نورمفیدی

امام جمعه گرگان گفت: تلاش‌های آمریکا در جلسه شورای امنیت به ضررش تمام شد و آمریکا می‌خواست جو را بر عیه ایران تمام کند که همه کشورها با این رویکرد آمریکا مخالفت کردند.

به گزارش مشرق، آیت الله سید کاظم نورمفیدی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه گرگان با اشاره به شایعات مطرح شده درباره جلسه مجلس خبرگان در سال ۶۸ پس از رحلت امام خمینی(ره) اظهار داشت: من در این جلسه حضور داشتم و صحبت‌هایی درباره این جلسه در فضای مجازی مطرح شده که از اساس دروغ است.

وی ادامه داد: در این جلسه ایشان از پذیرش این مسئولیت استنتاق می‌کردند چرا که این موضوع مسئولیت سنگینی بود و صحبت‌هایی که درباره موقت بودن این مسئولیت مطرح شده دروغ است.

امام جمعه گرگان خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) پیش از فوت دستور دادند که قانون اساسی کشور بازنگری شود و این موضوع در حال انجام بود که این موضوع با فوت ایشان همزمان شد.

نورمفیدی تاکید کرد: یکی از موارد مورد تاکید امام خمینی (ره) این بود که شرط مرجعیت برای مقام رهبری در قانون اساسی حذف شود و نیاز نیست رهبری از مراجع تقلید باشد.

وی افزود: موضوع موقتی بودنی که مطرح می‌شود این بوده که این موضوع پس از بازنگری در قانون اساسی به رای گذاشته شود که پس از انجام رای‌گیری، مقام معظم رهبری با اکثریت آراء به عنوان رهبر انتخاب شدند.

امام جمعه گرگان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسائل پس از اغتشاشات اخیر، تاکید کرد: این قیام مردم علیه اغتشاشگران بوده و از طرف دیگر باید مطالبات و خواسته‌های مردمی که مطالبات قانونی و به حقی داشتند پیگیری شود.

نورمفیدی با اشاره به تلاش‌های آمریکا برای زیر سوال بردن ایران در شورای امنیت، متذکر شد: باز هم تلاش‌های آمریکا بر ضرر آمریکا تمام شد و اکثر نمایندگان کشورهایی که در آن جلسه شورای امنیت حضور داشتند با آمریکا مخالفت کردند.

وی در بخش دیگری با اشاره به سالروز رحلت آیت‌الله رفسنجانی خاطرنشان کرد: وی مردی بود که همیشه همراه امام بود و با وجود سختی‌ها، هیچگاه از انقلاب جدا نشد.

امام جمعه گرگان گفت: جوان‌های امروز باید بدانند که این انقلاب به سادگی به دست نیامده و باید بدانند که این شهدا و سرمایه‌ها را در راه انقلاب دادیم تا سرمایه بزرگ انقلاب اسلامی را به دست آورده و آن را حفظ کنیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس