کد خبر 793241
تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱
پرچم انگلیس

بدنبال انتشار اخباری در خصوص آزار جسنی برخی نمایندگان مجلس عوام انگلیس، نخست وزیر بریتانیا نسبت به این موضوع ابراز نگرانی کرد.

 به گزارش مشرق به نقل از رویترز، «ترزا می» نخست وزیر انگلیس در خصوص آزار جنسی برخی نمایندگان در مجلس عوام ابراز نگرانی کرد.

«جان برکو» رئیس مجلس عوام بریتانیا نیز تاکید کرد که در پارلمان این کشور، آزار جنسی مطلقا تحمل نخواهد شد.

برکو این سخنان را درشرایطی بیان کرده که اخیرا، ادعاهایی مبنی بر رفتار نامناسب برخی از نمایندگان مطرح شده و اعضایی از دولت و مجلس، خواستار رسیدگی فوری به این موضوع شده اند.

رئیس مجلس عوام بریتانیا گفت که در تمام احزاب حاضر در مجلس باید سازوکارهای معتبری برای رسیدگی به شکایت های کارکنان پارلمان وجود داشته باشد.

در واکنشی جداگانه، «اندریا لیدسم» رهبر فراکسیون پارلمانی حزب کارگر در مجلس عوام گفت نمایندگان باید به سرعت رفتار خود را به قاعده کنند، چون هر کس در پارلمان کار می کند حق برخورداری از آسایش را دارد.

لیدسم در بیانیه ای تاکید کرد اتهامات اخیر در مورد مزاحمت جنسی برخی نمایندگان، دفاتر همه نمایندگان را در معرض بدنامی قرار می‌دهد و به این موضوع، باید در عرض چند روز و نه چند هفته رسیدگی شود.

کانال ۴ تلویزیون انگلیس (Channel ۴) در جریان تهیه یک مستند،  ۷۰ کارمند پارلمان انگلیس را که در سمت مشاور یا دستیار در آنجا مشغول به کار هستند را مورد پرسش قرار داده و در این فرایند یک سوم از این افراد گفته‌اند که دست­کم یک بار از سوی نمایندگان پارلمان مورد تعرض جنسی قرار گرفته‌اند و این در حالی است که این موضوع بر تمامی جناح‌های مختلف موجود در پارلمان این کشور شمولیت داشته است.

یک چهارم دیگر نیز با استناد این بررسی، اظهار داشته‌اند که شاهد آزار و اذیت جنسی شخص دیگری بوده‌اند. در این میان ظاهرا مردان بیشتر از زنان هدف آزار جنسی قرار گرفته‌اند.

بحث در مورد آزار جنسی در محیط کار، در بریتانیا، فرانسه، آمریکا و سایر کشورها، به دنبال خبرساز شدن رسوایی اخیر «هاروی واینستین» تهیه‌کننده مشهور هالیوود، با موضوع آزار جنسی در حین کار بالا گرفته است.

در همین رابطه هفته پیش، مارین توندلیه، که زمانی به عنوان دستیار در مجلس ملی فرانسه کار می‌کرده، از وجود نمایندگانی سخن گفت که زنان را آزار جنسی می‌دادند.


او در دوره قبلی مجلس فرانسه دستیار «سسیل دوفلو» از وزرای سابق و عضو حزب سبزها بود.

به گفته مارین توندلیه، همکاران زن به طور شفاهی به یکدیگر درباره رفتار نامناسب برخی افراد هشدار می داده اند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۹
    3 0
    این کثافت های منحرف جنسی و فکری خود را سرور جهان میدانند و ادعای حقوق بشر و ضد تروریسم داشته و میخواهند بر جهان سروری کنند و دیگران از آنها الگو بگیرند و چقدر بدبختند طرفداران و سینه زنان وطنی چنین تفکراتی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس