . فقط یک دادگاه صالح و بی طرف و علنی با حضور اعضای منصف میتواند و قدرت دارد که اشخاص را مفسد یا صالح بنامد و حکم بر محکومیت یا بیگناهی بدهد .
  • IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۹
    9 1
    از خودش و کمک های میلیاردی مردم برای زلزله زدگان کرمانشاه. ...نه نه شهر امید زیبا کلام بپرسید
  • فرشاد IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۹
    8 0
    حرفهایی که میزنم متوجه کسی ست که جواب زیبا کلام رو داره میده: من طرفدار زیباکلام نیستم. من از طرف خودم حرف میزنن:واقعا عدالتی که دولت ازش میگه چیه؟کشک کجاست؟ته انباز افکار دولتمردان عزیز من کجای کاری؟من27سالمه. سه هفته ست که ازدواج کرده م. نه کار هست .نه پول هست. میخوای وام بگیری میگن آورده بیار/خانه تان آباد.پول کجا بود؟اگر پول بود که سراغ بانک نمی اومدم .یک شهروند ایرانی حق نداره وام بگیره که کار کنه؟بنازم سیاست ارمنستان رو-که یکی از دوستان گفت دولتش به تک تک شهروندان وام میده،مادام العمر بایستی به دولت عودتش بشه - یعنی طرف رو وادار به کارکردن میکنن(صحت و سقم رو نمیدونم اما گوینده ش فرد صادق و محترم ه ). کاش ایران هم سیاست فقط یکی از همین کشورها رو از بابت عدالت و رفاه داشت.نه سیاست تکدی گری و خفت و خواری.. . اگر هم میخواد به همین روش ادامه بدن واقعا جدی میگم راهها و غربال های خروج از کشور رو باز کنید.بهتر از این هست طرف جوانی ش که اوج لذت بردن زندگی هر فردی هست بخواد اینجوری تلف بشه.من غرب زده نیستم و نخواهم بود.منتها وقتی راه چاره ای نباشه روزگار آدم رو مجبور به پذیرش گزینه های اجباری میکنه
    • IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۹
      0 0
      بخدا حرفات عاقلانه بود درکشورمسئولین هردوجناح مخالف فقط بفر ازدیاد قدرت خودشون ونابودکردن طرف مقابلشون هستن 31 سال اصلاح طلبا دراین کشور حاکم بودن و8 سال اصولگراها وفقط بفکرجیب خودشون بوده وهستن وکاملا هم عمدیست وتصمیم قاطع دارن گه روز بروز سانسور وخفقان براین کشور حکم فرما بشه. هرمعترض بحقم که باشه باطرفندی الوده نشونش بدن وخفش کنن-اینرو اسلام معرفی کردن .بخدا اسلام این نیست-یحرفون الکلم عن مواضعه- یکلمون الکلام بافوائهم ویقولون هذا حکم الله وانما نحن عباد الصالحون.ادعاهای خودشون به اسلام نسبت میدن وحکم الله معرفی میکنن.خدایا این ملتو ازشر ماخلق نجاتش بده
  • SE ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۹
    15 1
    از یاران اصلاح طلبت بپرس که قریب به 30 سال بر مسند قوه مجریه تکیه زده اند!
  • محمد IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۹
    12 0
    قدر مسلم شرایط اقتصادی و مفاسداقتصاد بدترازگذشته شده است وفساد اقتصادی نهادینه شده است
  • IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۹
    2 0
    اگر از سال 57 به اینطرف همه چیز بد بوده،باید همه اونایی که در این بدی نقش داشتن اعدام بشن از خورد تا درشت.از جمله کسانی که سی سال وزیر و مشاور و ....بودن.دروغگوها باید اعدام بشن.
  • IR ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۹
    0 2
    این استادگرامی گاهی یادش میره قرصهاشوبخوره
  • IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
    0 0
    مفسد اقتصادی گرگ هایی هستند که حقوق کارگر و کارمند را نمی دهند و هر روز پشت تریبون از بهشت و جهنم حرف می زنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس