اژه ای

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه سیدامامی باور نمی‌کرد اطلاعات جاسوسی‌اش را در اختیار داریم، گفت: دستگیری این تیم جاسوسی برای آمریکا ‌سنگین بود.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای معاون اول قوه قضائیه ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به جریانات اخیر کاووس سیدامامی اظهار داشت: یکسری افراد به اتهام جاسوسی دستگیر شدند که اینها زیرپوشش محیط زیست و بعضی مراکز علمی و با سرویس‌های بیگانه از جمله آمریکا و صهیونیست مرتبط بودند و بعضی از آن‌ها اطلاعات را از مراکز حساس و مهم و استراتژیک ‌تهیه می‌کردند و برای بیگانگان می‌فرستادند که دستگیر شدند و یکی از آن‌ها سیدامامی بود.

در همین رابطه

فعالان مظلوم محیط زیست یا مجریان مرموز «پروژه GEOINT» در ایران

شاه‌مهره آمریکایی در تور سازمان اطلاعات سپاه

وی افزود: سیدامامی زمانی که متوجه می‌شود مسئولان پرونده اطلاعات بسیار مهم و زیادی را از آنها به دست آورده‌اند و باور نمی‌کرد که این اطلاعات در اختیار سیستم امنیتی و قضایی ‌قرار گرفته باشد به محض اینکه متوجه می‌شود و به محل نگهداری خودش باز می‌گردد خودکشی می‌کند.

معاون اول قوه قضائیه بیان کرد: از همان ابتدای خودکشی بازپرس مخصوص قتل از تمام ‌محیط‌ها اقدامات اولیه را شروع کرد و پزشکی قانونی بلافاصله نظر داد و برخی دیگر از نمایندگان مجلس نیز خودکشی وی را تأیید کردند.

بیشتر بخوانید

جزییاتی از خودکشی یک متهم به جاسوسی در زندان

محسنی‌اژه‌ای خاطرنشان کرد: تحقیقاتی که تا این لحظه به دست آمده قطعا خودکشی بوده اما اینکه انگیزه سیدامامی از خودکشی چه بوده باید پیرامونش تحقیق و تحلیل شود تا ببینیم انگیزه از خودکشی به دلیل این بوده که افراد دیگر و تشکیلات لو نرود یا مسائل دیگر بوده ‌که این بخش قضیه هنوز ادامه دارد.

وی گفت: اما ظاهر ماجرا نشان می‌دهد براساس اطلاعاتی که فکر کردند لو رفته و برای یک فردی مثل ایشان که استاد دانشگاه بوده و برخی او را می‌شناختند این موضوع علی‌القاعده سنگین بوده ‌بنابراین در خصوص انگیزه خودکشی باید اهتمام بیشتری شود.

بیشتر بخوانید

چرا اصلاح‌طلبان به دنبال ساده‌انگاری درباره متهمان امنیتی و جواسیس هستند؟+ تصاویر

معاون اول قوه قضائیه با اشاره به دامن زدن برخی مسائل در فضای مجازی تصریح کرد: برخی‌ها از روی غفلت این کار را انجام می‌دهند و انگیزه سوء ندارند اما دشمن معمولا سعی می‌کند برای ملتهب کردن فضای آرام ایران از هر سوژه‌ای استفاده و التهاب‌آفرینی کند.

محسنی‌اژه‌ای خاطرنشان کرد: اما افرادی در داخل ممکن است غرض و مرض نداشته باشند و غفلت دارند که امیدواریم توجه کنند و حرف‌ها را از مقامات مسئول بشنوند مناسب‌تر است البته برخی‌ها ممکن است برخی ضعف‌های خودشان را تحت این مسائل پوشش دهند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • IR ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
    6 32
    آقای سید امامی جاسوسی کرده است ؟ بسیار خب چند سوال دارم مستندات را چرا ارئه نمی دهید؟ چه تجهیزات خاص جاسوسی مرحوم سید امامی داشته ؟دوربین های مخصوص جاسوسی داشته؟ اینترنت ماهواره ای داشته؟ تجهیزات و یا کدهای خاص رمزگزاری شده ارسال می کرده؟ بسیار خب چرا اعلام نمی کنید و نشان نمی دهید شما گفتند دوربین محیط بانی داشته که اعلام شد این دوربین برد 50 متری دارد و نمی تواند جنبه جاسوسی داشته باشد آیا تصاویر مخصوصی از پایگاههای موشکی و تاسیسات اتمی از ایران گرفته؟ خب چرا نشان نمی دهید و اعلام نمی کنید؟ در چه تاریخی و در کجا ملاقات با افسر ارشد اطلاعاتی داشته؟ چه اطلاعاتی داشته وو داده؟ چه ارتباطاتی در چه ساعاتی داشته است؟ چگونه وصل میشده؟ ارتباط امن را با چه کسی برقرار میکرده؟ اعضای شبکه چه کسانی هستند؟ در چند سال گذشته چند نفر با وی هککاری داشته اند و نام آنها را دقیق نام ببرید؟ .....
    • emm IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
      9 0
      قابل توجه نهادهای امنیتی این آقای ناشناس در هریک موضوع سیدامامی این کامنت تکراری را می ذاره !!! اگر قرار تمام جزئیات و نام افراد درگیر را در یک رسانه عمومی عنوان کنند دیگه نمیشه به آن عنوان جاسوسی و امنیتی اطلاق کرد. والله افرادی هزاران میلیارد اموال عمومی و بیت المال را یا بالا می کشند یا حیف و میل می کنند و با گفتن فقط "ب.ز" و ... اکتفا می کنند. در حالی که امام خلاف این رویه عمل می کرد.( در هشدار به زیاد بن ابی و...)
    • هادی IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
      4 0
      دوست عزیز عجب توقعاتی دارید شما؟؟؟ انتظار دارید این حجم از اطلاعات محرمانه در اختیار جنابعالی قرار گیرد . نکنه شما هم نگران جاسوسها هستید تا کشور عزیزمان . یا خیلی از مسائل امنیتی بی اطلاع هستید یا خدای نکرده اهداف مغرضانه ای دارید . هیچگاه و در هیچ کشوری جزئیات پرونده جاسوسی لا اقل به این زودیها فاش نمیشود. پس بیخودی اذهان عمومی را مغشوش نکنید.
    • IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
      4 0
      برادر گرامی در جای دیگری هم این را گفته بودید ساسوس بچه ها ی غربی حاضرند چند میلیارد دلار بدهند تا جواب این ها را دریابند و ببینند تا کجا را ایران متوجه شده و یا گاهی خودشان در عوض یک سری اطلاعات این مهره های بی ارزش را مبادله می کنند و یا ......... خوب دیگر بس کنید و زبان بی بی سی نشوید . ممنون شب بخیر
    • علی IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
      5 0
      مگه پرونده امنیتی باید منتشر شود؟ در این صورت وزارت اطلاعات باید منحل شود و اینجور مسائل در کف خیابان و فضای مجازی حل و فصل شود!
    • عقب افتاده از ماهواره IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
      3 0
      مثلا جنابعالی کارشناس ضد جاسوسی هستید یا همه کشورها اطلاعات جاسوسان گرفتارشان را همانند تبلیغات پفک نمکی هرروز در روزنامه و تلویزیونهایشان جار میزنند!!!! اینقدر ماهواره نگاه کرده ای که مزخرفات آنها توی مغز نداشته ات حک شده و توهم گرفته ای که واقعا باسواد و کارشناسی؟؟/ شما همان مشغول ماهواره و مسابقه رقص و آواز باشی سنگینتری
    • ناشناس IR ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
      4 0
      به نظرم زیا دی جون میکنی .غلطی که آن کرد تومیخواهی بیارند درصفحه تلویزیون نمایش دهن مکر تو چه عددی هستی که بخواهی .
  • IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
    11 1
    یک پروسه 10 ساله بوده که حالا کشف شده!!؟؟
  • عسگر IR ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
    17 2
    دستگری این مهره سوخته بیشتر از آمریکا ضربه ای به بدنه تیم جاسوسی ..... که مهره هایی مثل این مفلوک را پرورش میدهند
  • IR ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
    4 0
    بلافاصله‌لعداز۱۵روزبازداشت‌وبازجویی‌طرف‌خودکشی کرد
  • IR ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
    5 1
    آدم حیرت میکنه با این همه مراقبت و ظرافت جاسوس شکار میکنن اونم از نوع شاه جاسوس اونوقت میذارن خودشو بکشه!!! آماتورترین و بی عرضه ترین نیروهای امنیتی هم میدونن جاسوس حرفه ای در این سطح، واحدهای آموزش خودکشی رو با نمرات عالی پاس کرده! اینا رو اگه دست بسته توی یک اتاقک شیشه ای خالی با ده تا دوربین هم بندازن با یک لحظه غفلت مردن!
    • IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
      0 0
      زر الکی نزن وقتی هیچی نمیدونی
  • US ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
    10 0
    بویی از انسانیت نبرده اند
  • حسن فاتحی کتابدار IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
    23 3
    به بدن حیوانات دوربین و دستگاههای ریز جاسوسی نصب میکرد..در نزدیکی مراکز حساس نظامی دوربین های مدرن نصب میکرد جهت جاسوسی و به بهانه محیط زیست و..خدا ازش نگذرد..ملت ایران مظلومند اما خد ا را دارند..دست نیروهای اطلاعات درد نکند..کاش خودکشی نکرده بود و اعدام میشد تا برخی بترسند از خیانت ب کشور عزیزمان ایران
  • AU ۰۳:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
    8 0
    اینطور که پیداست ما شاهد عملیات یک سری گروه های بسیار حرفه ای تر از منافقین در کشور هستیم آنهم با مجوز قانونی! اما اشراف اطلاعاتی وزارت اطلاعات و رد وبدل کردن اسرار امنیتی و سری توسط این گروه به آمریکا خود جای تعجب است و حال آنکه فرد مذکور فرزند کسی است که سابقه روابط با اسرائیل داشته! بنابراین یک جای کار بدجوری ایراد دارد و بنده را یاد فیلم نیمروز می اندازد.
  • امیر IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
    0 9
    جالبه من خودم فیلم یوز ایرانی را چند بار از تلویزیون دیدم و دعای خیر برایشان کردم چه بگویم
  • IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
    6 0
    ممکنه از جنبه لو نرفتن پول اعتبارات یوز کشته شده باشد چون ابتکار جایزه حمایت یوز هم داده بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس