علیرضا فغانی

علیرضا فغانی داور دربی هشتاد و ششم تاکنون 60 بار برای مسابقاتی که تیم های استقلال و پرسپولیس برگزار کرده اند سوت زده و حالا باید شصت و یکمین بازی را هم تجربه کند.

سرویس ورزش مشرق – سرشناس ترین داور کشورمان که در سالهای اخیر مسابقات مهمی را در سطح بازیهای المپیک، مسابقات جام باشگاه های دنیا و جام ملتهای آسیا سوت زده پنجشنبه این هفته در حالی سوت آغاز دربی 86 را برای پنجمین بار به صدا در می آورد که از لیگ هفتم که قضاوت در لیگ برتر را آغاز کرد و بارها برای استقلال و پرسپولیس در مصاف با دیگر تیم ها سوت زده است.

در همین رابطه بخوانید:

نکات خواندنی ۴ قضاوت فغانی در دربی/ یا پر گل یا بدون گل!

مرور نتایجی که استقلال و پرسپولیس با قضاوت علیرضا فغانی کسب کرده اند نشان می دهد استقلالی ها با فاصله ای خیلی کم با قضاوت فغانی نتایجی بهتر داشته اند.

*داور بازی های آبی

علیرضا فغانی در این سالها با 32 قضاوت در دیدارهایی که یکطرف آن استقلال بوده از این نظر سهم بیشتری در سوت زدن برای آبی های تهرانی داشته است. او تنها 28 بازی را برای پرسپولیس سوت زده است.

*بد یمن برای پرسپولیس

پرسپولیسی ها از مجموع 28 باری که فغانی برای شان سوت زده در 9 بازی شکست خورده اند و میانگین 0.32 باخت با فغانی را به یاد دارند در حالی که استقلالی ها در 32 باری که با داوری فغانی به میدان رفتند فقط 5 شکست را تجربه کرده اند و با 0.15 درصد باخت رکورد بهتری دارند. به نظر می رسد فغانی داوری بدیمن برای پرسپولیس است!

نکته جالب درباره تنها باخت پرسپولیس در فصل جاری اینکه این تیم روزی مقابل پیکان تن به شکست داد که علیرضا فغانی برایش سوت می زد!

*بردهای برابر سرخابی!

هم استقلال و هم پرسپولیس میانگین 0.53 درصد برد با قضاوت فغانی را در کارنامه دارند. استقلال در 32 بازی 18 برد دارد و پرسپولیس از 28 بازی 15 برد کسب کرده است تا از این حیث تقریبا با هم برابر باشند. ضمن اینکه آبی ها در این تعداد بازی 9 و قرمزها 14 تساوی را دشت کرده اند.

*تفاضل گل بهتر استقلال!

ظاهرا بازیکنان استقلال در حضور  این داور شم گلزنی بهتری نسبت به پرسپولیسی ها داشته اند پون در 32 بازی 44 گل زده، 25 گل خورده و تفاضل گل 19+ را برجای گذاشته اند در حالی که پرسپولیسی ها در 28 بازی با 37 زده، 31 خورده و تفاضل گل 6+ در حضور فغانی چندان تمایلی به گلزنی نشان نداده اند.

*امتیازآوری استقلال

بررسی تعداد امتیازاتی که استقلال و پرسپولیس با داوری فغانی داشته اند هم نشان می دهد کفه ترازو در این باره بیشتر به سود آبی های تهرانی بوده است. استقلالی ها در 32 دیداری که با فغانی داشتند مجموعا 63 امتیاز کسب کردند و پرسپولیس در 28 بازی 59 امتیاز. سهم استقلالی ها در این 32 بازی میانگین 0.5 امتیاز از هر بازی است ولی پرسپولیس 0.47 امتیاز از هر دیدار!

جدول عملکرد پرسپولیس و استقلال در لیگ برتر با قضاوت علیرضا فغانی

تیم

هفته

برد

مساوی

شکست

گل زده

گل خورده

امتیاز

تفاضل گل

پرسپولیس

28

15

14

9

37

31

59

 6+

استقلال

32

18

9

5

44

25

63

 19+

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • SE ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۹
    2 7
    تا اینجا کیسه 2 هیچ پیش افتاده
  • امیری IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۹
    9 4
    این مطالب برای اینه اگه پرسپولیس باخت بگن مقصر داور بوده !!!!
  • محسن IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۹
    1 7
    مشرق آشغال...
  • ایران IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۹
    5 4
    برو لنگی
  • ایران IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۹
    5 3
    برو لنگی
  • اسد IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۹
    4 1
    شکر خدا بهانه ی باخت از حالا جور شده
  • اسد IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۹
    2 1
    مشرق کلاس خصوصی ریاضی برو که برات خوبه چون مجموع بازی های سرورت لنگ 15+14+9=38است نه28
  • احمد صالح پور IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۹
    1 2
    دوستان از قدیم گفتن جوجه رو اخر پاییز میشمارن حالا بگزارید استقلالی ها هرچی میخوان بگن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس