کد خبر 832095
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۰
دلار برجام

پیش‌گویی یکی از روزنامه‌های حامی حسن روحانی که بیان می‌کرد اگر رئیسی یا قالیباف پیروز انتخابات ریاست جمهوری شوند نرخ دلار تا ۵ هزار تومان افزایش می‌یابد، اکنون با تغییری کلی به وقوع پیوسته است.

سرویس سیاست مشرق - در فضای هیجانی انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ روزنامه‌های اصلاح‌طلب از تاکتیک‌های جنگ روانی بسیاری برای تخریب کاندیدای رقیب استفاده می‌کردند. در این جهت علاوه بر اینکه گفته می‌شد رقیب حسن روحانی اگر انتخاب شود آزادی‌های مدنی را محدود می‌کند و حتی در خیابان‌ها دیوار می‌کشد ( که از نظر عقلی بسیار موضوع غیر قابل باوری است) روزنامه‌های اصلاح‌طلب به وخیم شدن وضعیت اقتصاد کشور با رای آوری کاندیدای رقیب اشاره می‌کردند.

بیشتر بخوانید:

جلسه محرمانه ارزی جهانگیری با مدیران بانکها

برنامه جدید بانک مرکزی برای کنترل قیمت دلار

بانک مرکزی از عملکردش در «ثبات مطلوب بازار ارز» تمجید کرد!+ عکس

همه مقصر گرانی دلار هستند، به‌جز بانک مرکزی +عکس

در همین راستا یکی از روزنامه‌های اقتصادی حامی روحانی با طرح این سئوال در تیتر خود که « پیروزی قالیباف یا رئیسی قیمت دلار را به کجا می برد؟» نوشت:

با جمعی بندی این موارد می تواند انتظار داشت در صورت انتخاب آقایان رییسی یا قالیباف به عنوان رییس جمهور آینده ایران، فارغ از گرایش های سیاسی شان ما دوباره شاهد نوسانات و تنش بالا همانند سالهای ٩٠ و ٩١ در بازار ارز کشور باشیم و نظام ارزی ایران همچنان چند نرخی باقی می ماند و به نظر نگارنده در سناریو انتخاب یکی از این دو کاندیدا به عنوان رییس جمهور آینده ایران، قیمت دلار به سرعت افزایش یافته و در پایان همین سال ١٣٩٦ به راحتی می تواند بالای قیمت ٥٠٠٠ تومان قرار گیرد .[۱]

با این حال به نظر می‌رسد که پیش‌بینی این روزنامه به وقوع پیوسته است و تا پایان امسال شاهد اوج قیمت دلار تا به سطح ۵ هزار تومان بوده‌ایم اما به جای کاندیدای رقیب این روزنامه در دوران مسئولیت کاندیدای مورد نظر آنان این اتفاق افتاده است. مشخص نیست که اصلاح‌طلبان چه پاسخی به این موضوع دارند اما دولت در این زمینه به سراغ سوداگران و دلالان ارز رفته است و «ولی الله سیف»، رئیس بانک مرکزی قول داده که بساط دلالان را جمع می‌کند.

روزنامه‌ای که قیمت دلار را پیش‌بینی کرد اما برای رقیب نه دولت طرفدار خود

البته بسیاری از رسانه‌ها بر این باورند که سیاست دولت در این زمینه باعث رشد قیمت دلار شده است و تنها با دستگیری چند دلال نمی‌توان قیمت ارز را کاهش داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۹
    54 2
    اگر به روند انقلاب از ابتدا تا الان یه نگاه بندازید، می فهمید مسبب تمام بدبختی های این مردم همین اصلاح طلبهای دنیا طلب و رفقایشان هستند. از قطب زاده تا سفارت آمریکا تا جنگ تا محیط زیست تا بی آبی و .... ادامه دارد
  • IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۹
    23 1
    علی برکت الله خود کرده را تدبیر نیست
  • IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۹
    22 1
    شیخ حسن در قد و قواره پست ریاست جمهوری نبود انتخاب او اساسا اشتباه بود
  • IR ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۹
    0 0
    این جریان ارزش این را ندارند که حرفی در رابطه ی شان زده شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس