نیچروان بارزانی

نخست‎وزیر منطقه کردستان عراق خواستار لغو همه تدابیر اتخاذ شده بغداد علیه مردم کردستان پس از همه‌پرسی شد و از طرفی دیگر گفت، روابط اربیل با تهران ادامه دارد.

به گزارش مشرق، «نیچروان بارزانی» نخست‌وزیر منطقه کردستان عراق امروز دوشنبه اعلام کرد که «هیچ مانعی برای همکاری ما با بغداد درباره فرودگاه‌ها و گذرگاه‌های مرزی وجود ندارد».

نیچروان با اشاره به بالا گرفتن درگیری‌‏ها در طوزخورماتو به دنبال برگزاری همه‌پرسی و تسلط نیروهای عراقی بر آن پس از عقب‌نشینی نیروهای پیشمرگه گفت: نیروهای عراقی مسئول رویدادهای طوزخورماتو هستند و ما خواستار تشکیل کمیته تحقیق درباره آن هستیم. ۱۸۰ هزار نفر از کرکوک مهاجرت کردند و مناطق مورد منازعه در دست نیروهای عراقی است.

نخست وزیر منطقه کردستان خاطرنشان کرد که جریان های کُرد زمان برگزاری انتخابات آینده را مشخص خواهند کرد و پس از گفت‎وگو با روسای احزاب کردستان زمان انتخاب را اعلام خواهیم کرد.

وی افزود: اگر بغداد آماده پرداخت حقوق کارکنان باشد، ما هم برای همکاری آماده می شویم. تاکنون با دولت مرکزی نشستی برگزار نکرده‌ایم تا در آن معنای تحویل گذرگاه های مرزی را متوجه شویم. از نظر ما حضور ناظران دولت مرکزی در فرودگاه‌ها منعی ندارد.

بارزانی با تاکید بر این که اربیل به تصمیم دادگاه فدرال احترام می‌گذارد، تصریح کرد: ما آماده گفت‌وگو با بغداد بر مبنای قانون اساسی عراق هستیم. قانون اساسی باید بین اربیل و بغداد حاکم باشد.

نیچروان تاکید کرد که بغداد باید همه تدابیری که علیه ملت کردستان عراق پس از همه پرسی اتخاذ کرده است، لغو کند. بر اساس تصمیم دادگاه فدرال، بغداد باید همه اقداماتی که علیه منطقه کردستان عراق وضع کرده است، لغو کند.

نیچروان گفت: ایران کشور مهمی برای منطقه کردستان محسوب می شود و روابط اربیل با این کشور ادامه دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۶
    1 1
    کار درستی میکنی.
  • IR ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۷
    0 0
    بارزانی باید اول همه پرسی را لغو نماید بعد حرف بزند
  • GB ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
    0 0
    در ظاهر چون نیاز دارند ولی قدرت بگیرن ایرانو به اسرائیل میفروشن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس