کد خبر 816873
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
وزیر کشور

وزیر کشور گفت: نظام تمام تلاش خود را به کار برد تا این اعتراضات با حداقل هزینه‌ها و بالاترین حد مدارا و بهترین شکل و به کمک مردم هدایت و حل شد.

به گزارش مشرق، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در جلسه امروز تودیع و معارفه استاندار جدید سمنان با اشاره به حوادث اخیر در برخی از شهرها گفت: اینها اتفاقی است که در همه کشورهای دنیا رخ می‌دهد و آمریکا یک سال درگیر تهاجم های خیابانی بر سر آن موضوع ۱ درصد و ۹۹ درصد بود همچنین این شرایط در کشورهای اروپایی و منطقه ای هم بوده و به طور کلی تنش های اجتماعی در همه جا وجود دارد.

رحمانی فضلی در ادامه افزود: مجموعه افرادی که در این مدت در شهرستانها فعال بوده و حضور داشتند بر اساس آمار دقیقی که داریم تعداد این افراد بیش از ۴۲ هزار نفر نبوده است که اگر هم این تجمعات ادامه پیدا کرد به خاطر مدارا، خویشتن داری، قدرت تحمل، تعامل دولت و دستگاه های امنیتی انتظامی و نظامی بوده است.

رییس شورای امنیت کشور با بیان اینکه مردم برای ما عزیز هستند و تلاش ما این است که فضا آرام باشد، افزود: در این مدت کوتاه دست تمام کسانی که نسبت به ایران کینه داشته و دارند و ایران را برنمی‌تابند در قالب موضع گیری و دخالت ها و تحرکات و تهییج ها و به واسطه رسانه‌های شان رو شد.


رحمانی‌فضلی تاکید کرد: شما که ادعای عدم دخالت در کشورها می کنید چرا این مدت در مورد ایران آن صحبت‌ها را کردید؟ شما که معتقد به حقوق بشر و استقلال کشورها در چارچوب بین المللی هستید چرا این کارها را کردید؟

وی ادامه داد: اکنون تحلیل‌هایی که ارائه می‌شود و اکثراً به آن اشاره می‌کنند دلایل اختلافات و اعتراضات را مسائل اقتصادی مطرح می‌کنند که بنده پرهیز دارم که این کلمه را به کار ببرم زیرا باید دقیق‌تر بررسی کنیم و دلایل را به طور جدی و موشکافانه استخراج کنیم تا بتوانیم موضع درست گرفته و اقدام مناسبی انجام دهیم.

وزیر کشور با بیان اینکه مسئله اصلی این است که اعتراضی صورت گرفته که باید مورد توجه باشد، افزود: نظام تمام تلاش خود را به کار برد تا این اعتراضات با حداقل هزینه ها و بالاترین حد مدارا و بهترین شکل و به کمک مردم هدایت و حل شد.

رحمانی فضلی با اشاره به حضور خود جوش مردم در شهرستان‌ها و برپایی راهپیمایی به منظور محکوم کردن اغتشاشات اخیر گفت: بنده شخصا دستور دادم که به هیچ وجه حضور مردم در خیابان ها به طور رسمی و با حمایت و هدایت دستگاه‌های اجرایی و دولتی نباشد که خود مردم به صورت خودجوش به صحنه آمدند و در روز اول هم مردم از ما چنین تقاضای داشتند که در محکومیت این وقایع حضور به هم رسانند که در آن شرایط عمومی هیجانات نیاز نمیدیدیم مردم وارد شوند بلکه نگرانی داشتیم درگیری بین خود مردم ایجاد شود.

وی ادامه داد: ما به اقتدار نیروهای امنیتی انتظامی و در شرایطی که دشمن باشد به اقتدار نیروهای نظامی مان همچنین به اقتدار شوراهای تامین ایمان داریم از همین رو مسئله اخیر اصلاً به شورای عالی امنیت ملی کشیده نشد.

رییس شورای امنیت کشور تاکید کرد: اتفاقات اخیر نیز در درون شوراهای تامین شهرستان ها حل شد و بخش کوچکی از آن به سطح استان‌ها رسید از سوی دیگر در سیاست‌های کلان به منظور هدایت این جریان شورای امنیت کشور ایفای نقش کرد.

وی خطاب به بیگانگان گفت: شما بودید که به وسیله فضای مجازی و رسانه های تان دروغ پراکنی کردید مه البته این برای ملت ما آموزش علمی و عملی بود که منجر شود تا به این این شبکه‌ها و رسانه‌های که دنبال خیر مردم نیستند اعتماد نکنند.

وزیر کشور ادامه داد: در همین روزها نیز عکس هایی از حضور تانک ها در خیابان منتشر کردند و گفتند ایران حکومت نظامی اعلام کرده و تانک به خیابان آورده است، کجا در خیابان تانک آورده بودیم؟ یا اینکه صحنه های سال ۸۸ را باز تولید و پخش می‌کردند و به عنوان صحنه‌های امسال مطرح می‌کردند همچنین کشتارهایی را در شهرهای مختلف مطرح می‌کردند که اصلا چنین مسائلی مطرح نبود.

رحمانی فضلی با بیان اینکه اینگونه اعتراضات و تجمعات در سایر کشورها هم وجود دارند، افزود: ما بهتر است نقاط ضعف و کانون‌های اعتراض خود را با رویکرد مدارانه و طبیبانه تشخیص داده و حل کنیم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 46
  • IR ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۴
    68 19
    همه میدونن که خیلی ها دوست دارن ایران به اشوب کشیده بشه و از این فرصت ها نهایت استفاده را می برند تا ایران را به چالش بکشند... البته نباید همه این معترضین که بخشی از مردم بودند و حاشیه ها اجازه ندادند حرف ها و مطالباتشان به سمع و نظر همگان برسد را با بیگانگان قاطی کنیم....
  • IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۴
    62 14
    روحانی قرار بود طی 100 روز مشکل را حل کنه, حل شد یا نه؟
  • سید IR ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۴
    76 93
    بیش از 1400 سال از حکومت مولا علی ع میگذرد الان میفهمم مولا چرا سکوت کرد وخانه نشین شد .جانم فدای سید علی که چقد مظلوم واقع شده
  • حمید IR ۰۱:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
    2 0
    فرقه فاسد دراویش باید جمع شوند / الآن بهترین فرصت است / ملت پشتیبان نظام است ...درنگ نکنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس