نفتالی بنت

وزیر آموزش رژیم صهیونیستی در مصاحبه‌ای گفت تل آویو دنبال‌ ائتلاف هایی در خاورمیانه علیه ایران است.

به گزارش مشرق، «نفتالی بنت» در مصاحبه با بی بی سی با اعلام این مطلب در ادامه گفت: همکاری با کشورهای عرب میانه‌رو علیه ایران رابطه‌ای با منافع متقابل خواهد بود.

او به رادیوی سرویس جهانی بی‌بی‌سی گفت: البته که دنبال ائتلاف‌هایی هستیم. ضمنا این به نفع خود کشورهای عرب میانه‌رو است که ایران مهار شود. ایران آنها را خیلی بیشتر از اسرائیل تهدید می‌کند، ما (اسرائیل) قوی هستیم.

پیش از این هم چند مقام‌ اسرائیلی از ضرورت همکاری نزدیک با کشورهای عرب گفته‌اند.

نفتالی بنت به بی‌بی‌سی گفت که نیاز کشورهای عرب به اسرائیل کمتر از نیاز اسرائیل به آنها نیست. تداوم نفوذ ایران در سوریه و در لبنان یکی از دلایلی است که به همسویی سیاست‌های اسرائیل و عربستان منجر شده است.

این همسویی تا جایی پیش رفته است که یک وزیر اسرائیلی چند روز پیش از ملک سلمان خواست تا بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل را به کشورش دعوت کند و همچنین محمد بن سلمان، ولیعهد خود را به اسرائیل بفرستد.

بنت در بخش دیگری از صحبت‌هایش انزوای اسرائیل در سطح جهانی را رد کرد.

هفته گذشته مجمع عمومی سازمان ملل به قطعنامه‌ای رای داد که در آن تصمیم به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل رد شد. این قطعنامه واکنشی به تصمیم دونالد ترامپ برای انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به بیت‌المقدس بود.

١٢٨ کشور، از جمله قدرت‌های اروپایی و چین و روسیه، به این قطعنامه رای مثبت دادند. با این حال نفتالی بنت به بی‌بی‌سی گفت اسرائیل در جهان منزوی نیست و روابط دوجانبه بسیار خوبی دارد.

بنت در حالی از تلاش رژیم صهیونیستی برای ائتلاف با کشورهای عربی علیه ایران سخن می گوید که واشنگتن و تل آویو با تشکیل کارگروه هایی مشترک، به دنبال متوقف کردن پیشرفت برنامه هسته ای و موشکی ایران و جلوگیری از نفوذ منطقه ای این کشور هستند.

بر این اساس هیئت هایی از آمریکا و رژیم صهیونیستی طی نشست هایی مشترک، طرحی را علیه ایران به اجرا گذاشته اند که طی آن تلاش می شود از پیشرفت و افزایش قدرت ایران جلوگیری شود.

این تصمیم در دیدار دو هفته پیش هیئتی اسرائیلی متشکل از مشاور امنیت ملی نتانیاهو و دیگر مقامات نظامی و اطلاعاتی این رژیم با گروهی از مقامات آمریکایی از جمله مشاور امنیت ملی کاخ سفید و نمایندگان نظامی و اطلاعاتی آمریکا در واشنگتن اتخاذ شده است.

به گفته یک مقام آمریکایی، دو طرف پس از چند دور گفتگو، راهبرد مشترکی را با تشکیل چهار کارگروه علیه ایران تعریف کرده اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس