کد خبر 792871
تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۸
ترزا می

ترزا می، نخست‌وزیر بریتانیا تاکید کرد که اقدامات جدی‌تری برای محافظت از کارکنان زن پارلمان بریتانیا در برابر آزارهای جنسی انجام خواهد گرفت.

 به گزارش مشرق به نقل از گاردین،   این خبر درحالی منتشر شده که پیش‌بینی می‌شود در روزهای آتی اخبار بیشتری درباره آزار جنسی کارکنان زن از سوی نمایندگان هر دو حزب کارگر و محافظه‌کار منتشر شود.

نخست‌وزیر بریتانیا در نامه‌ای به جان برکاو، رئیس مجلس عوام خواستار ایجاد خدمات روان درمانی مستقل برای کارکنانی شد که نسبت به رفتار نمایندگان پارلمان بریتانیا ابراز نگرانی کرده‌اند.

مقامات  پارلمان بریتانیا پیشنهاد کرده‌اند که این خدمات در قرارداد کارکنان قید شود. با اینحال کارکنان پارلمان مستقیما تحت استخدام نمایندگانی قرار دارند که خویش فرما بوده و مسلما با این پیشنهاد موافقت نخواهند کرد.

می در نامه خود نوشت: اگر یک نماینده پارلمان از دستورالعمل پیروی نمی‌کند این بدان معناست که فرآیند کار فاقد الزامات کافی است. معتقدم این وضعیت بیش از این قابل تحمل نیست.

جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر نیز در سخنرانی اخیر خود و در واکنش به اتهامات گسترده آزار علیه زنان در وست‌مینیستر گفت که آزار جنسی در پارلمان رونق یافته است.

کوربین در کنفرانسی تجاری فرهنگ منحرف و پستی را که به‌گفته وی به مردها اجازه اذیت و آزار زنان با استفاده از مصونیت دیپلماتیک داده می‌شود به‌باد انتقاد گرفت.

این اظهارات پس از آن مطرح شد که گزارشاتی مبنی بر اینکه محققان و مشاوران زن پارلمان از یک گروه واتس‌آپ برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات مربوط به عاملین آزار استفاده می‌کنند، منتشر شد.

در این گروه همواره هشدارهایی درباره رفتار نامناسب برخی اعضای پارلمان به دیگر زنان شاغل داده می‌شد. گفته می‌شود نام مقامات ارشد از هر دو حزب کارگر و محافظه‌کار در این گروه دیده می‌شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس