کد خبر 280963
تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۶

دفتر نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی با ارسال پیامی به رهبر حزب «خانه یهودیان» به وی هشدار داده است که یا باید بابت انتقاداتش از نتانیاهو عذرخواهی کند، یا او و حزبش از کابینه کنار گذاشته می‌شوند.

تنش در کابینه ائتلافی اسرائیلبه گزارش مشرق، روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» نوشت: دفتر نخست‌وزیری اسرائیل با ارسال پیامی به «نفتالی بنت» وزیر اقتصاد و رهبر حزب «خانه یهودیان» به وی هشدار داده که یا باید بابت انتقادات روزهای اخیرش از «بنیامین نتانیاهو»، به طور رسمی و علنی عذرخواهی کند، یا اینکه ائتلاف با وی در معرض خطر قرار می‌گیرد.

یک منبع آگاه در دفتر نخست‌وزیری رژیم‌صهیونیستی به هاآرتص گفته است: «صراحتا به بنت اعلام کردیم که اگر عذرخواهی نکند، باید بهای آن را بپردازد. هیچ‌کس حق ندارد به نتانیاهو یاد دهد که عشق به اسرائیل یعنی چه و باید چه کاری برای امنیت شهروندان انجام دهد. با این حرف‌های بنت، معلوم نیست که او چرا هنوز اصرار دارد که در دولت باشد.»

دفتر نتانیاهو همچنین بنت را «گستاخ» خوانده و اعلام کرده است که به سادگی از این «این رفتار غیرمسئولانه» نمی‌گذرد.

بنت روز یکشنبه در واکنش به اظهارات نتانیاهو در نشست مجمع جهانی اقتصاد که گفته بود هیچ شهرکی را جابجا نمی‌کند و شهرک‌نشینان می‌توانند بعد از توافق سازش با تشکیلات خودگردان تحت حاکمیت فلسطین باشند، گفت این صحبت‌ها نشان‌دهنده «سرگشتگی اخلاقی» است. وی که از سیاستمداران راستگرای صهیونیست به شمار می‌آید همچنین گفته است این مواضع نتانیاهو حتی حضور اسرائیلی‌ها در تل‌آویو را هم زیر سوال می‌برد.

بنت که حزب متبوعش در انتخابات سال 2013 مجموعا 12 کرسی در کنیست به دست آورد، یکی از متحدان نتانیاهو در کابینه ائتلافی رژیم‌صهیونیستی به شمار می‌آید. 3 وزیر از مجموع 22 عضو اصلی کابینه رژیم‌صهیونیستی از اعضای حزب «خانه یهودیان» (هبیت هیهودی) هستند.

هاآرتص به نقل از منبعی در دفتر نتانیاهو نوشته است: «اگر او عذرخواهی نکند، ترکیب کنونی کابینه را به خطر می‌اندازد. ما جایگزین‌های کافی برای «خانه یهودیان» داریم. کابینه بدون بنت هم می‌تواند مثل همه کابینه‌هایی که پیش از این بوده، مراقب امنیت اسرائیل باشد.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس