کد خبر 833668
تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۵:۴۶
رسوایی جنسی آزار جنسی

ویروس رسوایی جنسی در میان سازمان‌های به اصطلاح خیریه پس از بریتانیا به موسسات فرانسه نیز منتقل شد.

به گزارش مشرق، در پی برملا شدن رسوایی جنسی در میان برخی از کارمندان سازمان بین‌المللی امدادرسانی (اکسفام) که بخشی از منابع مالی آن توسط دولت بریتانیا تامین می‌شود و سال ۲۰۱۰ برای کمک به زلزله زدگان هائیتی به این کشور اعزام شده بودند، مدیرکل این موسسه خیریه بریتانیایی روز سه شنبه اعلام کرد گزارشی مبنی بر تایید موارد جدید از رفتار جنسی نامناسب را دریافت کرده است! «یورو نیوز» گزارش داد که رسوایی جنسی پس از خبر ساز شدن در میان طبقه سیاسی و دولتمردان بریتانیا اینک دامن موسسات خیریه و سازمان‌های به اصطلاح بشر دوستانه این کشور را گرفته است. صندوق نجات کودکان (Save the Children) از جمله این موسسات است که برخی کارمندان آن پس از رفتار نامناسب جنسی بر ضد همکاران زن خود بدون تنبیه و مجازات اجازه یافتند از این سازمان بروند.

براساس گزارش یورو نیوز، ویروس رسوایی جنسی در میان سازمان‌های به اصطلاح خیریه پس از بریتانیا به موسسات فرانسه نیز منتقل شد. پزشکان بدون مرز، نهاد امدادرسان بین‌المللی که مقر آن در ژنو است به تازگی از برملا شدن بیست و چهار مورد آزار و یا سوءاستفاده جنسی که عاملان آن کارمندان زیر مجموعه‌اش بوده‌اند، خبر داده است.

پس از آمارهایی که در دو سه سال گذشته از سوی مراکز معتبر اجتماعی و آماری درباره درصد بالای قربانیان تعرض و تجاوز جنسی اروپا و آمریکا انتشار یافت و دامنه آن را همه ارگان‌ها و نهادهای سیاسی اقتصادی و فرهنگی غرب دربرگرفت، هالیوود نیز به عنوان یکی از اصلی‌ترین مراکز این فجایع، آن روی چهره پر زرق و برق خود را آشکار ساخت و بسیاری از اهالی آن به افشای رسوایی‌های جنسی پرداختند که حضور اعتراض‌آمیز بازیگران و عوامل فیلم‌های تولیدی با لباس سیاه در مراسم «گلدن گلوب» و «بافتا» و همچنین ارائه بخش ویژه‌ای در جشنواره برلین برای بازتاب این اعتراضات، بخشی از آن بوده است.

رسوایی تعرضات جنسی در غرب از موسسات و مراکز اداری و خیابان‌ها و کاباره‌ها به دانشگاه‌ها و مراکز آکادمیک کشیده شد و حتی آکادمی نوبل را نیز بی‌نصیب نگذاشت. سپس سیاستمداران فرانسه و پارلمان اروپا محور آن قرار گرفتند و بعد به حیطه ورزش کشیده شد و مربی بدنساز تیم ملی ژیمناستیک آمریکا به خاطر تعرض به 175 ورزشکار زن به 150 سال زندان محکوم شد و حتی دروازبان تیم فوتبال زنان آمریکا به خاطر تعرض سپ بلاتر (رئیس ‌فدراسیون جهانی فوتبال) شکایت کرد! اما آنچه در میان همه این اخبار و گزارشات مغفول واقع شده، علت این فجایع است که براساس تحقیقات برخی موسسات در آمریکا و کانادا مانند «موسسه دانشگاهی آلبرتا» و یا Opinion Matters، به سبک زندگی غربی و روابط بی‌بند و بارانه و پوشش‌های غیراخلاقی و نوشیدن مشروبات الکلی و محیط‌های فساد و تخدیر در این کشورهای باز می‌گردد.
منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس