از گوشه و کنار ورزش

انفعال مشکوک فدراسیون فوتبال در پرونده مقابله با عربستان تا افزایش لجام گسیخته ارز و نگرانی فدراسیون‌ها را در روایت مشرق از گوشه و کنار ورزش بخوانید.

سرویس ورزش مشرق - در روزهایی که بارش برف و افزایش قیمت دلار همه نگاه ها را به خود معطوف کرده و دولت نیز نمی تواند تدبیری در این زمینه داشته باشد، شاهد رویدادهای کمتر دیده‌شده‌ای در ورزش هستیم. با هم مروری بر برخی از این موارد خواهیم داشت.

* در سال های اخیر شاهد حضور گاه و بیگاه برخی کارکنان وزارت ورزش در فدراسیون‌ها بوده ایم. اتفاقی که عموما نتایج و دستاوردهای مثبتی نداشته و عملا نقش نظارتی و کارشناسی در این وزارتخانه، جهت و سوی دیگری به خود می گرفته است. این روند نه تنها اصلاح نشد که اخیرا این ماجرا در سطح ریاست فدراسیون ها آغاز شده است. بررسی عملکردها و سطح کاری این گروه نشان از آن دارد که کارنامه تلخی بر جای مانده است. وزیر ورزش باید در این زمینه تدبیری جدی داشته باشد تا این روند غلط برچیده شود. وزارت ورزش و کارکنانش بایستی بر نقش نظارتی خود تکیه داشته و فدراسیون ها را به عنوان فرصتی برای ارتقا ندانند که نتایج مخربی در حوزه کارشناسی و راهبردی در پی خواهد داشت که البته تا کنون نیز داشته است.

* ورزش کشور که در سال های اخیر همواره با مشکلات مالی مواجه بوده، نتوانسته به وضعیت مطلوبی برسد که در این بین، عملکرد ضعیف کمیته ملی المپیک بر شدت آن افزوده است. در این بین، شاهدیم که افزایش توقف ناپذیر نرخ ارز این مشکلات را دامنه دارتر می کند. فدراسیون ها که در سال چندین اعزام برون مرزی دارند و از مربیان خارجی با حقوق ارزی نیز بهره می برند، اکنون با بحرانی جدی مواجه شده اند که نگرانی های زیادی را در پی داشته است. این افزایش توقف ناپذیر ارزی فشار بسیاری را به بودجه آنها وارد خواهد کرد که با توجه به وضعیت کنونی، جبران آن در مواردی ممکن و شدنی نیست.

* صحبت های مهدی طارمی در برنامه نود با حواشی بسیاری همراه شد. اما نکته حائز اهمیت، انفعال کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال در این ماجراست. واقعیت آن است که همه تخلفات در این ماجرای تاسف برانگیز مشخص و مبرهن است؛ اما این کمیته رفتاری تعجب برانگیز داشته و ورودی قابل توجه به این رسوایی نداشته است. کمیته اخلاق که بایستی پاسدار سلامت و درستی در فوتبال باشد، در این پرونده نشان داد که منقعل و ناتوان است و دریافتی درست از رویدادهای این رشته ندارد.

* ماجرای اختلاف فوتبال ایران و عربستان سعودی همچنان ادامه دارد و رفتار مجموعه فدراسیون در این زمینه نگران کننده و مشکوک است. تجربه قطر در مقابله با فدراسیون های امارات متحده عربی و عربستان سعودی نشان داد که محکوم کردن توطئه عربی چقدر کاری ساده و ممکن است؛ اما چرا فدراسیون در این زمینه به موفقیت نرسیده است؟ چرا تا کنون هیچ اتفاق مثبتی برای فوتبال ایران در این پرونده که حقانیتش اظهر من الشمس است، صورت نگرفته است؟ به نظر می رسد در این باره علاوه بر ناتوانی مسئولان فدراسیون، دست هایی در این به نتیجه نرسیدن دیده می شود. اکنون ضروری است کارنامه عملکرد نمایندگان ایران در کنفدراسیون فوتبال آسیا در این پرونده اعلام شود. تیم حقوقی و بین الملل فدراسیون چه کرده اند؟ و ده ها نکته دیگر که هر دلسوزی را به نتایج نگران کننده ای می رساند.

* اکنون که تا برگزاری جام جهانی فرصت چندانی نمانده، همچنان شاهد گشت و گذار کارلوس کی روش هستیم. او بدون توجه به متن قرارداد و ماموریت مهمی که دارد، کمتر در ایران دیده می شود و بیشتر مشغول کارهای جانبی است. او این روزها هم که ایران است، وقتش را صرف یک بانک خصوصی کرده و عملا تیم ملی را رها کرده و در حال کار اقتصادی است. ورود جدی‌تر فدراسیون فوتبال به این موضوع اعمال مدیریت قاطع برای تغییر این شرایط، ضروری به نظر می‌رسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ج د ا IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    2 1
    از این انفعال های مشکوک (در برابر دشمنان نظام ) هر روز در وزارت خارجه هم میبینیم در رئیس جمهور هم میبینیم و البته در مقابل ، واکنش های شدید به انتقادهای منطقی و مستدل دوستان و دلسوزان نظام و کشور هم هر روز از سوی دولت و وزارت خارجه میبینیم و این چیزی جز خیانت دولت به نظام و کشور و مردم نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس