علیرضا فغانی

علیرضا فغانی در دربی ۸۶ برای پنجمین بار این مصاف مهم سرخابی ها را سوت خواهد زد تا شاید توازن در نتایج دو تیم دستخوش تغییر شود.

سرویس ورزش مشرق – سرانجام پیش بینی ها درباره داور دربی ۸۶ به پایان رسید و کمیته داوران سرشناس ترین داور کشورمان را برای قضاوت این بازی مهم برگزید.

علیرضا فغانی با سابقه ۴ قضاوت در دربی ها پنجشنبه این هفته بار دیگر دیدار این دو تیم را داوری خواهد کرد. بررسی قضاوت های او برای این دو تیم نشانگر نتایج مشابه در هر ۴ بازی قبلی بوده که در ادامه بخش هایی از آن را مرور می کنیم.

*ماه های مشترک!

فغانی بین ۱۲ ماه سال فقط در دو ماه شهریور(سالهای ۹۲ و ۹۵) و بهمن(سالهای ۹۰ و ۹۵) برای این دو تیم سوت زده و از این نظر اسفند ماه نخستین ماهی است که فغانی دیدار این دو تیم را در آن قضاوت می کند!

*بردهای مشابه!

دربی اول و آخری که داوری بازی این دو تیم بر عهده فغانی بود با نتایج مشابه ۲-۳ و ۳-۲ به پایان رسیده است! بار اول پرسپولیس برنده بوده و بار آخر استقلال. اول دربی ۲-۳ ایمون زاید در ۱۳ بهمن ۱۳۹۰ و آخری ۲۴ بهمن سال ۱۳۹۵ که کاوه رضایی، فرشید اسماعیلی و علی قربانی سه گل استقلال را به ثمر رساندند.

علیرضا فغانی در آخرین دربی که سوت زد به ۷ بازیکن استقلال کارت زرد داد و رحمتی را هم اخراج کرد

*سختگیری با آبی ها!

او در این ۳۶۰ دقیقه(منهای اوقات اضافه) جمعا ۲۸ بار از کارت زردش برای تنبیه بازیکنان دو تیم استفاده کرده که البته سهم استقلالی ها ۱۸ و پرسپولیسی ها ۱۰ کارت زرد بوده است.

زنده یاد مهرداد اولادی و شادروان هادی نوروزی قضاوت فغانی در دربی پایتخت را تجربه کرده بودند

*اخراجی های برابر!

علیرضا فغانی در بازی اول و آخر یک پرسپولیسی و یک استقلالی را از میدان مسابقه اش بیرون کرده است. در دیدار اول زنده یاد مهرداد اولادی را در دقیقه ۶۸ بازی با کارت قرمز از زمین بیرون فرستاد و در دیدار آخر و در دقیقه ۳+۹۰ سید مهدی رحمتی را با کارت زرد دوم مستحق اخراج دانست و کارت قرمزش را روبروی او گرفت!

*شهریورهای بی گل!

او در شهریورهای سال های ۱۳۹۲ و ۱۳۹۵ دو دربی ۰-۰ را به سوت زد که خیلی هم برایش دردسر ساز نبودند. البته او در دربی سال ۹۲ شش کارت زرد به پرسپولیسی ها و ۴ کارت زرد به استقلالی ها نشان داد و در شهریور ۹۵ دو کارت زرد برای پرسپولیسی ها و ۳ زرد برای استقلالی ها کنار گذاشت!

سید مهدی رحمتی بهمن سال قبل توسط فغانی از زمین بازی اخراج شد

*رحمتی آشناترین چهره!

از ۱۳ بهمن سال ۱۳۹۰ که پرسپولیس با گلهای ایمون زاید(۳ گل)، دو گل میلاد میداودی را بی اثر و نتیجه را به سود خود تمام کرد تا امروز تنها بازیکنی که در هر ۴ مسابقه، قضاوت فغانی را به چشم دیده سید مهدی رحمتی است. گرچه سید جلال حسینی هم از دربی دوم(۱۵ شهریور ۱۳۹۲) به بعد در همه دربی ها بوده است. از این رو قطعا در بازی این پنجشنبه رحمتی آشناترین چهره برای فغانی بین ۲۲ بازیکن حاضر در میدان است!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس