فیضی

نایب رئیس دوم کمیسیون تلفیق بودجه گفت: 7 هزار میلیارد تومان برای حل فقر مطلق در این کمیسیون تلفیق برای قانون بودجه سال آینده تصویب شد.

به گزارش مشرق، محمد فیضی بعد از ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه استان اردبیل با اشاره به اینکه مبلغ اختصاص یافته در قانون بودجه امسال برای حل فقر مطلق 4 هزار میلیارد بوده است، اظهار کرد: 7 هزار میلیارد تومان برای حل فقر مطلق در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در قانون بودجه سال آینده تصویب شد.

وی افزود: این مسئله قابل پذیرش نیست که در کشور همه مردم یارانه نقدی از دولت دریافت کنند و مجلس در این زمینه با دولت هم‌نظر است.

نایب رئیس دوم کمیسیون تلفیق بودجه ادامه داد: مبلغ پیشنهادی هدفمندی یارانه‌ها در سال قبل 48 هزار میلیارد تومان بوده است که این میزان در بودجه امسال به 37 هزار میلیارد تقلیل یافته است و هیچ بندی در مورد تعداد افراد یارانه بگیر و تعداد افرادی که قرار است یارانه آنها قطع شود در قانون بودجه سال آینده ذکر نشده است.

فیضی با اشاره به اینکه عوارض آب، برق و گاز در بودجه سال آینده تغییری نخواهد داشت بیان کرد: طبق قانون بودجه سال آینده دولت موظف است 32 درصد از درآمد نفتی خود را در صندوق توسعه ملی ذخیره کند.

وی تصریح کرد: همچنین در قانون بودجه سال آینده به دولت اجازه داده خواهد شد که 110 هزار میلیارد تومان از بدهی‌های خود را به اشخاص حقیقی و حقوقی از این طریق پرداخت کند.

نائب رئیس دوم کمیسیون تلفیق بودجه اضافه کرد: متأسفانه سهم استان اردبیل در جذب بودجه برای شرکت‌های دانش‌بنیان 49 صدم درصد است که با توجه به ظرفیت‌های موجود در استان این میزان جذب اعتبار به هیچ عنوان قابل قبول نیست و مسؤولان استانی باید همت ویژه‌ای در این زمینه داشته باشند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت در قانون بودجه امسال 17 هزار میلیارد از محل افزایش حامل‌های انرژی برای خود افزایش درآمد تعریف کرده بود که کمیسیون تلفیق با این موضوع مخالفت کرد و قرار شد هیچ افزایشی در قیمت‌های حامل‌های انرژی در سال آینده نداشته باشیم.

فیضی با تأکید بر اینکه جذب بودجه برای پروژه راه‌آهن اردبیل در سال‌های گذشته وضعیت مناسبی نداشته است، تأکید کرد: راه‌آهن اردبیل پارس‌آباد در جدول شماره 20 قانون بودجه سال آینده قرا گرفته است که این مسئله باعث توجیه‌‌پذیری تأمین اعتبارات ویژه برای راه‌آهن اردبیل به میانه خواهد شد.

وی با اشاره به ابلاغ اعتبار 20 میلیارد تومان برای گسترش فاضلاب شهر اردبیل افزود: از دستگاه‌های مربوطه خواهشمندیم که برای جذب این اعتبار تلاش‌های لازم را انجام دهند زیرا این اعتبار تا تیر ماه سال آینده قابل جذب خواهد بود.

نائب رئیس دوم کمیسیون تلفیق مجلس با اشاره به اینکه تصویب مناطق آزاد جدید در مجلس نیازمند رأی 50 درصد به علاوه یک اعضای مجلس است، گفت: توسعه مناطق آزاد هیچ منافاتی با قانون برنامه ششم توسعه ندارد و امیدواریم با توجه به ظرفیت‌های ویژه استان منطقه آزاد اردبیل نیز در آینده نزدیک به تصویب برسد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس