کد خبر 829438
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۲
المپیک زمستانی

کاربران فضای مجازی و فعالان رسانه‌ای به توهین شرکت سامسونگ در المپیک زمستانی واکنش نشان دادند.

به گزارش مشرق، دولت کره جنوبی که امسال میزبان المپیک زمستانی 2018 است بهانه تحریم ایران از اعطای یک دستگاه تلفن هوشمند سامسونگ به 4 ورزشکار ایرانی که برای شرکت در المپیک 2018 به این کشور رفته بودند خودداری کرد! 

دولت کره جنوبی که امسال میزبان المپیک زمستانی 2018 است، به هریک از 6200 ورزشکار شرکت‌کننده در این مسابقات، یک دستگاه تلفن هوشمند سامسونگ هدیه داد ولی به بهانه تحریم ایران از اعطای این هدیه به 4 ورزشکار ایرانی که برای شرکت در المپیک 2018 به این کشور رفته بودند خودداری کرد! 

این مسئله با واکنش گسترده کاربران مجازی و همچنین فعالان رسانه ای مواجه شد. بسیاری بر این باورند که این مسئله با وجود فروشگاه های گسترده سامسونگ در ایران در تناقض آشکار است و توهین به ایران و ایرانی محسوب می شود. از این رو کاربران با کلید واژه تحریم سامسونگ به این اقدام هتاکانه کشور کره جنوبی و شرکت سامسونگ  واکنش نشان دادند.

در همی رابطه بخوانید:

"کره‌جنوبی" به ایران توهین کرد

حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان نوشت: هدیه به ورزشکاران مصداق فروش نیست و در شمار خدماتی نظیر تامین محل اسکان و تهیه آب و غذا برای آنان تعریف شده و تلقی می‌شود، از این روی اقدام زشت و پلشت دولت کره‌جنوبی و شرکت سامسونگ که اسپانسر اصلی مسابقات المپیک زمستانی 2018 در کره‌جنوبی است بدون کمترین تردیدی با هدف تحقیر مردم ایران و نه فقط ورزشکاران کشورمان صورت گرفته است و بدون پرده‌پوشی باید گفت بی‌غیرتی محض است اگر این اقدام تحقیرآمیز کره‌جنوبی و شرکت سامسونگ با واکنش سنگین و پشیمان‌کننده جمهوری اسلامی روبرو نشود.

سید یاسر جبراییلی:  ممکن است کسانی به فکر راه اندازی کمپین‌هایی برای توقف مصرف محصولات سامسونگ باشند، اما باید دقت داشت که این کار، به انحراف بردن مسئله است. برخورد با سامسونگ، یک مسئله کاملا حاکمیتی است و بر دولت آقای روحانی واجب است که کلیه فعالیت‌های سامسونگ در ایران را به حالت تعلیق درآورد. مدیران و کارکنان سامسونگ از ورود به ایران منع شوند و رسانه‌های ایرانی (در راس آنها سازمان صدا و سیما) تبلیغات این شرکت را متوقف کنند.

فایزه اکبر شاهی:  بر دولت آقای روحانی واجب است در برابر مسئله به این مهمی نسبت به این شرکت و کشور کره جنوبی اقدام جدی انجام دهد که هم واردات محصولات این شرکت به ایران و هم تمامی تبلیغات گسترده آن در سطح کشور ممنوع شود.

کاربری با نام spooniza:  وقتی از جیب مردم ایران درآمد دارند، ایران تحریم نیست. وقتی هدیه میدند ایران تحریم هست.

علی حسنی: ‏امیدواریم جواب تحریمسامسونگ تنها یک توییت نباشد و با تحریم های متقابل جواب آن را داد.

 آسِیِد:  الان باید مناظر ماند و دید تشتک‌بازها و مدعیان سیاسی نبودن ورزش، چطور دست به ماله خواهند شد تا این توهین و دهن‌کجی سامسونگی‌ها به ورزشکاران ایرانی را توجیه کنند؟!

 حاج پطرس: ‏هسته ای رو دادن تا تحریم ها لغو شه حالا به ورزشکارامونم گوشی نمیدن یکی به قهرمان دیپلماسی خبر بده انگار باید بره از اول سر کلاس مذاکره بشینه

مجید قربانی:عذرخواهی «تویوتا» از آمریکا بابت فروش یک خودرو به سفارت ایران و  تحریم ورزشکاران ایران از سوی شرکت سامسونگ در المپیک زمستانی 2018 کره جنوبی/ چشم بادامیای عزیز حالا دولت بی بخار ما هیچ ولی خداییش خودتون از این همه ترس و خفت و ذلت از خودتون حالتون بهم نمیخوره؟!

 علیرضا مهری:‏شاید اگر نسبت به اقتصاد ملی

بودیم همون زمان که انفعال دولت در برابر قاچاق سامسونگ رو دیدیم باید تحریمش می کردیم الانم دیر نشده

صادق: خوبه یادآوری کنم‌ سامسونگ همون شرکتیه که به دلیل قاچاق گسترده قطعات از طرف گمرک 3 هزار میلیارد تومان جریمه محکوم شد و با نامه نعمت‌زاده این جریمه بخشیده شد

 امین اسدی: ‏قرار بود عزت به پاسپورت ها داده بشه اما می‌بینیم که سامسونگ برای گوشی دادن به ورزشکاران ایرانی تحریممون کرده . مسئول پیگیری این توهین کیه ؟

حسین نخلی:  ‏"هم از توبره میخوره هم از آخور" یعنی اینکه سامسونگ به شکل کاملا رسمی و قانونی در ‎ایران نمایندگی رسمی داره، ولی بخاطر تحریم علیه ایران به ورزشکاران ایرانی گوشی هدیه نده

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 27
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
    44 7
    تحریم گوشی های سامسونگ توسط وزارت ارتباطات و عدم رجیستری گوشی های سامسونگ از شروع سال 97 به بعد تا زمان عذرخواهی رسمی سامسونگ می تونه اولین قدم باشه. تعلیق فعالیت شرکت سام سرویس و جمع آوری لوازم خانگی سامسونگ از بازار از سال 97 هم باید انجام بپذیره. عدم حضور در المپیک زمستانی هم باید انجام بشه. نیازی به هیچ گونه صحبتی نیست. هر صحبتی کوچکترین کردن خودمون هست. فقط باید دستور انجام تحریم سامسونگ از سال 97 در صورت عدم عذرخواهی رسمی سامسونگ و عدم شرکت در المپیک داده بشه.
    • IR ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
      15 4
      کارمون از آمریکا و ترامپ گذشته حالا نوکرای آمریکا دارن تحقیرمون میکنن با تشکر از جناب دکتر !!! حقوقدان که زبان دنیا رو هم بلده
  • کارمند2 IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
    26 3
    سلام دقت کنیم فقط سامسونگ نیست که بازار ایران و کارگران این مرز و بوم را هدف گرفته نگاهی به اطاف خومان بیاندازیم همه کالاها چینی -لباس ترکیه ای و اروپایی (البته مثلا اروپایی ولی باور کنید همش ساخت چین هست) باید به فکر اینهمه بیکاران بود من بالیسانس حسابداری و 29 سال سابقه کار حدود 5ماه بیکار بودم .
  • AE ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
    41 0
    باید محصولات سامسونگ تحریم بشه
  • IR ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
    23 0
    ورزشکاران رابرگردانید وبعدازآن سامسونگ راازایران بیندازید بیرون .
  • IR ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
    7 15
    وااااااااای ! باز دوباره یه چیزی پیدا شد که همه عصبانی بشن و فحش بدن و دعوا کنن . کلا همه منتظر یک جرقه ایم که مثل بمب منفجر بشیم !
  • یوسف داودی- زنجان IR ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
    17 0
    واقعآ آزار دهنده بود این خبر ؛ توهین ی آشکار به فرهنگ و ارزش های ایران به جای استفاده از نام و برند این شرکت پیشنهاد میکنم تا جبران عملی و واقع گرایانه همچون برزگزاری فستیوال یا نمایشگاه ی از تمدن ایران در کره جنوبی از نام شرکت بی ادب کره ایی استفاده شود که حتی آوردن نام #شرکت بی تربیت کره ایی تبلیغ آن محسوب میشود .
  • ف کریمی IR ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
    16 0
    سلام اگرعزیزان وزارت امورخارجه به این اقدام شرکت سامسونگ ودولت کره جنوبی تذکرجدی وفوری ندهند بایددرصداقت انان شک کرد
  • ارش IR ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
    18 0
    هموطنان عزیزبیایید از تولید ملی حمایت کنیم
    • صالح IR ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
      6 3
      اگر هموطن من کالای با کیفیت و با قیمت مناسب و واقعی تولید کند چرا که نه. ولی شما خودروسازان را ببینید فقط به فکر جیب خودشونند تا جان مردم.بعضی از شرکتهای تولیدی هم تا بازار خوبی پیدا می کنند شروع می کنند به حقه بازی واز کمیت وکیفیت کلاهای خودشون کاستن. اینها باید تصمیم بگیرند که مردم کالاهای ایرانی مصرف کنند یا خارجی
    • IR ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
      2 0
      کدوم تولید. مگه چیزی گزاشتن
  • IR ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
    7 0
    فردا بریم سامسونگ بخریم!!!! ایرانی جماعت هنوز به درک حمایت و تحریم نرسیده!!!!
  • میثم IR ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
    8 9
    وعده دیدار ما امشب بالای دیوار سفارت کره جنوبی:|
  • IR ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
    7 1
    این هم آخر و عاقبت برجام
  • IR ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
    4 0
    یه خورده تفکر بد نیست. توی این چند سال سامسونگ مثل یه غده خطرناک چنگ انداخته به جامعه ما و طوری نفوذ کرده که با تحریمش مشکلی به مشکلات مردم اضافه میشه . خودتون فکر کنین توی کدوم خونه محصول سامسونگ نیست یا حتی ادارات دولتی ویا شرکتهای خصوصی. راحت میشه نظر داد . گرفتاری یکی دوتا نیست. آقای مسئول! وابستگی یعنی تحقیر . هیچکاری هم نمیتونی انجام بدی دسته گل خودته.
  • رضا IR ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
    3 0
    مردم ایران باید زودتر از دولت دست بکار شوند وروز 22 بهمن بعنوان تحقیر شرکت سامسونگ و کشور کره جنوبی تمام گوشی های سامسونگ خودرا جلوی خبرنگاران بشکنند تا حداقل سهام این شرکت و اعتبار ان بی ارزش شود.التماس میکنم مردم اینکار را انجام دهند.
    • IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
      1 0
      باشه مگه من دیونه ام
  • پویا IR ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
    3 0
    ایرانیان غیرتمند از همه گرایشها ، تقاضا دارم پوزه سامسونگ را به خاک بمالید ، نباید منتظر دولت و دستگاههای ذیربط باشیم، حتی در صورت عذرخواهی سامسونگ باید از خرید هرگونه محصول سامسونگ خودداری کنیم ، اگر این کار را نکنیم ارزش بین المللی خود را از دست خواهیم داد ، چون نیت انجام این عمل بود که از طرف سامسونگ و به سفارش عده ای از کشورها انجام شد و خدشه وارد شده به چهره این مملکت با عذرخواهی این شرکت تازه به دوران رسیده جبران نخواهد شد بیاید قدر خودمان را بدانیم همه مردم ایران مسئولند ، اکنون وقت عمل است ...
  • حمید IR ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
    3 0
    سامسونگ واقعا کار زشتی انجام داده.
  • احمد NL ۰۲:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
    5 0
    پول گمرک نمیدن و محصولاتشونو چند برابر قیمت اصلی میفروشن اونوقت اسم مدیرشونو گذاشتن حاج آقا میرصادقی،آه تمام پرسنلی که دم عید اخراجشون کردین حقو حقوقشونو ندادین ایشالا شمارو میگیره
  • صنعت ایرانی NL ۰۲:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
    5 1
    مردم ایران باور کنید با تحریم این شرکت حداقل 1000000نفر از نیروی کار ایرانی با اتکا به تولید و صنعت داخلی وارد بازار کار میشن و محصولات با همین کیفیتو نصف قیمت میخرید،به جوانان این مرزو بوم رحم کنید و این شرکت فاسدو که خون صنعت این مملکتو سالهاست داره میمکه تحریم کنید
  • IR ۰۳:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
    2 0
    این قضیه سیاسی نیست بلکه ملی هست . همه با هم خواستار تحریم شویم
  • IR ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
    5 0
    در دست هرکس گوشی و لوازم سامسونگ بود بشکنید در صورت مقاومت فرد مورد نظر را به هلاکت برسانید.
    • IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
      0 3
      تروریست
  • حمید IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
    1 0
    پس خوش به حالت هواوی.
  • IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
    1 0
    اگر کسی سامسونگ بخره نه ایرانیه نه غیرت داره
  • مهدوی ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
    1 1
    من نمایندگی سامسونگ دارم بدبخت می شم تو رو خدا بیخیال شید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس