یوزپلنگ

۳ مقام دولتی هستند که گویا باید درباره پرونده سیدامامی به چند سؤال پاسخ بدهند. خاصّه اینکه انگیزه سیدامامی برای خودکشی نیز به عمق این سؤالات افزوده است.

سرویس سیاست مشرق در پرونده دستگیری چند جاسوس در حوزه محیط زیست و خودکشی یکی از آنان (کاووس سیدامامی) در زندان؛ توضیحات موسّعی در معرض دید افکار عمومی قرار گرفته است.

نمایندگان ملت فیلم اقدام سیدامامی برای خودکشی و تلاش او برای فریب مأمورین را دیده‌اند. اسناد جاسوسی توسط مقامات کشور مورد اشاره قرار گرفته است و حالا همه خبر داده‌اند که پای یک پرونده بزرگ چند ساله وسط بوده است.

درباره فعالیت‌های جاسوسی کاووس سید امامی بیشتر بخوانید:

فعالان مظلوم محیط زیست یا مجریان مرموز «پروژه GEOINT» در ایران/ تلاش برای تکمیل نقشه RQ-۱۷۰ چگونه ناکام ماند +عکس

پرونده‌ای جاسوسی که عوامل آن قصد داشتند در قالب فعالیت‌هایی مثل حمایت از «یوزپلنگ‌ها»، مبارزه با کم‌آبی و... گرای سایت‌های موشکی و هسته‌ای کشور را به دشمن بدهند و در بحث «تروریسم آب» نیز که طی چند سال اخیر در جهان مطرح شده است؛ کاری بکنند کارستان!

اما غافل از اینکه یوزپلنگ‌های ایرانی نه تنها منقرض نشده‌اند بلکه در کمین آنها نشسته‌اند و حتی مهمانی جواسیس اسرائیلی در خانه‌های آنها را نیز تحت نظر دارند.

ماجرای خودکشی سیدامامی نیز که بعنوان بخش پر حاشیه این پرونده از سوی اصلاح‌طلبان و کسانی در دولت مورد اشاره قرار گرفت، اکنون آنقدر بی‌ابهام و روشن هست که خود آنها هم دیگر بخش ناگفته‌ای نمی‌یابند که برای آن مانور کنند.

جالب آنکه این چهره‌ها حتی پیش از مشخص شدن ابهامات مسئله نیز در حالیکه شاید نمی‌دانستند فیلم خودکشی سیدامامی موجود است! اما حاضر نبودند به این سؤال فکر کنند حکومتی که در ماجرای کشته شدن ستار بهشتی و کهریزک؛ خود اعلام‌کننده و مدعی اول بود و با عوامل این جنایت‌ها نیز برخورد کرد؛ چرا باید از اعلام ابعاد مرگ متهم اصلی یکی از سنگین‌ترین پرونده‌های جاسوسی سال‌های اخیر - کاووس سیدامامی - خوف داشته باشد و چرا باید درباره این مسئله ناراستی کند!؟

* «آشنا و ابتکار و کلانتری» و سؤالات ناتمام یک پرونده/ گِرافی که ترسیم آن پرسش‌های زیادی ایجاد می‌کند

این قضایا اما بخش دیگری هم دارد که معقّبین ماجرا باید بهتر در جریان آن قرار بگیرند...

آن بخش دیگر نیز رفتارهای ۳ مسئول دولتی است که در قبال این پرونده‌های رفتارهای عجیبی را از خود بروز داده‌اند و جالب آنکه ربط و ارتباطاتی هم بین آنها و این پرونده به چشم می‌خورد.

۱_ نفر اول حسام‌الدین آشنا است. روحانی امنیتی سابق و مشاور فعلی رئیس‌جمهور روحانی که هنوز هم گاهی لباس روحانیت می‌پوشد.

او به محض اعلام خودکشی سیدامامی در زندان، دست به انتشار چند توییت زد.

در همین رابطه مشرق گزارش مفصل دیگری نیز منتشر کرده است:

چرا اصلاح‌طلبان به دنبال ساده‌انگاری درباره متهمان امنیتی و جواسیس هستند؟+ تصاویر

آیا خودکشی متهمان امنیتی اتفاقی نادر است؟ +تصاویر

توییت‌هایی که محتوای تشکیک در جاسوس بودن سیدامامی، خودکشی‌اش و نیز نقش سربازان گمنام امام زمان(عج) در مرگ او از آنها مستفاد می‌شد.

آشنا در آخرین توییت خود در این رابطه نوشته است: «قاعدتا نه استادان مأمورند و نه مأموران معذور» !

اما سؤال اساسی اینجا بود که دلیل این حساسیت‌های آشنا به این مسئله چیست؟ چرا تنها کسی از دولت که در این باره با آب و تاب حرف می‌زد او بود؟ آیا هم‌دانشگاهی بودن آشنا و سیدامامی و ایضاً خبری مبنی بر دستگیری یک جاسوس در دفتر آشنا که مدتی قبل منتشر شد؛ ارتباطی با این حرارت‌ها و آب و تاب‌ها داشته‌اند یا خیر!؟

۲_ نفر بعدی معصومه ابتکار است. رئیس سابق سازمان محیط زیست که بخش عمده‌ای از فعالیت‌های تیم جاسوسان دستگیر شده در دوران مدیریت او انجام گرفته است.

البته ریاست خانم ابتکار لزوما چیزی را ثابت نمی‌کند اما به هر روی شنیدن توضیحات خانم ابتکار به مردم و افکار عمومی در این زمینه ضروریست. نقش خانم ابتکار در شکل‌گیری پروژه‌های ظاهرا با مسمّایی مثل حفظ یوزپلنگ‌ها چه بوده است؟

نگاهی به واکنش دو مقام مسوول درباره پرونده کاووس سید امامی:

باخت مطهری و ابتکار در «پرونده سیدامامی»

سؤال دیگر از آنجا ایجاد می‌شود که چرا ابتکار هم برای این جواسیس ابراز نگرانی کرده است؟ خانم ابتکار چند روز قبل و در واکنش به خبر دستگیری این جواسیس گفته بود: نگران دستگیری «فعالان محیط زیست» هستم [۱]

او از چه نگران بود!؟ از بابت عملکرد نیروهای امنیتی که درباره آن مطمئن بود پای هیچ خشونتی در کار نیست یا درباره چیز دیگر!؟

این هم سؤال دیگریست که مردم انتظار دارند خانم ابتکار به آن پاسخ بدهد.

۳_ و آخرین مقام دولتی هم که باید درباره این پرونده توضیحاتی را به افکار عمومی بدهد؛ «عیسی کلانتری» رئیس فعلی سازمان محیط زیست و جانشین معصومه ابتکار است.

ظاهرا چیزی در دوران آقای کلانتری آغاز نشده اما برخی پروژه‌های جواسیس دستگیر شده در دوران مدیریت او ادامه یافته است! و سؤال از همینجا آغاز می‌شود.

یکی از متهمان پرونده اخیر «کاوه مدنی» معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست بوده است. فردی که به اعتبار انتشار تصاویر و ویدئوهایش هم‌اکنون در زندان نیست اما شبکه سلطنتی انگلیس (بی بی سی) با خبرسازی اصرار دارد که وی در بازداشت است.

او در کالج سلطنتی انگلستان استاد بوده و تخصصش در بحث منابع آبی است!

«عیسی کلانتری»، رئیس سازمان محیط زیست غیر از توضیح پیرامون چرایی و دلیل فعالیت‌های منتسب به جواسیس دستگیر شده؛ باید درباره آقای مدنی به ۲ سؤال پاسخ بدهد. اول اینکه چرا یک فرد دوتابعیتی را به سمت معاونت خود برگزیده است. و دوم اینکه چرا پروژه‌های حیاتی کشور بویژه در بخش آب را به کسی داده است که با کشورهای معاند ایران در رفت و آمد بوده و حتی در آنها سمت دارد؟

جالب آنکه مثلا روزنامه «صبح نو» در آغازین روزهای انتصاب کاوه مدنی در سازمان محیط زیست با اشاره به حواشی فراوان او، از حکم مدنی با عنوان «جنجالی‌ترین انتصاب‌های سالهای اخیر دولت» نام برده بود. [۲]

انگیزه کلانتری برای انتصاب کاوه مدنی با اینهمه حاشیه مهم، چه چیزی می‌توانسته باشد؟

*آیا پای خشک شدن دریاچه ارومیه هم به این پرونده باز می‌شود؟ / انگیزه سیدامامی از خودکشی چه چیزی می‌توانسته باشد

در این پرونده ابهامات و گمانه‌هایی نیز وجود دارد... مثلا اینکه فعالیت‌های جواسیس دستگیر شده در چه میزانی به «دریاچه ارومیه» هم ربط داشته و آیا خشکی بیشتر دریاچه ارومیه نمی‌تواند نتیجه فعالیت این افراد بوده باشد!؟

اگر این گمانه درست و پاسخش آری است؛ نهادها و افراد پایشگر سازمان محیط زیست چه نقشی در ارزیابی کارنامه این افراد داشته‌اند؟ و ایضا دلیل ادامه فعالیت‌های ظاهرا زیست‌محیطی این افراد چه بوده است!؟

مسئله دیگر انگیزه سیدامامی از خودکشی است. جاسوس‌ها علی‌الاصول خودشان را می‌کشند تا اطلاعاتشان به دست کسی نیافتد. شاید سیدامامی به دلیل انکسار شخصیتی دست به خودکشی زده باشد. اما آیا فرض انهدام اطلاعات بیشتر درباره این خودکشی دور از ذهن است؟

اطلاعاتی که سؤالهای ما پیرامون آن می‌تواند بیانگر اهمیت آنها باشد.

با رسم گراف تمام این گمانه، نگرانی‌ها، توییت‌ها و انتصابات به هم؛ شکلی هندسی ایجاد می‌شود که نمی‌توان سؤالاتش را بی‌پاسخ گذاشت.

سؤالاتی که مردم منتظرند آشنا، ابتکار، کلانتری و البته دستگاه‌های امنیتی به آنها پاسخ دهند تا مشخص شود علت اینهمه فضاسازی برای خودکشی یک جاسوس پرانگیزه و ابراز نگرانی از دستگیری همکارانش توسط اصلاح‌طلبان چه بوده است!؟

شاید یک «واتر گِیت» دیگر در راه باشد. آنهم در دولتی که پیش از این چند جاسوس در بخش‌های دیگری از آن هم دستگیر شده‌اند.

***

1_mshrgh.ir/831094

2_http://sobhe-no.ir/newspaper/320/6/12413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 61
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 52
  • IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
    هیچ وقت هیچ کجای دنیا ، بخش امنیت ضدجاسوسی ، الکی یک فرد را نمی گیرد چون بعدش به هزار روش مثل انکار کردن در می ره و شبکه احتمالی را هم حساس می کنه وقتی تصمیم می گیرن کسیو بگیرن که اثبات شده باشه یعنی قطعا امامی جاسوس بوده
    • IR ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
      29 2
      فروشندگان! سیف متهم اختلاس در دولت هاشمی بود. خانواده او و.. خارجند./ دلار۵۰۰۰ شد./ راغفر اقتصاددان گفت بودجه۹۷ دعوت به شورش بود./ مردم میگویند آیا عزل امثال سیف، نوبخت و.. رفراندوم میخواهد؟؟!/ #جاسوس_امنیتی_اقتصادی #تزویر
    • حسين US ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
      0 0
      ۰۰۰۰۰۰۰۰ مثل متهمان ترور دانشمندان هسته ای
  • مهرزاد IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
    تمام خانواده سیدامامی هم مورد تحقیق باشند اونها هم از اهداف ایشون آگاه بودند و میدونستن میخواد خودکشی کنه به همین خاطر کالبدشکافی نخواستن بشه
    • IR ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
      16 62
      بدون دلیل به خانواده این جاسوس تهمت نزنیم
  • IR ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
    جاسوسی و وطن فروشی رواج پیدا کرده باید خیلی مراقب نفوذ بیگانگان باشیم
    • محمد IR ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
      36 3
      فتح الفتوح برجام در واقع فتح الباب جواسیس بود . برجام دروازه ورود هزاران جاسوس بود چرا آمار وحشت ناک بازجوئی ها را نمیگن؟ چرا در تهران برای بازرسان وبرای اینکه دست رسی راحت تربرای بازجوئی ها بشه مقر تاسیس مردن؟ چرا برای بازرسان پاسپورت ویژه صادر شده که حتی نیاز به هماهنگی وتمدید نداره؟ دراین دولت قطار بازداشت های جواسیس فعلا شروع شده و ادامه آن در دولت بعدی هست ما تا الان در وزارت نفت وزارت خارجه محیط زسیت دفترآشنا جاسوس داشتیم وهمشون ۲تابعیتی بودن . اگر نگاهی به دولت اصلاحات هم انداخته بشه شخصی مثل محسن سازگارا بوده
    • ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
      6 2
      تا الان یازده تا جاسوس منفی دادن
  • IR ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
    مشرق جان! آقای سید امامی جاسوسی کرده است ؟ بسیار خب چند سوال دارم مستندات را چرا ارئه نمی دهید؟ چه تجهیزات خاص جاسوسی مرحوم سید امامی داشته ؟دوربین های مخصوص جاسوسی داشته؟ اینترنت ماهواره ای داشته؟ تجهیزات و یا کدهای خاص رمزگزاری شده ارسال می کرده؟ بسیار خب چرا اعلام نمی کنید و نشان نمی دهید شما گفتند دوربین محیط بانی داشته که اعلام شد این دوربین برد 50 متری دارد و نمی تواند جنبه جاسوسی داشته باشد آیا تصاویر مخصوصی از پایگاههای موشکی و تاسیسات اتمی از ایران گرفته؟ خب چرا نشان نمی دهید و اعلام نمی کنید؟ آیا نمونه برداری از پوست مارمولک و خاک می گرفته و به رابط خارجی می داده؟ اگر این گونه است پس چرا اعلام نمی کنید؟ در چه تاریخی و در کجا ملاقات با افسر ارشد اطلاعاتی داشته؟ دادستان اعلام کرده اند: رابط خارجی اش افسر ارشد اطلاعاتی سیا است خب چرا هویتش را اعلام نمی کنید ؟الان اگر واقعا افسر اطلاعاتی سیا بوده پس الان موقعییتش سوخت شده و اعلام هویت این افسر سیا مشکل امنیتی ایجاد نمی کند مشرق جان ! با این سخنان نمی شود اتهام جاسوسی به کسی بست باید مستندات ارائه شود وگرنه به هر کسی می شود انگ جاسوسی زد حتی به یک راننده تاکسی هم می شود انگ جاسوسی زد که این فرد نظرات مردم را جمع آوری و در اختیار سازمان های جاسوسی دنیا قرار می دهد یا یک تور لیدر یا یک تاجر یا یک بانکدار و .... برای اثبات جاسوسی یک فرد باید مستندات ارائه شود، تجهیزات خاص جاسوسی داشته؟ از کدهای رمزگزاری شده استفاده می کرده؟ اطلاعات خاص طبقه بندی شده داشته؟ تا الان هیچ مدرک مستدلی را به مردم اعلام نکرده اید چه اطلاعاتی را ارسال کرده؟ آیا تجهیزات خاص جاسوسی داشته ؟ آیا تصاویر خاصی در اختیار داشته و ارسال کرده؟ آیا با افراد خاصی ارتباط داشته؟ اگر برای این سوالات جوابی وجود دارد پس چرا تا الان اعلام نشده؟ در ضمن صرفا جهت اطلاع عرض می کنم اگر واقعا این فرد جاسوس بوده محال است به این راحتی طرف بتواند خودکشی کند اپراتورها 4 چشمی این فرد را می پاییدند و اجازه کوچکترین حرکت مشکوک را از او صلب می کردند مردم با این سخنان باور نمی کنند که این استاد شریف و بزرگوار جاسوسی کرده است. چون مستنداتی ارائه نکرده اید. مردم نه تنها دارای هوش سیاسی هستند بلکه حتی می توانند تناقض ها و نقاط ابهام را تشخیص دهند.
    • IR ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
      34 39
      جواب این سوالات چیزی هست که سازمان های ام آی سیکس و سیا و موساد حاضرند یکی دو میلیارد دلار خرج کنند تا به آن پی ببرند اینقدر ساده لوح و ....... نباشیم ؟؟؟؟؟
    • IR ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
      36 9
      اگر سیدامامی جاسوس نباشد چرا باید به عنوان یک یهودی مخفی و آنوسی فعالیت کند؟ و اگر جاسوس باشد چرا انتظار دارید پرونده های امنیتی و اطلاعاتی و روش کار او را برای شما افشا کنند؟
    • IR ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
      31 29
      تو کی هستی که مستندات میخواهی برو گم شو جاسوس روزی صدهزار بار برای سلامتی رهبر دعا کنید اگر ایشون نبود همه شما دشمنان ایران و اسلام را تکه تکه می کردیم
    • DE ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
      36 11
      اخیرا در زندانهای آلمان که مجهز به همه نوع وسایل مراقبتی هستند ، یه داعشی خودکشی کرده و سالهای قبل هم در همین زندانهای آلمان تروریستهای دست چپی RAF خودکشی کرده اند . در زندانهای ایرلند شمالی و اسپانیا هم خیلی ها خودکشی کردند . خودکشی کردن در زندان چیزی عجیب و جدیدی نیست اما در ایران همه چیز و همه کار باید زیر سوال بره و اگر یکی هم بیاد و تو تلویزیون اعتراف به جاسوسی کنه میگن دوا خورش کردن .
    • IR ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
      31 8
      دشمنان، افرادی را که در خوابند را با لگد بیدار می کند. امام علی ع
    • IR ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
      25 6
      من جای این همه سفسطه و سوال های بیخودی یه سوال از شما میپرسم، اگر واقعاً این به قول شما استاد و فعال محیط زیست، کار غیرقانونی نمیکرده، جاسوسی و... نبوده، و البته که استاد علوم سیاسی هم نبوده مخالف سیاسی هم نبوده، فقط و فقط در حوزه محیط زیست فعال بوده. چرا نیروهای امنیتی و اطلاعاتی و دستگاه قضایی باید به ایشون رو دستگیر و بازداشتش کنند، چه سودی میبرن از این اقدام!؟
    • IR ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
      18 16
      بیست و سی امشب پنج شنبه جواب تو رو داد نمی خواد از جاسوس فاسق وطن فروش حمایت کنی
    • IR ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
      18 33
      مستندات رو باید به شمانشون بدن یاقاضی؟کجای دنیاامنیتی ها این کار رو میکنن؟فکرکن بعد حرف بزن
    • پپه IR ۰۲:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
      24 6
      یه بارکی بگو کل اطلاعاتو میخوام و خلاص یا داری اطلاعات جمع میکنی پپه جان
    • مصطفی IR ۰۲:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
      11 6
      دوست عزیز .. لطفا در ابتدا از زبان ملت صحبت نکنید چون اگر به نظر مردم در فضای مجازی ذره ای فقط دقت کنید نظر مردم رو در مورد این جاسوس متوجه میشید. یکی از دلایل پذیرفتن این موضوع از جانب مردم اعتماد اونا به سازمان اطلاعات کشورمونه. صد البته که در هر سازمان اطلاعاتی یک شخص مظنون پیش از اینکه کاملا مورد شناسایی قرار نگیره و بر علیهش مدارک دقیقی تهیه نشن اقدام به دستگیری اون نمیکنن و بیخود سرویس های جاسوسی موجود در کشور و گروهک های اونها رو نسبت به چیزی آگاه نمیکنن. دیگه کار اطلاعاتی ا نقدرا هم که شما فکر میکنی کودکانه نیست. ثانیا طوری از مشرق مدارک و معلومات میخوای انگار داری با سخنگوی وزارت اطلات صحبت میکنی. برادر من مدارک و معلومات این عملیات رو وزارت اطلاعات اگر لازم بدونه خودش منتشر میکنه. اونم به وقتش. در مورد خودکشی هم عرض کنم که اونقدرا هم این اتفاق نادر نیست. ذره ای فقط کافیه تحقیق و مطالعه کنی. اشخاص دیگه هم در کشورهای دیگه از جمله آمریکا روسیه و چین و ..هم اقدام به خودکشی کردن . از جمله بن زیگیر اسرائیلی. اوری ایلان اسرائیلی که در سوریه خوکشی کرد. لری وو-تای چین چینی که در زندان های فوق امنتیتی آمریکا خودکشی کرد. هیو فرنسیس آمریکایی هم در زندان های امنیتی چین به این شکل پایان یافت و هزاران مثال دیگه که از حوصله خارجه.
    • IR ۰۳:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
      14 4
      نمیدونم اقا؟ یا خانوم خطاب کنم؟ در جواب این چرا ؟ چرا؟ هات ! اول باید عرض کنم سئوال هات یه خورده زیادی فنّیست ! طبق اعلام رسمی مقامات امنیّتی ، این اقای سید امامی وگروهش چندین ساله زیر نظر قرار دارند ! که در اینصورت امکان حضور سربازان گمنام در بین این افراد وجود داشته ! ممکنه خیلی ازدستگاهها در داخل وخارج کشور در این کنترل وتحت نظر داشتن این باند جاسوسی همکاری نفوذی داشته اند ! دستگاههای اینترنیتی واحیانا تلفن ماهواره ای هم در اختیار این باند کثیف خدمتگذار دشمن ممکنه وجود داشته ! نفوذ در یک دانشگاه مورد تأیید نظام میتونه به عنوان یک پوشش بوده ! دوما چرا باید اسم اون افسر امنیتی امریکایی فاش بشه؟ شاید توقع داشته باشی فیلم شم از شبکه های سیما پخش بشه ومخصوصا العالم وپرس تی وی هم مکرر اونو پخش کنن؟ اقا یا خانوم ! دیگه این درخواستهای سرکار نخنما شده ! این استاد شریف و بزرگوارت با خود کشی کردن خیلی از اطلاعات رو با خودش به گور برد تا مبادا به دست جمهوری اسلامی برسه ! امکان کشتن این شریف بز ارگوارت توسط نیروهای امنیتی واقعا منتفیست ! چون نظام مقدس جمهوری اسلامی به زنده ماندن وتخلیهء اطلاعاتیش شدیدا نیازمند بود ! پس زندهء او برای ایران مهم بود! مردم شریف و باهوش ایرانی به خوبی تشخیص میدن حقیت ماجرا چیست ! زنده موندن وتخلیهء اطلاعاتی او ممکن بود مارو به سر نخ های اصلی برسونه ! خرید تمامی خانه های یک کوچهء بن بست وحفر کانالهایی که ای خونه ها رو از زیر زمین به هم وصل کنه نشانگر اینه که این باند چقدر برای امریکا مهم بوده !!!!!
    • عباس IR ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
      12 21
      شما الان نماينده افكارعمومي هستي يايكي ازگماشته هاي اطلاعاتي سياو موساد؟تخليه اطلاعاتي هم روشهاي خاص خودشو داره. نه شما اينقدر ساده اي نه بروبچز اطلاعاتي ما...
    • ابراهیمی IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
      7 3
      یا تو خیلی ساده ای یا اینکه روم به دیوار خیلی هفت خطی.
  • IR ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
    43 31
    ایشون طبق ایین یهودی به خاک سپرده شده
  • روزبه IR ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
    40 2
    وقتی قوه قضاییه و مجلس میگن چندین مدیر دو تابعیتی در کشور وجود داره و ومسولین محترم متولی میگن مگه میشه مگه داریم نشون بدین و بعد لیست میفرستن و دوباره کتمان میشه پس نمیشه اسم اینو گذاشت بی خبری به این میگن بی‌مسولیتی مجلس باید در این باره ورود جدی بکنه نمیشه یه نفر مسول باشه تو کشور و تابعیت بیگانه داشته باشه چجور میشه تعهد این افرادرو سنجید؟واقعا داره اهمال کاری صورت میگیره ما همیشه تو اوج اقتدار از داخل ضربه خوردیم دوباره میخوان ماجرای صفین رو به یه شکل دیگه سرمون بیارن ما خیلی به مرز نهایی جبهه کفر‌ در سوریه نزدیک شدیم جبهه مقاومت و حق خواهی به پرچمداری ما الان نزدیک مرزهای اسراییل هست دوباره میخوان تاریخ رو تکرار کنن میخوان با عوامل ساده لوح و فریب خورده مارو از جایی که هستیم و قراگرفتیم برگردونن اونایی که شعار دادن سوریه رو رها کن درست صحنه جنگ صفین رو تداعی میکنه ماموریتهاشون هم فرق میکنه بعضی بی بصیرت مثل ابوموسی اشعری هستن که ساده لوحانه به دشمن اعتماد کردن بعضی هم مثل خوارج با اینکه میدونن جبهه حق کدومه دارن خط خودشون با جبهه حق جدا میکنن مثل اونایی که اپوزوسیون شدن بعضی ها هم مثل اصحاب جمل دعوای بازگشت به قدرت دارن .با گذشت زمان وضعیت جبهه حق و باطل داره کاملا روشن میشه جبهه حق رو میخوان زمینگیر کنن فرقی نمیکنه جزو اصحاب جمل باشی،خوارج باشی،ساده لوح باشی...نتیجه عمل همه اینها در نهایت خواست جبهه باطل هستش که بعضیا متاسفانه دارن تو زمین دشمن خوب بازی میکنن و اگر چه احتمالا بعضی هاشون غیر عامدانه و بعضیهاشون هم نفوذی هستن ... مواظب انقلاب و اسلام و کشور‌نباشیم دنیازدگان وابسته به غرب همه چیزو ازمون میگیرن. تاریخ رو باید مسولین محترم مرور کنن، برای کارمندان و کارکنان دولت و مسولین محترم کلاسهای تفسیر نهج البلاغه گذاشته بشه، مسولین محترم تشریف ببرن خونه خانواده شهدا جانبازان و ایثارگران ، برن اسایشگاه جانبازان، برن اردوی راهیان نور شاید قلبهای دنیازده بعضی مسولا نورانیت پیدا بکنه دست بکشن از این همه دنیا گرایی
  • IR ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
    59 7
    دولت یازدهم و دوازدهم بهشت جاسوسان در ایران است که حتی تا دفتر مشاور ریاست جمهوری هم رسیده اند و یا حتی شاید بالاتر آیا این دولت این قدر ساده است که جاسوسان را نمی شناسد یا این که ......
  • مجید ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
    16 10
    احتمالا این سه نفر هم جاسوس هستند وباید مراقب بود فرار نکنند وبه هکین خاطر که لو نرند دست به کار شدند/ ولی مشرق اینها را به اطلاعات سپاه بگو تا روش کار کند
  • IR ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
    24 21
    جواب بدهید وقتی هفت جد یک دانشجو دانشگاه امام صادق را در می‌آورند برای مصاحبه و ورود به دانشگاه، این ‌جاسوس چطور استاد دانشگاه امام صادق است؟ آن هم یک سگ باز؟
    • IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
      14 4
      نفوذ یعنی همین. نکند انتظار دارید نفوذی ها از راههای استاندارد و معمولی نفوذ کنند؟
  • IR ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
    19 28
    هر سازمان اطلاعاتی بی دست و پایی هم این را درک میکند که این آقا اگر اینقدر مهم بوده اند به خاطر ارزش اطلاعاتی شان حتما در بهترین شکل از او حفاظت میشده سوال اینجاست چرا امکان خود کشی یافته اند و هفت ساعت بعدجسدشان یافت شده آنهم خودکشی به این اندازه استاندارد و شسته رفته در یک زندان امنیتی دوستان خبر نگار کمیت ماجرا لنگ میزند باید عزیزان مسئول باز خواست شوند
  • مهدی IR ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
    26 3
    لطفا فکری بحال دو تابعیتی ها و کسانی که فرزندانشان در خارج هستند و یا تحصیل می کنند باشید امنیت اطلاعات اصل اول سیستم ها است و ضمنا خیلی محتوا ها را بر اثر فشار فاش نکنید و تحلیل محتوا از گفتار منابع مانند مریم رجوی نیز ننویسید چرا که اگاه می شوند و امکان تحلیل از بین می رود
  • محمد IR ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
    11 17
    انتظار نداشتم دستگاه های نظامی که اینقدر ادعای مبارزه با آمریکا دارن بذارن جاسوس خودشو بکشه تا اطلاعات نداره.اینجوری خواب مبارزه با آمریکا رو هم نمیتونیم ببینیم.
  • محسن IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
    37 7
    دولت امنیتی ها شده ماءمن جاسوسها !!
  • IR ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
    38 12
    اگر دین ندارید لا اقل "آزاده" باشید عالی جنابان وابسته رسانه!
  • SE ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
    17 8
    وقتی سنگ پا پیش اینها کم میاره، توقع دارید بیایند و مسئولیت خطای خود را بپذیرند؟! اینان را باید محاکمه کرد.
  • هادی IR ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
    15 21
    حتی یک جاسوس در دین اسلام دارای حقه. باید محاکمه میشد لطفا قوه قضاییه مسئولیت اشتباهش رو بپذیره لطفا بازم میگم لطفا
    • IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
      4 1
      خودت فهمبده ای چی نوشته ای ؟
  • IR ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
    25 4
    خود حسن فریدون و حسین فریدون کجان
  • IR ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
    38 3
    ابتکار باید بازداشت و بازجویی بشه
  • IR ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
    24 3
    کارنامه و خانواده هر سه مقام را بررسی کنید. خانواده بنزینی یورو ابتکار معروفند. خیانت کلانتری در خشکاندن دریاچه ارومیه مسجل است.
  • IR ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
    22 31
    تو هیچ کجای دنیا هم سعید امامی ها وسید امامی ها... مثل آب خوردن نمیتواند خودکشی کنند.. خودتونو مسخره کنید
    • IR ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
      3 9
      مثل آب خوردن هم نمیتونند جاسوسی کنند اما کردند چرا به این راحتی میشه در این دستگاهها نفوذ کرد ؟ پس احتمالاً از طرف رابطین خود که دارای مسئولیتی مهم هستند خانواده شان تهدید شده که خودکشی کردند
    • DE ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
      10 9
      پس از دنیا خبر نداری . از اون کامپیوترت استفاده کن و برو بگرد و ببین در سالهای گذشته چندتا زندانی و بخصوص چندتا زندانی عقیدتی در کشورهای غربی خودکشی کرده اند .
    • IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
      4 17
      آری. من یقین دارم در زندان های ما نفوذی هست. او باید می مرد قبل از اینکه اطلاعات دیگری را به نیروهای امنیتی لو می داد.
  • علی میرزا IR ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
    17 19
    اگه جواب سوالا معلوم بشه که خیلی ها رو باید بگیرند و اگه اون خیلی ها رو بگیرند دیگه ابعادش با واتر گیت و ایران قابل قیاس نیست...
    • DE ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
      4 1
      نه بابا زیادی شلوغش نکن یک کلاغ 40 کلاغ داشتیم ولی یک کلاغ 40 اولاغ تازه گی ها دراومده
  • ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
    9 0
    باسلام لطفا به مراجع ذیربط اطلاع دهید انجمن مدیریت ایران که همایشهایش رادرسالن کنفرانس صداوسیمابرگزارمیکند افراد راجذب وپیشنهاد ادامه آموزشهارادرکاناداوآمریکا پیشنهادمیکنند . شخصا به من پیشنهاددادندامامن هدفم آموزش دیدن وگرفتن مجوزثبت شرکت صادرات واردات بود که اصرارهای آنهاباعث شد بجزیکبارغیرحضوری شرکت نکنم ویک کارنامه شرکت درکنفرانس مدیریت پسامدرن درهزاره سوم بود که 650000تومان به حسابشان ریختم تاسی دی آموزشها وسخنرانیها رابرایم فرستادند . آنهامشکوک هستندوخیلی اصرارمیکنند شخص حضوری برود !
  • مهماندار هواپیما GB ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
    16 11
    وقتی امام خامنه ایی هشدار میده که مواظب نفوذی ها باشید یعنی این
  • ئ IR ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
    16 20
    تا معصومه ابتکار از ایران خارج نشده او را بازداشت و محاکمه کنید
  • IR ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
    15 2
    اینکه جوجه جاسوس بود برید شاه جاسوسها رو بازداشت کنید!
  • IR ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
    9 2
    جاسوس بزرگ ... را دریابید.... فقط یه جاسوس می تونه اینجوری یقه ی خودشو برا برنج دستکاری ژنتیکی جر بده.....!
  • IR ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
    11 6
    اقا چرا خبر راجب افتاب پرست ها و سوسمارها نمی گذارین
  • IR ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
    7 3
    اصلاح طلبا یکی شغلاشون جاسوس پروریس
  • IR ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
    10 1
    وقتی سروکله عده ای میان مردم نیست جایی هستند وقتی بدون آگاهی نظرمیدهی یعنی چیزی میدانی ! وقتی اول انقلاب سفرهای خانوادگی به دلخواه توبه پاریس میچرخد بعدآمریکا وبعدانقلابی میشوی یعنی مردمی که انقلاب راانجام دادند پستی نخواهند داشت ! وقتی کرمیشوی کور میشوی اماناگهان دانای کل میشوی یعنی دانای کل درمحیط زیستت هستی ! وقتی هیچ کاری ازتوسرنمیزندامادرسیاست هستی یعنی مشغول کاری هستی ! وقتی شهدای حرم میایند وتو واکنش نشان نمیدهی یعنی درمسیری دیگرگام برمیداری ! وقتی توئیت هایت اشاره گرشان بسمت قدس نیست یعنی مطمئن هستی درهردولتی ازسازندگی تامعتدلیات بجز احمدی نژاد پست داری ! یعنی مهم نیست رشته تحصیلی توچیست ! یعنی لابی کاری میکندجایی باشی که نیازت دارند ! وقتی این همه انسان ازهرقشری بادنیاوداع میکنندوتوتسلیت نمیگویی یعنی تسلیتهای توویژه حاسوسان هستند ! وقتی هرضدانقلابی باجرم سنگین زندانی میشودوتودادت میاید یعنی توهم ضدانقلاب هستی ! یعنی توفقط زرنگترازاوهستی ! وقتی پیروزی برداعش راتبریک نمیگویی یعنی ناراحتی ! یعنی اینجاجان میدهندوپول نمیدهند ! پیروزی آنهامال تونیست ! وقتی پیروزی انقلاب را درکشوری دورافتاده میشنوی یعنی دنبال کارخودت بودی !وقتی بسرعت پست میگیری یعنی ازآقای دوربینی دوربینی تری ! وقتی درب رابروی بی حجاب بازنمیکنی وبعد معتدل میشوی یعنی باید بتوشک کرد ! وقتی مرکزخاص میزنی وهرجامحروم هست تونیستی وبرعکس ! وقتی موسولینی حاسوس آلمان بود یعنی اونمیدانست چه میشودپس خودفروشی کردتاواردتاریخ شد ! وقتی یاعصبانی وخشمگینی وبادوستانت درخارج ازخانه خندانی یعنی خانواده ازتوراضی نیستند ! یعنی نمیدانندکجامیروی ! وقتی معتدل میشوی یعنی به شاکله ات نمی خورد ! وقتی به شاکله ات نمیخورد ناگهان خدا مفسدان حرفه ای را رسوا میکند ! یعنی هرچندآموزش جاسوسی وضدجاسوسی هم دیده باشی زمان افتادن تشتت میرسد ! وقتی دروغهای قابل باورمیگویی یعنی خیلی بزرگ بوده اند ! وقتی دلار به شش هزارتومان برسد یعنی واقعا خدای مامردم توراگرفته است هرچندآبدارچی باشی ! وقتی انقلابیها محتاط میشوند جواسیس زبان درمی آورند ! وقتی تمام دروغهایت راگفتی به زور به تومیگویندراستش رابگو ! وقتی همه راستهاراگفتی یعنی آن همه دروغهاراگفته ای ! وقتی بعدازامام جرات کردی بنام امام دیگران راتخریب کنی یعنی درتوردیگران !!
  • IR ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
    13 19
    من از سایت وزین‌ مشرق انتظار دارم که ماهیت شماری از اساتید جا خوش کرده نفوذی رو هم بر ملا کند. بعنوان مثال گزارشی تحت عنوان "پای درس استاد نفوذی" گروه علوم سیاسی دانشگاه اصفهان در یک روزنامه ارزشی منتشر شد و در اصفهان هم باز نشر شد..یا نویسنده کتاب " جهانی شدن و دمکراسی در ایران" که هم اکنون پست دولتی هم دارد و در آن کتاب این فرد متاثر از هانتینگتون به دنبال انقلاب مخملی است...شمار دیگری از اساتید گروه علوم سیاس...اصفهان هم همین وضعیت رو دارند.لطفا منتشر کنید تا مردم بفهمند که نفوذیها تا کجا نفوذ کردند و در همان حال نخبگان متعهد بورسیه خانه نشین شدند و زندگیشان نابود شده.
  • DE ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
    6 10
    مرگ بر يوزپلنگ!
  • IR ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
    12 15
    مشرق خودت که احمقی لطفا مردم رو احمق فرض نکن
  • علی IR ۰۱:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
    15 18
    تا حالا اگه دنبال اشخاص نفوذی بودیم از این به بعد باید یک فکری به حال دولت نفوذی کرد.هر کجاش رو نگاه میکنی ازش یا جاسوس زده بیرون یا مفسد اقتصادی.جالبه اکثرا هم چند تابعیتی.خدا به خیر کنه.بیشتر از سه سالشون مونده هنوز.
  • شرلوک هلمز IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
    13 2
    1. اگه بیگناه بوده، چه دلیلی داشته که خودکشی کنه؟ 2. اگه بیگناه بوده و خودکشی نکرده، مردنش چه سودی برای قاتلش داشته؟ اگه نظام بوده، نظام چرا باید پیه همچین قتلی رو به تن خودش بماله و خودش رو بکنه سیبل و مجبور به هزینه دادن بشه؟ اگه نظام نبوده، پس کی بوده که به ضرر نظام کار کرده و خواسته هزینه تراشی کنه؟ 3. اگه گناهکار بوده و خودکشی کرده که همینه که دارن میگن. 4. اگه گناهکار بوده و کشتنش، باید دید کی از زنده موندنش ضرر می کرده؟ پس نفوذی در زندان داریم! در هر صورت نتیجه می گیریم که لااقل یکی داره این وسط یه غلط بدی می کنه!
    • کارنشناس IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
      1 0
      متاسفانه همه موارد بالا از اتهامات قوه قضائیه و قاضی القضات ام القزائ اسلامی است که انگار نه انگار مملکتی را با ندانم کاری, یا سهل انگاری و خدای ناکرده با خیانت ؛ بهم ریخته و نهاد های امنیتی و اطلاعاتی را در معرض خطر لو رفتن اطلاعات و امنیت کشور قرار داده است! و متاسفانه این مورد تنها نمونه و اتفاق در این قوه نبوده است!! که این هم جای برسی دارد.
  • IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
    2 1
    از کجا معلوم که توی نهادهای اطلاعاتی ما جاسوس وجود نداشته باشد؟ چرا فکر می کنید که آنها از جاسوس های اسرائیلی و آمریکایی و روسی رودست نمی خوردند؟ خوب سواد جاسوسی ما هم اندازه سواد اقتصادی و اجتماعی مان هست دیگه ،
  • مهرداد IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
    0 1
    این پرونده آنقدر مطمئن هستش که مسئولین بی اطلاع یا با اطلاع دولت و مجلس رو به تته پته بندازه. همه چیز رو نمیشه الان گفت. یه پرونده با این ابعاد وقتی مطرح میشه بدونید دست حافظان انقلاب اسلامی خیلی پرتر از این حرفهاست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس