کد خبر 793897
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۶
پرچم انگلیس

یک فعال حزب کارگر بریتانیا فاش کرده است که زمانی که ۱۹ سال سن داشته مورد تجاوز جنسی قرار گرفته ولی یک مقام ارشد این حزب از او خواسته تا از افشای این مساله خودداری کند.

 به گزارش مشرق به نقل از رویترز، "بکس بیلی" ۲۵ ساله از فعالان سیاسی حزب کارگر بریتانیا در سخنانی اذعان کرده است که زمانی که ۱۹ ساله بوده مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته ولی یکی از مقام های ارشد این حزب از او خواسته است تا این مساله را گزارش ندهد تا آسیبی به فعالیت حرفه ای "بیلی" وارد نشود.

این جدی ترین رسوایی از اتهامات مربوط به بدرفتاری های جنسی است که از سوی مردان قدرتمند در عرصه سیاست بریتانیا پس از افشای رسوایی هاروی واین اشتاین فاش شده است.

جرمی کوربین رهبر حزب کارگر که دستور تحقیقات درباره این افشاگری را صادر کرده، گفته است که "بیلی" زمانی که اعلام کرده چه اتفاقی افتاده است، حمایت کافی را از سوی حزب کارگر دریافت نکرده است.

کوربین با انتشار بیانیه ای در صفحه فیس بوک تاکید کرد: بکس بیلی با اعلام علنی آنچه که برایش اتفاق افتاده است، شجاعتش را نشان داده و حمایت و همبستگی کامل من را خواهد داشت.

وی در ادامه افزود: هیچ گونه تحملی در حزب کارگر در قبال آزار و اذیت های جنسی وجود ندارد.

سخنگوی حزب کارگر نیز در این باره گفت: ما قاطعانه به پلیس توصیه می کنیم تا درباره اتهامات مربوط به آزار و اذیت جنسی بکس بیلی تحقیق کند.

بیلی روز سه شنبه در مصاحبه با بی بی سی فاش کرد که در سال ۲۰۱۱ میلادی توسط فردی در حزب کارگر که مافوق او بوده، مورد تجاوز جنسی قرار گرفته است.

وی افزود: سعی کردم تا آن اتفاق نیفتد و این مساله را به پلیس هم گزارش ندهم. من ترسیده بودم و احساس شرم می کردم.

دو سال بعد بیلی به یکی از مقام های ارشد حزب کارگر این مساله را گفت ولی آن مقام حزب به بیلی توصیه کرده است تا این اتفاق را به پلیس گزارش ندهد چرا که ممکن است به موقعیت شغلی و کاری اش در حزب لطمه وارد شود.

بیلی خواستار آن شده است که یک نهاد مستقل مثل یک خیریه به این اتهامات رسیدگی کند تا افراد مرتبط با حزب کارگر که خودشان را به این حزب وفادار می دانند.

ترزا می نخست وزیر بریتانیا دستور تحقیق درباره اتهامات علیه دو وزیر کابینه اش را صادر کرده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس