هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ

هیلاری کلینتون وزیر خارجه اسبق و نامزد سابق ریاست جمهوری امریکا گفت مردم آمریکا فردی را به عنوان رئیس جمهور انتخاب کردند که تجاوز جنسی را پذیرفته است.

 به گزارش مشرق، پایگاه اینترنتی نشریه آمریکایی هیل وابسته به کنگره آمریکا در گزارشی نوشت: کلینتون در مصاحبه با خبر «کانال ۴» انگلیس گفت: ببینید، ما شخصی را به عنوان رئیس جمهور انتخاب کردیم که تجاوز جنسی را پذیرفته است.


در گزارش نشریه هیل آمده است: هیلاری کلینتون نامزد سابق حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، روز شنبه در مصاحبه ای با خبر «کانال ۴» انگلیس در خصوص فرهنگ تجاوز جنسی گفتگو کرد؛ این مصاحبه در حالی انجام شد که ده ها مورد اتهام آزار و اذیت و تجاوز جنسی به هاروی وینشتاین، از تهیه کنندگان فیلم هالیوود و حامی مالی دیرینه حزب دموکرات، نسبت داده شده است.


کلینتون در پاسخ به سئوالی در مورد شایعات مربوط به رفتار وینشتاین گفت: «ببینید، ما شخصی را به عنوان رئیس جمهور انتخاب کردیم که تجاوز جنسی را پذیرفته است. بنابراین مسائل متعدد دیگری نیز پیرامون این نوع رفتارها وجود دارد، رفتارهایی که باید فورا به آنها رسیدگی کرد.»


کلینتون در ادامه گفت: «من فکر می کنم تمرکز بر این مسئله و روشنگری در این زمینه و تلاش برای اطلاع رسانی در مورد اثرات مخرب این مسئله حائز اهمیت فراوان است. تنها شیوه آن است که زنان پا پیش بگذارند و در این زمینه افشاگری کنند.»


در ادامه گزارش هیل آمده است: اظهارات کلینتون در حالی مطرح می شود که اتهامات مربوط به دهه های قبل علیه وینشتاین از سوی هنرپیشه های زنی مانند رز مک‌گاون، آنجلینا جولی و کیت بکینسال بیان می شود.


در زمان تبلیغات انتخاباتی، ویدیویی از دونالد ترامپ مربوط به سال ۲۰۰۵ افشا شد که وی در مورد آزار و اذیت زنان صحبت می کرد؛ وی در آن زمان با انتقادهای شدیدی روبرو شد. پس از افشای این نوار، یازده زن، رئیس جمهور را متهم به آزار و اذیت جنسی کردند. ترامپ این اتهامات را کرد و چندین پرونده قضایی وی حل و فصل شده اند.


کلینتون به همراه اوباما پنج روز پس از رسوایی جنسی وینشتاین، رفتار این فیلمساز هالیوودی را محکوم کردند.


کلینتون گفت: «رفتاری که زنان قربانی از آن صحبت می کنند قابل تحمل نیست. شجاعت آنها و حمایت دیگران برای کمک به توقف این نوع رفتارها حیاتی است.»


کلینتون روز سه شنبه اعلام کرد پولی را که وینشتاین به کمپین انتخاباتی وی داده است صرف امور خیریه می کند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس