کد خبر 799155
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۰۳:۴۱
اسکان زلزله زدگان روستاهای سرپل ذهاب در چادر

روستای «کوئیک» که در 12 کیلومتری سرپل ذهاب قرارداد، در سومین روز بعد از وقوع زلزله نیز حتی یک دستگاه از ماشین‌آلات آواربرداری را به خود ندیده است.

به گزارش مشرق، روستای «کوئیک» که در 12 کیلومتری سرپل ذهاب قرارداد، در سومین روز بعد از وقوع زلزله نیز حتی یک دستگاه از ماشین‌آلات آواربرداری را به خود ندیده است. در حالی که اهالی روستا مدعی هستند بین 102 تا 120 نفر از اهالی روستا در زلزله کشته و دفن شده‌اند، اما هیچ مرجعی برای جانباختگان گواهی فوت یا جواز دفن صادر نکرده است. درعین حال مشخص نیست که آیا آمار این روستا در آمار کلی جانباختگان زلزله محاسبه شده است یا نه؟


خبرنگار اعزامی «آنا» به مناطق زلزله زده با این شروع طی گزارشی نوشته است: این روستا که 700 خانوار داشته، مصدومان زیادی را در زلزله به خود دیده است که به‌دلیل اعزام نشدن آمبولانس یا بالگرد به روستا، تمام مصدومان توسط خود مردم به سرپل ذهاب منتقل شده‌اند و در آنجا خدمات درمانی دریافت کرده‌اند؛ این در حالی است که در سه روز گذشته حتی یک پزشک یا تیم درمانی هم در روستا حاضر نشده است. در حالی که برخی از اهالی روستا همچنان به مراقبت‌های پزشکی نیاز دارند.


مشاهدات خبرنگار، نشان می‌دهد تنها یک چادر هلال‌احمر در کل روستا مستقر شده است که خدمات خاصی در سه روز گذشته به مردم ارائه نکرده است؛ حتی اهالی روستا برای تهیه مواد غذایی در این مدت به سرپل ذهاب رفته‌اند و از آنجا آب و غذا به روستا منتقل کرده‌اند.


به گفته مردم، از صبح چهارشنبه توزیع موادغذایی سرد در این روستا آغاز شده است اما برنامه‌ای برای توزیع غذای گرم بین روستاییان اعلام نشده است؛ علاوه بر این، نبود چادر و پتو به تعداد کافی، به مشکلی برای مردمی که شب‌ها را در فضای باز می‌گذرانند، بدل شده است.


صبح دیروز همچنین یک فروند بالگرد بدون اینکه در روستا فرود بیاید، از فاصله بالا و در دو نقطه مختلف روستا دو کیسه و چند کارتن به زمین انداخت و از منطقه دور شد که مردم بسرعت به محل تخلیه این مواد رفتند و به خاطر ناهماهنگی، کمک‌ها فقط به عده‌ معدودی رسید.

منبع: روزنامه ایران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۵
    10 1
    همه اش کار احمدی نژاد هست!
    • IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۵
      7 1
      کلا همه چی تقصیر احمدی نژاده مگه این که خلافش ثابت شه که هیچ وقت نمیشه!!
  • IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۵
    9 2
    تعداد بسیاری از کشته هاتوسط روستاییان دفن شده اند ودر آمار نیامده اند....! چراآمارواقعی راارائه نمی دهید؟!!!
  • IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۵
    6 6
    متاسفیم که شبکه خبر چطور با اب و تاب اخبار کمک را پخش می کند. برای روستاها واقعا دروغ می گویند. از طرفی اینها کار احمدی نژاد هست نمیزاره کمک ها به مردم برسد.
  • IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۵
    2 4
    راست میگه . من حتی شنیدم این چیزهایی که شبکه خبر پخش میکنه یا آرشیویه و یا ساختگیه و در استادیوهای سینمایی مونتاژ شده
  • IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۵
    0 5
    راست میگه . من حتی شنیدم این چیزهایی که شبکه خبر پخش میکنه یا آرشیویه و یا ساختگیه و در استادیوهای سینمایی مونتاژ شده
  • IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۵
    9 4
    عکس امام !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس