جشنواره عمار

«سفیرمنا»، «عالی نسب»، «ابوذرها نمی میرند»، «زمستان یورت» و «عکاس صلح» از جمله فیلم‌های هفتمین روز اکرانهای هشتمین جشنواره عمار در سینمافلسطین هستند.

به گزارش مشرق - نمایش فیلم‌های هفتمین روز از هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار که از ساعت ۱۰:۳۰ صبح در سالن‌های مختلف سینما فلسطین آغاز می‌شود که «سفیرمنا»، «عبور از مرز»، «عالی نسب»، «ابوذرها نمی‌میرند»، «زمستان یورت» و «عکاس صلح» از جمله این فیلم‌ها هستند.

مستند «سفیرمنا» / سالن 3 – سانس 2

مستند «سفیرمنا» در زمان 53 دقیقه به کارگردانی حسین سیاف زاده و به تهیه کنندگی خانه مستند انقلاب اسلامی ساخته شده است. این مستند روایتی از 30 سال مجاهدت‌های مهاجر الی الله شهید غضنفر رکن آبادی است که مجاهدت‌های ایشان از سال 65 تا سال 94 را روایت می‌کند.

مستند «عبور از مرز» / سالن 1 – سانس 3

مستند «عبور از مرز» در زمان 38 دقیقه به کارگردانی و تهیه کنندگی ایمان گودرزی ساخته شده است. این مستند، به نقش گروهک‌هایی که در مناطق مرزی، سعی می‌کنند با ادعای مبارزه با داعش و وعده و وعیدهای دیگر، مردم مرزنشین را جذب خود کنند، پرداخته است. در این اثر با تعدادی از فریب خوردگان مصاحبه شده است.

فیلم داستانی «همکلاسی» / سالن 1 – سانس 3

فیلم داستانی «همکلاسی» در زمان 2 دقیقه به کارگردانی و تهیه کنندگی مجتبی حیدری ساخته شده است. این فیلم، روایتگر دانش آموزی است که در حال مرور مطلب برای امتحان فردایش است. او ناگهان با همکلاسی خود مواجه می‌شود که در حال دستفروشی است و به همین دلیل تصمیم می‌گیرد تا خود را از او پنهان کند. اما پدر وی تصمیم می‌گیرد تا همکلاسی‌اش را محک بزند.

مستند «عالی نسب» / سالن 2 – سانس 3

مستند «عالی نسب» در زمان 55 دقیقه به کارگردانی و تهیه کنندگی مهدی عوض زاده ساخته شده است. این مستند مروری بر زندگی سیدمیر مصطفی سیدعالی نسب پدر تولید ملی ایران است. مخاطبان در «مستند عالی نسب» با او در بستر پرفراز و نشیب تاریخ معاصر ایران آشنا می‌شوند.

مستند «دشت آدم خوار» / سالن 1 – سانس 4

مستند «دشت آدم خوار» در زمان 34 دقیقه به کارگردانی و تهیه‌کنندگی مصطفی شبان ساخته شده است. این مستند روایتگر داستان جوانی 30 ساله به نام محمود بارانی است که در سال 1367 وارد بیابانی ترسناک به نام دشت آدمخوار می‌شود و تصمیم می‌گیرد بدون اینکه کسی به او کمک کند با آن دوئل کند و کشاورزی داشته باشد.

فیلم داستانی «برادری» / سالن 1 – سانس 5

فیلم داستانی «برادری» در زمان 2 دقیقه به کارگردانی محسن امانی به تهیه‌کنندگی مقداد اموری ساخته شده است. این فیلم داستانی روایتگر آشپزخانه‌ای است که در آن عده‌ای خود را برای پخت غذای نذری عید غدیر خم آماده می‌کنند اما برای پخت غذا به مشکل بر می‌خورند.

مستند «ابوذرها نمی میرند» / سالن 1 – سانس 5

مستند «ابوذرها نمی میرند» در زمان 53 دقیقه به کارگردانی و تهیه کنندگی ناصر نادری ساخته شده است. روایتگر زندگی زنی به نام مریم قاسمی است که 20 ﺳﺎل ﭘﺲ از شهادت همسرش ﺳﯿﺪﻣﺤﻤﺪﻋﻠﯽ رﺣﯿﻤﯽ در ﭘﺎﮐﺴﺘﺎن به هند ﺳﻔﺮ کرده و ﺧﺎطﺮات زﻧﺪﮔﯽ ﺑﺎ همسرش در هند و ﭘﺎﮐﺴﺘﺎن را با خودش ﻣﺮور می‌کند.

مستند «زمستان یورت» / سالن 1 – سانس 6

مستند «زمستان یورت» در زمان 40 دقیقه به کارگردانی میلاد میرزا باقری ساخته شده است. موضوع این مستند روایت کارگران معدن زغال سنگ زمستان یورت آزادشهر بوده و به اتفاقات رخ داده قبل از وقوع حادثه معدن زمستان یورت می‌پردازد.

فیلم داستانی «کارگران مشغول کارند» / سالن 1 – سانس 6

فیلم داستانی «کارگران مشغول کارند» در زمان 8 دقیقه به کارگردانی محمد اسفندیاری و تهیه کنندگی سیدسجاد قافله باشی ساخته شده است. این فیلم کارگران کارخانه‌ای را نشان می‌دهد که مشغول تولید قابلمه هستند و سعی می‌کنند محصولاتشان به گونه‌ای باشد که مشتریان به جای کالای خارجی محصولات داخلی تولید آن‌ها را خریداری کنند. چرا که خرید کالای خارجی باعث بیکاری کارگران خواهد شد.

مستند «عکاس صلح» / سالن 3 – سانس 7

مستند «عکاس صلح» در زمان 20 دقیقه به کارگردانی سیداحمد معصومی نژاد ساخته شده است. این مستند روایتگر زندگی رضا برجی عکاس و مستندساز دفاع مقدس و رکورددار شرکت در جنگهای دنیا بعنوان مستند ساز و عکاس است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس